Hoe krijg ik verf uit de vacht van mijn kat?

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gebruikersavatar
Petra5
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 jan 2003 12:42
Locatie: Beets (Nh)

Hoe krijg ik verf uit de vacht van mijn kat?

Bericht door Petra5 »

Weet iemand misschien een goed middeltje om verf uit de vacht van een kat te halen.
Mijn kat zat gister onder twee grote verfvlekken al helemaal hard geworden en bij elkaar geklit.
Ik durfde niet met chemicalien aan de slag daarom heb ik het er maar voorzichtig uitgeknipt maar het is wel een raar gezicht die twee bijna kale plekken.

Groetjes Petra
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Admin »

Hoi Petra,

Het hangt er ook een beetje vanaf wat voor verf het is. Als het verf op waterbasis is (bijv. latex muurverf), dan kun je dat oplossen met warm water. Verf op basis van terpentine kun je er inderdaad het beste uitknippen/scheren. Beter een paar kale plekken, die toch wel weer aangroeien, dan een huidaandoening door de bijtende stoffen in de verf.

Groeten,
Roland
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
Petra5
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 jan 2003 12:42
Locatie: Beets (Nh)

Bericht door Petra5 »

Hoi Roland,

In dit geval was het geen verf op waterbasis dus het is dan maar goed dat ik het er voorzichtig uitgeknipt heb, dan heeft mijn kat er in ieder geval geen schadelijke gevolgen van.

groetjes Petra
Gebruikersavatar
Rocis
Poema
Poema
Berichten: 247
Lid geworden op: 08 jan 2003 13:59
Locatie: Uithoorn

Bericht door Rocis »

Hi Petra,

Zodra je merkt dat de huid eronder er branderig (rood) uitziet, moet je kat een bad hebben met speciale shampoo.

(ik heb het meegemaakt met Moos, ze hadden hem met peut schoongemaakt, was heel ernstig en ben me toen rot geschrokken)

Groetjes en sterkte met Picasso :lol:
Cis
Gebruikersavatar
patricia
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 jun 2005 13:59
Locatie: hoofddorp

verf in vacht

Bericht door patricia »

hellup hellup hellup,
wij zijn in een kamer nog druk aan het klussen en vanwege verf e.a houden wij deze deur gesloten nu heeft een van de katten deze waarschijnlijk open gemaakt en is djessy daar lekker aan het spellen geraakt.
alleen is ze nu de verfpot tegen gekomen.
en zit er hier en daar een witte vlek verf het is al wat droger en aan de sporen ij huis te zien loopt ze er al ff mee .
maar hoe kan ik dit nu pijnloos van dr afhalen.
iemand een tipje
groetjes patricia
Gebruikersavatar
telefoonklep
Lynx
Lynx
Berichten: 139
Lid geworden op: 05 aug 2005 12:20
Locatie: 't Harde
Contacteer:

Bericht door telefoonklep »

Ik heb dit een tijd geleden ook gehad. Simba had ook verf in zijn vacht. Ik kreeg het er niet uit. Alleen door het weg te knippen. Dat heb ik niet gedaan en na een paar weken was alle verf eruit gegaan (met de losse haren mee denk ik)
Een wekker is een mechanisch instrument om mensen te wekken die geen kinderen hebben.
Gebruikersavatar
sandra
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:47
Locatie: omgeving Leiden
Contacteer:

Bericht door sandra »

Je kunt de verf er zolang het nat is met een nat doekje afhalen. Als het verf op waterbasis is (lees de verpakking) is het met water makkelijk uit te spoelen / met een nat doekje af te wrijven.

