Plotseling onzindelijk

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gesloten
ingrid jeuring
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 nov 2005 21:31
Locatie: Ter Apel

Plotseling onzindelijk

Bericht door ingrid jeuring »

Mijn gecastreerde kater van ongeveer 7 jaar was altijd prima zindelijk, niets aan de hand. Woensdag j.l. kwam hij halfnat thuis, waarschijnlijk gevochten met de buurkat en half in de vijver gevallen. Hij was boos en wilde niet drooggemaakt worden. Heeft zichzelf schoongewassen, niets aan de hand totdat hij vandaag erg traag was, als het ware door het huis "sloop", niet geaaid wilde worden (grommen en blazen) en tot mijn verbazing midden in de kamer ging poepen en later ging piesen?!! Heb verder niets gemerkt en kan ook niets ontdekken. Kan het blaasontsteking zijn? Zo ja hoe merk je dit? Ik ben in voor serieuze adviezen.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Ik denk eerlijk gezegd eerder aan een beschadiging van zijn ruggenwervels. Als ik jou was, zou ik echt snel even met hem anar de dierenarts gaan.

Mocht het niets medisch zijn, wil je dan je toekomstige vragen hierover in het grote 'onzindelijkheidstopic plaatsen?
Alvest bedankt en veel sterkte.

h.g. Emma

verplaatst -> ziektes
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Ik denk dat Emma gelijk heeft hoor. Een kat kan door een val, gevecht of aanrijding ernstig beschadigd raken aan de achterhand, dit kan lijden tot verlamming, waardoor ze geen controle meer hebben over blaas en darmen, zo snel mogelijk naar de da dus.

kijk eens naar dit topic, mischien herken je dingen.

Even ter verduidelijking, het topic gaat over een poes die door een verlamming, niet meer zelfstandig kon plassen of poepen.

Maar het omgekeerde (zoals misschien bij jouw poes), kan dus ook, dat ze alles laten lopen, heeft dus alles te maken in hoeverre en waar het letsel zich bevind.

Succes ermee.

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=7410

liefs veronikske
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gesloten