Hoe straffen jullie je katten?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Rien
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 feb 2006 14:37

Bericht door Rien »

[quote="Meikevertje"]Ja dat is ook zo,.....ik heb ook "moeilijke"opvoedbare kat Loekie.
Ook is ze nu wat ouder en rustiger maar soms haalt ze nog wel kattekwaad uit.

Ik vraag me af ,....zijn rode katten vaak ondeugender dan andere kleuren katten? ze zeggen van wel.
Rode katten zijn pittiger dan andere kleuren zeggen ze,.
Is dat waar?[/quote] Mijn vrouw is roodharig en ik kan je zegen JA !!
Groetjes Rien
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Nou ik heb een rood/witte kater rondlopen die de rust zelve is :???:
En Buffy ons lapje en dus ook rood in haar vacht heeft ook een heel zacht karakter terwijl Jessie het zwart/witje juist heel pittig en ondeugend is :lol:
O en Missy heeft ook rood in haar vacht maar haalt ook geen rottigheid of wat uit dus.. :ethink:

Straffen(om on-topic te blijven) doe ik alleen door mn stem te verheffen.
Als je er niet bent flikken ze het toch wat niet mag, zoals op het aanrecht springen :grin:
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Rien
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 feb 2006 14:37

Bericht door Rien »

[quote="Brenda And The Cats"]Ik wist niet dat het nekvel een vernedering is.
Tot welke leeftijd kun je dit doen?
En wanneer mag dit niet meer dan?[/quote]

Dat doet de moeder toch ook en dat onthouden ze volgens mij heel goed

Rien :?:
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Maar de moeder doet dat als ze heel klein zijn en daar is het verschil.
Je gaat, naar mijn mening, een volwassen kat niet behandelen als een kitten van 4 weken
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Rien
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 feb 2006 14:37

Bericht door Rien »

Oh sorry hoor ik wist niet dat je boos werd ik wist niet dat het om een volwassen kat ging :(
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

ik ben ook niet boos hoor ;)

Ik wil alleen maar zeggen waarom ik vind dat je dat niet moet gebruiken, dus verder niks aan de hand hoor ;)
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Bomac
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 11 mei 2005 15:33

Bericht door Bomac »

Die van mij reageren er prima op...pakken in de nekvel bedoel ik dan...
Ze zijn 9 maanden en ik heb het steeds als extreem hulpmiddel (dus als echt niks meer werkt) gebruikt en ze weten dan gelijk dat ze het NIET mogen....meestal klimmen ze daarna gelijk opschoot en proberen het met kopjes en knuffels gelijk goed te maken....dus ik kan alleen maar voor mezelf spreken, maar bij ons is het ZEER effectief!!

Groet Judith
MIAAUUWWW!!! Bo & Mac
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

Ik ben bang dat ik met opvoeden te laat ben... :oops:

Zal me ook maar afzijdig houden :???:
Gebruikersavatar
Bomac
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 11 mei 2005 15:33

Bericht door Bomac »

hahahaha...een niet eigenwijze en ik luister lekker toch alleen maar als ik zin heb kat is toch veeeeeel beter als een getrainde model kater???

Heerlijk dat ik af en toe moet mopperen...dan weet je zeker dat er veel karakter inzit...

Groetjes Judith
MIAAUUWWW!!! Bo & Mac
Rien
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 feb 2006 14:37

Bericht door Rien »

Zo als ik al eerder vertelde in dit Forum hebben wij last dat onze Doerak ,mij in het byzonder steeds bijt en krabt zoner een aanleiding te geven.
Nu is mijn vrouw Martha zo boos, omdat ik Rien, diabeet ben en geen wondjes mag hebben of voorkomen dat ze Doerak weg wil doen
Dit bijten is geen spelen maar echt doorbijten tot bloedens toe helaas.
Nu denkt Martha dat ik een hekel aan haar heb maar dat is beslist niet waar !! ze moet alleen niet steeds bijten.
Nu moet ik wel ter informatie vertellen dat Doerak veel te vroeg het nest heeft verlaten omdat ze de moeder poes ook steeds ging bijten (?) ze is nu 4.5
maand jong en toen wij haar kregen was ze ongeveer 5 a 6 weken jong.
Ze is een poes en toch hou ik veel van haar ondanks haar gedrag ...
Wat kunnen wij en vooral ik (Rien) nog meer doen?
Ik weet het niet meer ben nu echt radeloos :((

Vriendelijke groeten Rien.
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Hoi Rien,

Dat jij van je kat houdt, is wel duidelijk, anders had je geen kattenforum opgezocht!!
Misschien wil het helpen als je elke keer dat ze bijt eens flink naar haar blaast. Dat doen katten ook tegen elkaar en misschien wil ze dan begrijpen dat dit gedrag niet kan. Verder zou ik het zo ook niet weten. Ik geloof wel dat er vast meer tips te vinden zijn op het forum, ik zal eens voor je rondkijken!

Groetjes, Muis
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Heb je de plantenspuit al uitgeprobeerd, Rien?
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Blazen net als een kat helpt zeker wel, althans hier wel.
Als Redney weer eens vervelend is tegen een van de dames dan is dat heel effectief.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Bomac
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 11 mei 2005 15:33

Bericht door Bomac »

Hoi Rien,

Ik zou je graag willen helpen, maar ook ik kan geen passend antwoord vinden.
Bij mij is een stemverheffing meestal al voldoende...maar dat verschilt per kat dus ik hoop dat jij ook de oplossing vind!!!

Groetjes Judith
MIAAUUWWW!!! Bo & Mac
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Helaas is dit ontstaan doordat ze zo vroeg van haar moeder gescheiden is, ze missen dan de fase waarin de spelenderwijs leren wat wel en wat niet mag en hoe hard. Dit betekent dat je de rol van de moeder toch over zal moeten nemen.
Wij hebben hetzelfde met Quinto meegemaakt. En alleen door heel concequent te laten merken dat je de baas bent, altijd zorgen dat je hoger staat en dat bijten nooit toe te staan kan het nog verbeteren. Quinto begon tijdens het spelen te bijten maar kon dan geen maat houden, sindsdien is spelen met de handen of voeten verboden. Als hij dit toch doet krijgt hij eerst een waarschuwing door hard nee te roepen, luistert hij dan nog niet dan pakken we hem in zijn nekvel vast (alleen vastpakken er niet aan oppakken!!) en dan zetten we hem in de bench neer om af te koelen. Daarnaast daagde hij ons in het begin heel regelmatig uit en viel je handen dan aan waarna je handen helemaal open lagen, ook dan werd hij meteen alleen in een andere kamer of in de bench gezet.
Inmiddels is hij bijna 4 en het gaat een stuk beter. Hij weet nu wat onze grenzen zijn en zodra we op hem lopen te mopperen rent hij vaak zelf al naar zijn bench toe en gaat hij erin zitten. Ik zag het in het begin ook totaal niet meer zitten en ik had eigenlijk de hoop al opgegeven dat hij ooit nog een lieve en rustige kat zou worden maar inmiddels begint het daar toch steeds meer op te lijken.
Heel veel succes ermee!
groetjes Sharon
Gesloten