# Welk geslacht kittens bij elkaar?
# Welk geslacht kittens bij elkaar?
Over een maand krijgen wij kittens die dan ruim 8 weken oud zijn. We hebben uit het nest een schildpadpoes gekozen en willen er nog eentje bij. Wat is dan handiger? Twee poezen, of een poes met een kater?? Of maakt het helemaal niets uit. Ik bedoel dan voornamelijk het gedrag nu en later. Sterilisatie,castratie, oppassen voor nestje da's wel duidelijk.
Groet, Tikatus
Groet, Tikatus
-
- Lynx
2 kittens tegelijk
Binnenkort krijgen wij 2 kittens , een broer en zus, ik heb er nog geen ervaring mee of dat evt. problemen op zou kunnen leveren. Het lijkt mij juist erg leuk voor de poezen om samen op te groeien. Zijn er mensen die er door ervaring een mening over hebben, en mij evt. kunnen adviseren?
Bedankt voor jullie reakties, het stelt me in ieder geval gerust, en ik heb er erg veel zin in! Ik had zelf gedacht ze het weekend van 8 juli te laten komen, ze zijn dan bijna 9 weken. Geadviseerd word om ze 12 weken bij de moeder te laten, hebben jullie daar een mening over?
ps. ze heten Tommy en Floortje
ps. ze heten Tommy en Floortje
Leuke namen!!
Er wordt inderdaad geadviseerd om kittens tot hun 12e week bij de moeder te laten. Dit doen cattery's ook. Helaas gebeurd dit bij de nestjes van particulieren (om het zo maar te noemen) niet. Maar met 9 weken kunnen ze ook al wel weg hoor, dan hebben ze het meeste al wel geleerd van moeders. De minimumleeftijd om kittens weg te halen bij hun moeder is 8 weken.
Mijn jongste katje moest ik helaas al ophalen met 5 1/2 week, maar dat is ook helemaal goed gekomen!
Er wordt inderdaad geadviseerd om kittens tot hun 12e week bij de moeder te laten. Dit doen cattery's ook. Helaas gebeurd dit bij de nestjes van particulieren (om het zo maar te noemen) niet. Maar met 9 weken kunnen ze ook al wel weg hoor, dan hebben ze het meeste al wel geleerd van moeders. De minimumleeftijd om kittens weg te halen bij hun moeder is 8 weken.
Mijn jongste katje moest ik helaas al ophalen met 5 1/2 week, maar dat is ook helemaal goed gekomen!