Opgezette klier

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gesloten
Yvo

Opgezette klier

Bericht door Yvo »

Hallo allemaal!

Ik heb een katertje van 7 maanden en het gaat prima met hem, alleen ontdekte ik een paar dagen geleden een bobbel onder zijn bek. Ik vraag me af of dit gewoon een opgezette klier kan zijn of dat het iets is dat mogelijk ernstiger is. Ik dacht aan een klier, omdat het op een plaats zit waar mensen ook vaak last hebben van opgezette klieren. Weet iemand of dit normaal is bij katten? Of kan ik misschien toch beter even naar de dierenarts gaan?

Yvonne
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Hoi,

Ik zou zeker even langs de da gaan, een bobbel op die plek hoort daar niet te zitten.
Het kan vanalles zijn, een ontsteking van een van de tandjes, een keelontseking, waardoor een klier is opgezet, maar dan moet ie toch behandeld worden voor die keel.
Het kan natuurlijk ook nog iets anders/ergers zijn, ik denk dan aan een tumor.
Dus voor alle zekerheid ff langs de da, als het niks is, oké, maar dan ben je ook gerust.
Succes, liefs veronikske
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gast

Bericht door Gast »

De dierenarts heeft een antibioticakuur meegegeven, ook al zag ze niet direct een ontsteking. Maar de bult is nu verdwenen en ik ben weer gerust! :grin:
Gesloten