Ondernemende katten en een waterfontein

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Bericht door yana »

Nee, ik bedoel die rubberen bol die de boel afgesloten houdt mbv dat groene pieletje+veertje.
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Ik ben niet zo'n super schoonmaker. Dus ik maak dat ding 1 keer in de 2 weken helemaal schoon.
Afgelopen weekend ook gedaan, maar maakt hij de hele tijd zo'n raar geluid en staat de bol ook niet stabiel :(
Iemand enig idee waar dit door kan zijn?
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
ilsebrons
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 aug 2005 23:52
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door ilsebrons »

yana schreef:Nee, ik bedoel die rubberen bol die de boel afgesloten houdt mbv dat groene pieletje+veertje.
Nou ja, je kunt het dus uit elkaar schroeven en dan kun je daar dus ook bij.
Groetjes van Ilse en kopjes van Buddy en Roxy !
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Lotte schreef:Ik ben niet zo'n super schoonmaker. Dus ik maak dat ding 1 keer in de 2 weken helemaal schoon.
Afgelopen weekend ook gedaan, maar maakt hij de hele tijd zo'n raar geluid en staat de bol ook niet stabiel :(
Iemand enig idee waar dit door kan zijn?
Heb je het pompje ook uit elkaar gehaald en schoongemaakt? Dit werkte bij mij heel goed toen de fontein niet meer stopte met 'brommen'.
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Marije schreef: Heb je het pompje ook uit elkaar gehaald en schoongemaakt? Dit werkte bij mij heel goed toen de fontein niet meer stopte met 'brommen'.
kan je die gewoon uit elkaar halen dan?
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Lotte schreef: kan je die gewoon uit elkaar halen dan?
Ja. ;-) Dat staat ook in de gebruiksaanwijzing. (als je die nog hebt...)
Je moet een beetje peuteren, maar uiteindelijk bestaat het pompje uit 3 losse onderdelen en daar kan veeeeeel stof en troep tussen gaan zitten.
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Bericht door yana »

Let er ook op dat die groene dop die de bedrading op z'n plek houdt, er goed op zit. Anders zit de bol er ook niet stabiel op. En zorg dattie op een vlak oppervlak staat.
Gebruikersavatar
Vanessa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 98
Lid geworden op: 23 okt 2003 16:24
Locatie: Lelystad

Bericht door Vanessa »

Nee, ik hou het echt bij een normale drinkbak. Ik vond die losse filters namelijk ook nogal prijzig, dus is dit een stuk goedkoper.
I think I'd be a pretty decent cat. I've been around them enough to know what the rule of being a cat is: WHEN ALL ELSE FAILS...WASH! (Neil Gaiman)
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Marije schreef: Ja. ;-) Dat staat ook in de gebruiksaanwijzing. (als je die nog hebt...)
Je moet een beetje peuteren, maar uiteindelijk bestaat het pompje uit 3 losse onderdelen en daar kan veeeeeel stof en troep tussen gaan zitten.
ik ga maandag kloten met dat ding :) gebruiksaanwijzing heb ik gelukkig nog (ergens) :)
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Marije schreef: Ja. ;-) Dat staat ook in de gebruiksaanwijzing. (als je die nog hebt...)
Je moet een beetje peuteren, maar uiteindelijk bestaat het pompje uit 3 losse onderdelen en daar kan veeeeeel stof en troep tussen gaan zitten.
Het scheelt dat ik hier ergens al had gelezen dat de bol uit elkaar moest kunnen. Pepijn heeft de bol gekocht en de gebruiksaanwijzing toen meteen weg gegooid :roll:
Maar na lang peuteren is het me inderdaad gelukt om uit te vinden waar de schroefdop zat en dan is hij goed schoon te maken.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

Ik heb wel met t idee gespeeld zo'n ding te kopen, maar hou het toch maar lekker bij een gewone bak en de waterkraan :wink:
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Bij mij komt saar niet bij de kraan, wil ik ook niet eigenlijk.
Merkte met planten water geven dat ze stromend water erg leuk vindt, vandaar dat ik hem gekocht heb voor haar :)
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
telefoonklep
Lynx
Lynx
Berichten: 139
Lid geworden op: 05 aug 2005 12:20
Locatie: 't Harde
Contacteer:

Bericht door telefoonklep »

Heb dit topic al vaker gelezen maar nooit wat neergezet :oops:

Wij hebben een tijdje geleden ook een cat-it gehaald (door het forum ;-) ). Alleen de kleinere versie met alleen de bol. Ze moeten dus van de bol afdrinken hier. Maar vanaf het begin was het een groot succes. Eerder kwamen ze water drinken in de douche en dat deden ze niet meer.
Nu hebben wij hem laatst even uitgezet omdat ie zo bromde. Meteen kwamen Simba en Enzo weer drinken in de douche. Toen hij schoongemaakt was (inderdaad pompje uit elkaar gehaald) kwamen ze meteen niet meer in de douche.

Hier is het dus een groot succes. Ik heb hem nog nooit helemaal uit elkaar gehaald, maar dat ga ik zo toch maar eens doen. Helemaal goed reinigen...
Een wekker is een mechanisch instrument om mensen te wekken die geen kinderen hebben.
Gebruikersavatar
José
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 18 mei 2005 08:45
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door José »

Hier hebben we die waterfontein inmiddels weggegooid :-( Gelijk aan het begin brak dat groene stopje al af, gelukkig deed hij het nog wel. Maar ze vinden er niks aan... Ja, om af en toe met een poot in te pleppen :roll: Maar ze drinken er niet uit. En ze drinken ook niet uit gewone waterbakjes :evil:
Het is nu zelfs zo erg dat ik de douche moet aanzetten als Wampie wil drinken. Eventjes maar, zodat er een plasje op de grond ligt. En Tukker drinkt alleen als ik de kraan aanzet! Ik heb al allemaal andere dingen geprobeerd, want als we een dag weg zijn drinken ze nu dus niet. Maar ik krijg ze niet zover dat ze gewoon uit een bakje drinken, ook niet met een scheutje melk erin ofzo :-(
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

Ik snap dat het erg lastig is.......maar moest wel erg lachen om je verhaal :oops:

Hoe eigenwijs kunnen ze zijn he?! en hoe ver willen wij gaan....

Ik zie het al helemaal voor me 8-)

Groetjes Renate

ps heb helaas geen gouden tip...
Plaats reactie