hoektand kwijt
hoektand kwijt
Mijn rode kater, 3 1/2 jaar, is eergisteren zijn grote hoektand aan de bovenkant kwijt geraakt. Hij heeft er volgens mij geen last van. Maar ik maak me er toch wel zorgen over. Kan iemand mij hier iets meer over vertellen. Hij komt weinig buiten.
Hoi Tibbe,
heb je ook enig idee waar het door komt dat hij die hoektand kwijt is?
Onze katten bij mijn ouders thuis raakte na verloop van tijd ook wat hoektanden kwijt. Maar dat was altijd als ze wat ouder waren.
Onze kater van 9 heeft nu ook 1 hoektand minder, waarschijnlijk door een gevecht met een ander.
Ik heb bij die van ons nog nooit een ontsteking als gevolg gezien. Maar als je het niet vertrouwd moet je wel echt even je dierenarts bellen.
heb je ook enig idee waar het door komt dat hij die hoektand kwijt is?
Onze katten bij mijn ouders thuis raakte na verloop van tijd ook wat hoektanden kwijt. Maar dat was altijd als ze wat ouder waren.
Onze kater van 9 heeft nu ook 1 hoektand minder, waarschijnlijk door een gevecht met een ander.
Ik heb bij die van ons nog nooit een ontsteking als gevolg gezien. Maar als je het niet vertrouwd moet je wel echt even je dierenarts bellen.
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
hoi tibbe bij mij is het bekend dat als katten wat ouder worden dat ze dan wel eens tanden verliezen
ik vind jouw kat daar eigenlijk wel erg jong voor,
vraag het even na bij je dierenarts, mischien dat het door tandsteen komt
dan kan alles verwijdert worden voordat ze nog meer last heeft,
ps mijn kat mist er drie en behalve dat ze alleen zacht voer eet eet ze wel heel goed,
groetjes
patricia
ik vind jouw kat daar eigenlijk wel erg jong voor,
vraag het even na bij je dierenarts, mischien dat het door tandsteen komt
dan kan alles verwijdert worden voordat ze nog meer last heeft,
ps mijn kat mist er drie en behalve dat ze alleen zacht voer eet eet ze wel heel goed,
groetjes
patricia
nog twee weekjes en dan in ondertrouw op 25 oktober 

- jeferey
- Huiskat
hey,
mijn zwart schatje nicky is dit enige jaren geleden ook tegengekomen, van hoe of wat, weet ik zelf niet
ik heb destijds ook de dierenarts geraadpleegt en deze verzekerde me dat het niet zo erg was
tot op vandaag merk ik ook geen problemen op, ze kan normaal eten, geen enkel probleem
blijkbaar gebeurt dit regelmatig bij katten.
je kan ze observeren en als je merkt dat ze er toch last van zou hebben of krijgen, kan je desnoods het tandje helemaal laten verwijderen, zou ik ook doen
grts jeferey
mijn zwart schatje nicky is dit enige jaren geleden ook tegengekomen, van hoe of wat, weet ik zelf niet
ik heb destijds ook de dierenarts geraadpleegt en deze verzekerde me dat het niet zo erg was
tot op vandaag merk ik ook geen problemen op, ze kan normaal eten, geen enkel probleem
blijkbaar gebeurt dit regelmatig bij katten.
je kan ze observeren en als je merkt dat ze er toch last van zou hebben of krijgen, kan je desnoods het tandje helemaal laten verwijderen, zou ik ook doen
grts jeferey
Hoektand kwijt
Het gaat goed met mijn rode kater Tibbe, hij eet in ieder geval goed. En ik merk niet dat hij er verder last van heeft . Waarschijnlijk is het toch in een vechtpartijtje met de buurkater gebeurd.
Bedankt voor jullie reactie.
Bedankt voor jullie reactie.
Millie heeft ook een keer haar hoektand ergens verloren. Wij hadden het zelf niet eens gemerkt totdat de dierenarts er een opmerking over maakte
. Ze moet hem verloren hebben toen ze rond de 5 jaar oud was, niet zo oud dus.
Haar gebit zag er verder gewoon prima uit, dus het kan gewoon gebeuren!
Groetjes Hilde

Haar gebit zag er verder gewoon prima uit, dus het kan gewoon gebeuren!
Groetjes Hilde
- Kattenbella
- Tijger
Tibbe, hou in de gaten of je kat ook uit zijn bekkie ruikt. Dan kan er sprake zijn van tandsteen.
Mijn Froei is ook een hoektand verloren, maar die was inderdaad dan ook een stuk ouder dan jouw kat toen dit gebeurde. Hij had tandsteen en de rest van zijn gebit is behandeld. Gewoon in de gaten houden dus. Ook katten kunnen een minder goed gebit hebben.
Mijn Froei is ook een hoektand verloren, maar die was inderdaad dan ook een stuk ouder dan jouw kat toen dit gebeurde. Hij had tandsteen en de rest van zijn gebit is behandeld. Gewoon in de gaten houden dus. Ook katten kunnen een minder goed gebit hebben.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"