Allergisch voor vlooienband?

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Gesloten
Gast

Allergisch voor vlooienband?

Bericht door Gast »

Hoi!
Ik denk dat mijn katertje Spike allergisch is voor vlooienbanden.
Hij krabde vaak in zijn nek, dus heb ik de vlooienband afgedaan. Was ik lekker met hem aan het kroelen voel ik allemaal bultjes in zijn nek, dus ik even kijken. Hij ging er helemaal voor liggen, dus dat jeukt nogal. Moet ik hiermee naar de dierenarts of gaat dit vanzelf over?
Gebruikersavatar
Wendy
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 jan 2003 10:46
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Wendy »

Hoi Jessi,

Wij hadden ook ooit een kater waarbij zijn haren in zijn nek helemaal weg waren door de vlooienband, het was ook helemaal rood in zijn nekje, sindsdien hebben we dus nooit meer vlooienbandjes gekocht.
Er zijn nu gelukkig ook hele goede andere producten op de markt om vlooien te bestrijden. Misschien moet je even je dierenarts bellen over die bultjes, die zal dan zelf wel aangeven of je moet langskomen of niet (misschien kan je een zalfje tegen de jeuk wel gewoon ophalen?).


Groetjes en sterkte!
Wendy
I will not pretend
I will not put on a smile
I will not say I'm all right for you
When all I wanted was to be good
To do everything in truth
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Nou ik zou in ieder geval een andere oplossing zoeken tegen de vlooien. Het zit er inderdaad dik in dat de bultjes daardoor komen. Ik zou inderdaad eerst even bellen, de da heeft misschien wel iets om het te verzachten want waarschijnlijk jeukt het wel. Je kan altijd over stappen naar pipetjes, die drup je dan in de nek en dan zijn ze ook een week of 6 beschermt.
groetjes Sharon
Gesloten