Autistische poes? (weet het nu écht niet meer)

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
Suzanne1970
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 30 mei 2005 10:26
Locatie: Renkum
Contacteer:

Bericht door Suzanne1970 »

Frustrerende gedachte he Renate..jij doet alles voor je katten om ze gezond te houden en te maken,wij hebben onze 10jarige Snoes moeten laten gaan omdat ze doodziek was.Goh wat had ik er veel voor overgehad om haar nog hier bij ons te houden..wat had ik gelukkig geweest als ik nog jaren elke dag plas en poep op zou mogen ruimen van d'r als ze verder gezond was geweest.
Maarja.. :-(

Ik hoop ook echt dat Rebecca naar de adviezen luisterd en een ander baasje zoekt voor haar poes.

En de reacties van de Forummers die zij gemeen vond vind ik eerlijk gezegt nog heel netjes.

Onbegrijpelijk dit soort verhalen........
How we behave toward cats here below determines our status in heaven
Gebruikersavatar
lianne
Poema
Poema
Berichten: 259
Lid geworden op: 26 dec 2005 19:32
Locatie: E- l Town Brabant

Bericht door lianne »

Ja, en dan heb je ineens een kat die niet is zoals jij in gedachten hebt.
Helaas kan dat. Wij hebben sinds kort na de dood van twee echte schoot katten een lekkere doerak die het veel leuker vind om op andere plaatsen te gaan liggen. Geeft toch niet.

Ik denk dat je maar beter een ander huisje kan gaan zoeken voor dit beestje. Ik denk dat het tussen jullie niet echt klikt.

Stel je nu eens voor dat dit een kind was geweest..........................
Laatst gewijzigd door lianne op 11 feb 2006 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Robin
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 jan 2006 13:32

Bericht door Robin »

ik kan me wel voorstellen dat rebecca zo reageert, niet dat ik er mee eens ben dat ze de poes zomaar wil laten inslapen. maar ik denk niet dat ze die poes zomaar gaat laten inslapen of gaat weg brengen, daar gaat vast veel verdriet enz aan vooraf. wij hebben jaren geleden ook een kater gehad die autistisch was en ook de gewoonte had om overal te gaan poepen en plassen, deze kater is een natuurlijke dood gestorven. maar ik kan me wel herinneren dat het niet leuk was om die kat in de buurt te hebben, hij stonk enzo maar bovendien liet hij alles lopen.

ik denk niet dat wij hier op het forum iemand anders zo moeten aanvallen, we zijn hier om elkaar te helpen en om elkaar te steunen. als rebecca iemand was die zomaar een poes zou laten inslapen dan had ze dat allang gedaan en was ze niet eerst hier gekomen voor advies. als ik haar verhalen zo lees kan ik zien dat ze wanhopig is en echt graag advies wil en niet mensen die haar aanvallen op haar uitspraken :!: als ze iets zegt wat je tegen de borst stoot kan je dat ook gewoon zeggen en als je dan merkt dat ze onterecht een poes wil laten inslapen kan je altijd nog boos reageren. zo jaag je mensen alleen maar weg.

groetjes marije
we hebben een katertje 1,5 jaar met een goedaardig gezwel onder zijn achterpoot.
Gebruikersavatar
Suzanne1970
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 30 mei 2005 10:26
Locatie: Renkum
Contacteer:

Bericht door Suzanne1970 »

Robin schreef: ik denk niet dat wij hier op het forum iemand anders zo moeten aanvallen, we zijn hier om elkaar te helpen en om elkaar te steunen.
En dat doen de forummers ook dacht ik zo is te lezen :???:
Rebecca heeft een heleboel goeie adviezen gehad van meelevende kattenliefhebbers.
als ze iets zegt wat je tegen de borst stoot kan je dat ook gewoon zeggen en als je dan merkt dat ze onterecht een poes wil laten inslapen kan je altijd nog boos reageren. zo jaag je mensen alleen maar weg.
Als iemand zegt eraan te denken om een gezonde poes te laten "afmaken" dan kun je zulke reacties verwachten.Er zitten hier heel veel mensen die hun kat moesten laten inslapen omdat ze heel erg ziek waren dus het idee dat er mensen zijn die hun kat in willen laten slapen om iets als onzindelijkheid gaat tegen al hun principes in.

Het zal ook echt wel heel lastig zijn als je elke dag moet ruimen maar hey...we laten opa toch ook geen spuitje geven omdattie in zn broek plast.
How we behave toward cats here below determines our status in heaven
Robin
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 jan 2006 13:32

Bericht door Robin »

dat kan maar je kan op dat moment ook denken hoe erg het voor haar moet zijn dat ze tot zo'n keuze zou moeten komen. :ethink:

wij hebben zelf ook een kater moeten laten gaan die ik veel liever bij me had gehouden, maar daarom ga ik nog niet zo reageren.
we hebben een katertje 1,5 jaar met een goedaardig gezwel onder zijn achterpoot.
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Robin schreef:wij hebben jaren geleden ook een kater gehad die autistisch was en ook de gewoonte had om overal te gaan poepen en plassen
Heb jij geen nuttig advies dan?
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

Robin we wachten :ewhistle:
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Robin schreef:dat kan maar je kan op dat moment ook denken hoe erg het voor haar moet zijn dat ze tot zo'n keuze zou moeten komen. :ethink:

wij hebben zelf ook een kater moeten laten gaan die ik veel liever bij me had gehouden, maar daarom ga ik nog niet zo reageren.
Nogmaals, als echte kattenliefhebber is dat wel het laatste wat in je op hoort te komen om een gezonde kat te laten ' afmaken' zoals dat nogal grof gezegd werd.
Radeloos of niet, als je echt van je kat houd en deze is gezond op dat probleem na denk je daar niet eens aan.

