vliesjes

Forum over alle voorkomende oogaandoeningen bij de kat
Gesloten
Anastasia

vliesjes

Bericht door Anastasia »

Hallo!
Ons katje (ongeveer 8 maand oud) heeft al een paar dagen een soort vliesje op haar ogen. Kan dit kwaad denk je? Of kan ik er iets aan doen?
't Is zo bijna de helft van haar oog waar een grijs-achtig vliesje over zit en 't ziet er niet zo mooi uit :-(

Alvast bedankt!

Anastasia
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Dat vliesje is vaak een teken dat er iets niet goed is. Mijn katjes hebben het ook gehad toen ze niesziekte hadden, toen trok dat vlies ook helemaal voor het oog. Zou er dus zeker even mee naar een dierenarts gaan.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Het vliesje waar jij het over hebt is het derde ooglid en is meestal niet zichtbaar. Op momenten dat het derde ooglig wel duidelijk zichtbaar is, is je kat inderdaad meestal niet goed in orde en is een bezoekje aan de dierenarts nodig. Gedraagt je kat zich ook anders dan anders?
Anastasia

Bericht door Anastasia »

Ja, 't is nooit echt een "normale" geweest. Ze valt overal af en zo van die dingen
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

dan is denk ik, een bezoekje aan de dierenarts meer dan nodig! Sterkte hoor!
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Anastasia

Bericht door Anastasia »

Ik heb naar de dierenarts gebeld en ze heeft gezegd dat ik ze eerst een moet ontwormen en als de vliesjes dan niet weggaan dat ik toch eens zal moeten langskomen...
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Vreemd dat een dierenarts op afstand kan 'zien' dat je kat ontwormd moet worden en dat het daaraan ligt dat haar derde ooglid zichtbaar is. Over het algemeen is dat echt pas het geval als de kat zich niet lekker voelt. Hou het in ieder geval goed in de gaten en ga desnoods met je kat naar een andere dierenarts. Of toch gewoon naar je eigen, maar laat je niet zomaar telefonisch afschepen. Succes! ;-)
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

Vreemd verhaal hoor Anastasia......jij bent trouwens klant dus als jij een afspraak wil dan behoor je hem ook te krijgen..

Zo'n diagnose op afstand vind ik persoonlijk nogal vreemd en zie de link...ontwormen en een vliesje over het oog niet zo..

Maar goed je zou het dit weekend kunnen proberen en dan maandag een afspraak maken als je geen verbetereing ziet.

Groeten Renate
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Is er geen inloopspreekuur? Dan zou ik daar gewoon naar toe gaan, want ik denk toch echt dat er even naar je kat gekeken moet worden ;-) .
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Anastasia

Bericht door Anastasia »

Ik zit op een harmonie en daar is ook een dierenarts en ik heb het aan haar ook gevraagd en ze zei dat de vliesjes iets kunnen zijn zoals bij ons koorts... Een reactie op iets.
Ze zei dat als ontwormen niet hielp dat ik wel eens naar onze dierenarts moet gaan.
Maar Pixie haar oogjes zien er al beter uit :)
Gesloten