En zoals Bianca al zegt, lukt dit allemaal niet, dan groeit het er vanzelf weer uit. Loopt ie alleen even voor l*l :-P
Groetjes Sandra,
een pootje van Roos
Gebruikersavatar
patricia
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 jun 2005 13:59
Locatie: hoofddorp

Bericht door patricia »

ja maar het zijn echt heel dotten verf en het plakt ook in elkaar.
dus ik kan me ook niet echt voorstellen dat zij het lekker vindt , en kan het ook niet schadelijk zijn als ze zich schoonmaakt.?
thx.. patricia
Gebruikersavatar
telefoonklep
Lynx
Lynx
Berichten: 139
Lid geworden op: 05 aug 2005 12:20
Locatie: 't Harde
Contacteer:

Bericht door telefoonklep »

Is het op waterbasis?? Dan toch met water verwijderen zoals sandra al zei. Bij Simba was het niet zoveel dus die moest gewoon even voor l*l lopen inderdaad. Als het acrylverf is zou ik het ook niet weten sorry.
Een wekker is een mechanisch instrument om mensen te wekken die geen kinderen hebben.
Gebruikersavatar
sandra
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:47
Locatie: omgeving Leiden
Contacteer:

Bericht door sandra »

patricia schreef:ja maar het zijn echt heel dotten verf en het plakt ook in elkaar.
dus ik kan me ook niet echt voorstellen dat zij het lekker vindt , en kan het ook niet schadelijk zijn als ze zich schoonmaakt.?
thx.. patricia
Is het nog nat? Je kan met (lauwwarm) water best een hoop wegkrijgen...
Als ze dat gaat oplikken is inderdaad ook niks.

Andere verf dan watergedragen verf kun je uit kleding krijgen met terpetine. Als je dus een rustige kat (en hulp) hebt, kun je een scheutje terpetine op een doekje doen en daarmee wrijven. Als je dan klaar bent wel goed schoonspoelen met water, want dat is geen fijn goedje :???:

Succes!
Groetjes Sandra,
een pootje van Roos
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Andere verf kun je beter met groene zeep insmeren, goed inwrijven en dan wassen. Dat is niet slecht voor de vacht, en de meeste verf gaat er uit.
Daarna drogen en voorzichtig met een (vlooien-)kam de restjes verf er uit kammen.

Ik ben allergisch voor terpentine en maak mijn handen en kwasten altijd schoon met groene zeep of schoonmaakmiddel. Werkt perfect, vandaar dat ik het weet (is me ooit door een schilder geadviseerd). Als je er een kwast schoon mee krijgt, moeten kattenharen ook lukken ;-)
Gebruikersavatar
patricia
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 jun 2005 13:59
Locatie: hoofddorp

Bericht door patricia »

nou het is dus muurverf of structuurverf en het was al best wel hard dus ik ben nu maar ff met de schaar in de weer geweest ze ziet er echt niet uit .
maar het is nu wel weg durfde het niet aan met allerlei zeepjes.
maar in ieder geval bedankt .
groetjes patricia
Gebruikersavatar
sandra
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:47
Locatie: omgeving Leiden
Contacteer:

Bericht door sandra »

patricia schreef:nou het is dus muurverf of structuurverf en het was al best wel hard dus ik ben nu maar ff met de schaar in de weer geweest ze ziet er echt niet uit .
maar het is nu wel weg durfde het niet aan met allerlei zeepjes.
maar in ieder geval bedankt .
groetjes patricia
Je had het kunnen proberen.... maar knippen kan inderdaad ook! Ik ben eigenlijk nu wel een beetje nieuwsgierig hoe ze er nu uitziet. Kun je een foto maken en posten? Beetje leedvermaak moet kunnen :ewhistle:
En wat vind ze zelf van die gaten in d'r vacht?
Groetjes Sandra,
een pootje van Roos
Gebruikersavatar
patricia
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 jun 2005 13:59
Locatie: hoofddorp

Bericht door patricia »

ze vind het helemaal niets en het leek wel of gizmo haar een beetje uitlachte.
zit nu op mn werk dus dat moet ff wachten
en in dat kamertje staat ook mn computer onder een zeil etc. dus het wordt lastig maar anders maak ik een foto en zet ik m er later op
groethes patricia
Gebruikersavatar
sandra
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:47
Locatie: omgeving Leiden
Contacteer:

Bericht door sandra »

Geen haast, ben gewoon benieuwd; lijkt me zo'n grappig gezicht ;-)

Heb je wel alles eruit kunnen krijgen? Of zitten er nog her en der verf stukjes?
Groetjes Sandra,
een pootje van Roos
Gesloten