Dit is vooral moeilijk te verteren voor mensen die hun kat hebben moeten laten gaan omdat ze te ziek waren.
Ik dacht dat er wel voldoende opties gegeven waren voor een oplossing en als je dat met zo'n reactie komt weet je dat je commentaar kan verwachten.
We zitten hier wel op een kattenforum met allemaal mensen die hun hart verpand hebben aan katten.
Kritiek geven is makkelijk, kom dan zelf met een idee?
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Robin
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 jan 2006 13:32

Bericht door Robin »

nou had in ieder geval al gezegd dat we haar niet zo hoeven aanvallen op haar wanhopigheid.
en ik weet ook niet wat voor advies ik rebecca moet geven voor haar probleem. onze autistische kat is een natuurlijke dood gestorven en daar aan vooraf was het een kat die verzorgd moest worden door een andere kat en te vies was om aan te pakken. dus ja ik zou het ook niet weten.

dat wat IloJeM zei kan ik me wel bij aansluiten. als tijd zorgen dat de poes bij de bak kan komen.

en toch blijf ik erbij dat je zowel de poes als rebecca meer helpt door normaal te reageren. want nu is zij misschien wel weg van dit forum en wat gaat ze dan doen???

en daar komt nog bij ik ben ook een echte kattenliefhebber en wanneer het nodig is laat ik mijn kat ook gaan en wij hier op het forum weten niet wat daar thuis allemaal gebeurt misschien dat die echt niet gelukkig is zo of dat er nog iets anders is met die kat waardoor ze zo denkt.
we hebben een katertje 1,5 jaar met een goedaardig gezwel onder zijn achterpoot.
Robin
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 jan 2006 13:32

Bericht door Robin »

Rebbe schreef:Robin we wachten :ewhistle:
nou ik wacht ook :ewhistle: :roll:
we hebben een katertje 1,5 jaar met een goedaardig gezwel onder zijn achterpoot.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Robin schreef:nou had in ieder geval al gezegd dat we haar niet zo hoeven aanvallen op haar wanhopigheid.
en ik weet ook niet wat voor advies ik rebecca moet geven voor haar probleem. onze autistische kat is een natuurlijke dood gestorven en daar aan vooraf was het een kat die verzorgd moest worden door een andere kat en te vies was om aan te pakken. dus ja ik zou het ook niet weten.

dat wat IloJeM zei kan ik me wel bij aansluiten. als tijd zorgen dat de poes bij de bak kan komen.

en toch blijf ik erbij dat je zowel de poes als rebecca meer helpt door normaal te reageren. want nu is zij misschien wel weg van dit forum en wat gaat ze dan doen???

en daar komt nog bij ik ben ook een echte kattenliefhebber en wanneer het nodig is laat ik mijn kat ook gaan en wij hier op het forum weten niet wat daar thuis allemaal gebeurt misschien dat die echt niet gelukkig is zo of dat er nog iets anders is met die kat waardoor ze zo denkt.
En ja zo kunnen we dus nog wel een jaar doorgaan. Dit word een eindeloze discussie zo :roll:
Jij heb jouw mening, wij hebben de onze en ik vind dat we het dus hier maar bij moeten laten.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Robin
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 jan 2006 13:32

Bericht door Robin »

dat is zo dit wordt een eindeloze discussie zo. inderdaad jullie hebben een mening en ik heb mijn mening en die verschillen nogal van elkaar zo te lezen aan jullie reacties op andere mensen die anders denken als jullie :???:
we hebben een katertje 1,5 jaar met een goedaardig gezwel onder zijn achterpoot.
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Ja zeg...kunnen we d'er nu over ophouden ja....We weten nu echt wel dat jij er een andere mening op nahoud dan wij !
Ik denk dat de ruimte hier, wel aan nuttigere info. kan besteed worden... :???:
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Robin
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 jan 2006 13:32

Bericht door Robin »

dat zei ik toch ook al? of zie ik dat verkeerd. we zouden er inderdaad over ophouden dus dan hoef je ook niet meerte reageren over het feit dat ik een andere mening heb dan jullie dat was allang bekend en is dus niks nieuws.
maar als jij vind dat deze ruimte voor nuttiger info gebruikt kan worden, ach laat ook maar we zouden er over op houden dus doen we dat ook maar. ik heb ook geen zin meer in deze modder gooierij naar elkaar.
we hebben een katertje 1,5 jaar met een goedaardig gezwel onder zijn achterpoot.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Wie blijft hier nou steeds doorgaan? En sinds wanneer is een verschil van mening moddergooien?????
Dit gaat nergens meer over, en al zeker niet over het onderwerp :roll:
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gesloten