luchtweg allergie

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Gebruikersavatar
patricia
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 jun 2005 13:59
Locatie: hoofddorp

Bericht door patricia »

ik ga even navragen of dit ook in belgie te bestelllen valt ik koop dit namelijk via schoonmaak party's die gegeven worden zal even informeren
en anders kan ik via een koeriersdienst wel wat regelen want ik werk bij fedex
dan haal ik het hier en stuur ik het door
groetjes patricia
) reageer even via deze weg wist niet hoe ik de andere mail kon beantwoorden )
groetjes patricia
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Hoewel de tip over het schoonmaakproduct goed is, heeft de 'luchtwegallergie' niet meer te maken met een ziekte op zich. Daarom wordt dit topic verplaatst naar Overige.

Graag berichten over bestellen e.d. per privé-bericht, en Patsy, s.v.p. on-topic blijven. Berichten die vallen onder Forumregels 1e en 1f worden verwijderd, dit om de kern van het topic helder te houden.

Alvast bedankt.
Groet,
Emma
gotc
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 jan 2006 23:51

Niezen enz maar...

Bericht door gotc »

Hallo, ik heb de post gelezen waarin iedereen beschreef wat er mis was met de kat maar heb toch nog een paar vraagjes.

Mijn kitten is nu 4maanden uit en komt uit de dierenwinkel.
Hij is ingeënt tegen de niesziekte. Maar toen ik hem ongeveer een week had begon hij af en toe te niezen. Ben toen naar de dierenarts gegaan en kreeg wat poeder mee om onder zijn eten te mengen. Na een week was het niezen erger geworden dus terug naar de dierenarts. Nu heeft hij antibiotica gekregen en nog steeds het poeder.
Na een week was het al beter en heb ik hem 3dagen naar iemand anders gedaan omdat ik paar dagen weg moest. Daar heeft hij naar blijkbaar maar 3 keer geniest op die 3 dagen. Sinds hij terug thuis is is het weer erger.

Kan het soms zijn dat de kat allergisch aan iets bij mij thuis want hij is altijd zeer speels, heeft altijd honger, geen etter in de oogjes of in de neus.

En misschien domme vraag, maar is het overdraagbaar op de mens want sinds dat hij beginnen niezen is ben ik ook verkouden (maar dat zal waarschijnlijk wel meer aan het weer buiten liggen :smile: ) en echt gezond lijkt het mij toch niet dat er hier continu katten snot rondzweeft ...
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Nee, het is niet overdraagbaar op mensen ;-)
Maar hij kan wel degelijk ergens allergisch voor zijn. Heb je andere huisdieren of gebruikten die mensen waar hij even was ander grit? Of is je huis (sorry) misschien erg stoffig?
Dat kan niesen veroorzaken.
Gebruikersavatar
telefoonklep
Lynx
Lynx
Berichten: 139
Lid geworden op: 05 aug 2005 12:20
Locatie: 't Harde
Contacteer:

Bericht door telefoonklep »

Hier nieste Enzo ook heel veel. Wij hebben toen het zaagsel in de kooi van de cavia vervangen door beukensnippers en hij niest nu niet meer zo veel...

Misschien is zoiets bij jou ook het geval??
Een wekker is een mechanisch instrument om mensen te wekken die geen kinderen hebben.
Gebruikersavatar
Ddees70
Huiskat
Huiskat
Berichten: 86
Lid geworden op: 12 jun 2004 11:35
Locatie: Hoorn

Bericht door Ddees70 »

als ik net de bak heb verschoond moet Diesel als ie er meteen ingaat ook erg niezen of als ie aan een pluk haar snuffeld
dus het kan best irritatie zijn
moet zelf ook altijd niezen als ik de bak verschoon ;-)
Desire
gotc
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 jan 2006 23:51

Bericht door gotc »

Beetje late reply maar hier is ie :smile:

Toen de antibiotica op was had ik het eigenlijk even opgegeven want het was nog altijd even erg en nu 2maanden later heeft hij er geen last meer van. Weet nog altijd niet wat de oorzaak was maar ben blij dat het voorbij is :smile:
Gebruikersavatar
antoinettegijsberts
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 jun 2006 18:10
Locatie: Uden

Snotterende kater.

Bericht door antoinettegijsberts »

Hallo kattenliefhebbers,

Mijn kater Bumper (12 jaar) is telkens weer verkouden, hij niest en proest letterlijk de snot uit zijn neusje. Hij heeft al een keer of vier 'n antibiotica kuur gehad en de laatste keer sloeg dat ook niet meer aan.
Volgens de dierenarts kan het een allergie zijn en weinig aan te doen. Maar onderussen zit ik met een proestende kat. Hij is er verder wel niet ziek van eet, drinkt en gaat gewoon zijn gangetje maar toch, ik heb met hem te doen. Heb zelf maar de hele tijd een verstopte neus daar wordt je toch moe van. Heeft iemand hier ervaring mee en eventueel een (alternatieve) oplossing :?:

Groetjes Antoinette.
Katten-mensen zijn knuffel-mensen!!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Bericht door Anne »

Misschien de allergenen in jouw huis beperken? (stof, parfumluchtjes, schimmels e.d.)
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gesloten