# Derde katje?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gesloten
brit

# Derde katje?

Bericht door brit »

Hallo iedereen!

Ik heb 2 katers, een brit van 2 jaar en een pers van 5 jaar. Het zijn schatten van beesten en kunnen het goed vinden met elkaar. Ik wil alleen graag nog een derde kat erbij, maar twijfel of mijn katten deze zullen accepteren.
Heeft iemand die ook 3 katten heeft ervaringsverhalen voor mij, wordt er bijvoorbeeld wel eens eentje buitengesloten??
Als er trouwens een 3e bijkomt, wil ik graag weer een kater en liefst 1 die jonger dan 1 jaar is (misschien zelfs een jong kitten).
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Bericht door tacuma »

Hier alvast een goede ervaring met eenzelfde situatie: ik had al twee (gecastreerde) Siamese katers van drie jaar -de eerste als kitten van 20 weken gekregen, de tweede als volwassen kat van 1 jaar- en heb er vorig jaar een huis- tuin- en keukenkatertje van 9 weken bij gekregen. Gaat heel goed met zijn drieën (zie avatar). Ze spelen steeds twee aan twee (in wisselende samenstelling ;-) ) en slapen vaak samen, maar soms ook apart. Eten gewoon met zijn drietjes. Wat mij betreft dus aan te raden!

Groetjes van Laura.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Wij hebben er nu 4 maar uiteraard ook met 1 begonnen en onverwacht een tweede, de enige kater van het stel.
En in ons nieuwe huis wou ik toch graag een derde en later nog een vierde :lol:
Missy de eerste kwam als kitten, Redney met 6 maanden, Buffy nummer 3 was 10 weken en Jessie 4 maanden.
Na de gebruikelijke gewenningsperiode die hier vrij snel ging gaat het perfect samen hoor.
Geen van de 4 word buitengesloten en ze zorgen er zelf wel voor dat ze geen aandacht tekort komen :grin:
Dus ik zou zeggen ga ervoor ;-)
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Extremer kan bijna niet: Wij hadden 2 katers, broertjes van elkaar, van iets meer dan een jaar en hebben er toen een klein poesje bij gehaald. Tot op de dag van vandaag heb ik er nog geen seconde spijt van gehad! Ze spelen allemaal met elkaar en het gaat echt supergoed. Soms trekken er 2 wat meer met elkaar op, maar ik heb nooit het idee dat er 1 wordt buitengesloten.

De voornaamste reden voor mij om er nog een 3e kat bij te nemen is dat onze 2 katers elkaars gezelschap erg op prijs stellen en het mij vreselijk lijkt dat, wanneer er 1 zou sterven, de ander alleen achterblijft. Met 3 katten blijven er altijd nog 2 over. Misschien een stomme reden, maar zo voelde ik het. En toevallig werd ik dus verliefd op ons poesje. :-P

Mocht je beslissen om er een derde kat bij te nemen, zou ik zeker gaan voor een jong dier. Die kunnen zich beter aanpassen aan je "eigen" katten. ;-)
brit

derde katje??

Bericht door brit »

Thanx voor de reacties!!

Ze zijn erg positief. Ik had het idee dat je of 2 of 4 katten moest hebben, maar lees dat 3 katten dus ook prima gaat. Daar ik verder op bij de lezerspost heb gelezen dat met name het karakter erg belangrijk is voor 'de klik' denk ik dat ik misschien ga voor een brit (vanwege het goedmoedig en stabiel karakter). aan de andere kant wil ik ook wel een jonkie uit het asiel, binnenkort natuurlijk weer overvol. Ik neem in ieder geval de tijd om goed over na tedenken.
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Ook hier een positef verhaal. :smile:
Wij hadden al Minerva en Luna die als kittens samen gekomen zijn en het erg goed konden vinden met z'n tweetjes. Toen ze een jaar oud waren, kregen we Flanna, een kitten van 10 weken oud. Het ging ontzettend snel goed tussen die drie! Ze zijn veel bij elkaar, vooral buiten. Ze kunnen ook even goed met elkaar op schieten, ik zou geen van de drie aan kunnen wijzen die beter of minder in de groep ligt.

Een goede beslissing dus, een derde erbij! :grin:
brit

Bericht door brit »

Klinkt goed!
Zeker omdat de twee oudste vanaf kleins bij elkaar zijn (mijn oudste is 3 jaar alleen geweest bij zijn vorige baasje) en dan toch nog een kat accepteren. Leuk dat ze allemaal zo goed met elkaar op kunnen schieten!
Gesloten