Nou we zijn weer een stap verder...
Vandaag heeft Gent me gebeld en aangezien er toch wel spoed bij geboden is mag Guusje maandag al komen !! Heb heel veel info gehad over wat er allemaal gaat gebeuren en een reeks aan gedragsregels voor na de behandeling.
Aanstaande donderdag geven we haar de laatste medicijnen en zondag na 22:00 geen eten meer. Om heimwee te voorkomen wordt er gevraagd om wat van thuis mee te nemen waar onze geur aan zit. We nemen haar mandje en een dekentje mee. Het dekentje hebben we nu in bed liggen om er ons geurtje aan te kweken

Deze spullen krijgen we niet meer mee naar huis omdat het radioactief gaat worden tijdens behandeling. Detail...kan me namelijk niets schelen...
Wanneer ze is ingespoten moet ze 5 dagen in quarantaine verblijven. Ze krijgt een student toegewezen die haar verzorgd. We mogen haar dus niet bezoeken

Wanneer alles goed gaat mogen we haar misschien vrijdag of zaterdag weer ophalen. Dit ligt eraan hoe snel de activiteit daald tot een punt waarbij het acceptabel is om naar huis te laten gaan.
Maar dan komt het.....tot drie maanden na behandeling mogen er geen kleine kinderen of zwangere vrouwen bij ons in huis komen.....de eerste twee weken moeten we het contact minimaliseren met Guus en na iedere aanraking moeten we onze handen wassen....kattengrind moeten we drie maanden

opsparen alvorens het mee te geven met de vuilnis. We moeten het grind in een zak buiten bewaren en na drie maanden is de straling blijkbaar weg.
Het is allemaal bijna niet te geloven en het besef is groot dat dit alles niet zonder risico kan zijn. We hebben helaas geen keus en ook Gent zegt dat deze behandeling voor Guus het beste is. De inspuiting gebeurd door een infuus en ze zou er evntueel keelpijn van kunnen krijgen maar over het algemeen genomen worden ze er niet heel ziek van.
Zie er enorm tegenop en het idee dat ik haar die dagen moet missen werkt verstikkend. Voor mijn gevoel is het ook extra erg omdat het voor ons zover weg is. Twee uur rijden hebben we vandaag uitgezocht...Heb eigenlijk nog wel een vraag die ik vergeten ben om te stellen...ze hebben het steeds over kleine kinderen maar er is niets gevraagd naar eventuele andere huisdieren...zou het ook schadelijk kunnen zijn voor onze Tatum...morgen toch maar eens bellen...
Ze vroegen ons ook of we aan een onderzoek wilde meewerken. Nou snap ik dat dit echt noodzakelijk is maar hebben toch besloten om het niet te doen. Lichamelijk zou het niet meer zijn dan bloedafnemen maar ze zou dan 4 dagen langer moeten blijven. Sorry maar dat gaan we Guus en onszelf niet meer aandoen.
Ik zou er veel voor over hebben als het al volgende week zaterdag zou zijn en we alles achter de rug hebben. ik ga jullie volgende week hard nodig hebben
Liefs Renate