Gevonden / Vermist

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Marije schreef:
Ons zwerfkatje was ook helemaal niet wild hoor Veronique! En de twee kittens die ik dit voorjaar gevonden heb, waren ook allebei enorme knuffels. Dus dat zegt niks, ze waren wel alledrie gedumpt. :???:
Dan druk ik me verkeerd uit, ik bedoel met wild, nog nooit mensen gezien, (en hier waar ik woon, op de boerenbuiten, kom je die wel vaak tegen, echt wilde katten ) en zoals je al schrijft Marije, waren die van jouw ook gedumd, dus wel al met mensen in contact geweest :grin:

liefs veronikske
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Ik schat 'm zo op het gezicht ook wel ouder als 4/5 maanden.
Maar hij ziet er goed uit.
Als niemand 'm claimt zal hii best op straar gegooid zijn, dat gebeurt maar al te vaak.
Zo zijn wij aan 2 van onze katten gekomen.

Als je Jessie op de foto's bekijkt ziet ze er ook niet uit alsof ze 'wild' was maar dat was ze wel.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Volgens mij had dat katje hetzelfde idee als onze Whoopy :grin:, dat zijn mijn nieuwe baasjes!
Ik denk inderdaad dat hij/zij al wat ouder is dan 4/5 maanden, het is natuurlijk op een foto lastig te zien maar hij ziet er groter uit dan Whoopy die inmiddels bijna 5 maanden is.

Als je toch iets te eten wil geven en je hebt geen kattenbrokken dan kan je het beste een stukje kipfilet koken en dat met wat gekookte rijst geven . Varkensvlees is niet goed voor katten en van melk kunnen ze aan de diaree raken.

Ik zou hem ook lekker binnen laten en dan in de buurt eens rond gaan vragen en een briefje ophangen.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

:shock: Vinden jullie dit katje niet een beetje op Bindi lijken??? :shock: Zij komt ook daar uit de buurt. En qua leeftijd kan het ook nog eens kloppen.
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

:lol: Gelukkig zit Bindi veilig en wel bij jullie binnen :grin: :lol:
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Claudia, net nog eens gauw gaan spiekken in jouw foto-topic....enne....ben je zeker dat Bindi binnen is, anders zou ik maar eens gaan kijken bij deze vondeling.... :grin: :grin:

liefs veronikske
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Sja, de wereld is best klein he, en kittentjes komen meestal niet alleen...
Misschien een broertje of zo?
Zou wel fijn zijn om te weten dat toch al zeker één andere ook een goede thuis heeft gevonden ;-)
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Katjes van deze leeftijd worden vaak gedumpt omdat ze beginnen te puberen. Mensen krijgen dan spijt van hun kitten en zetten het op straat, want stel je voor dat er dingen stukgaan of dat het krols wordt....Of het was herfstvakantie, dat is ook een goede reden om het katje weg te doen.

Je zou kunnen bellen naar Het Wijze Weeskitten (kittenopvang in Haalderen), die hebben wel voer voor je. En dan inderdaad Amivedi inlichten en de dierenambulance om te laten kijken of het een chip heeft. Het Wijze Weeskitten heeft overigens ook een chipreader.

Veel succes! :grin:
Gebruikersavatar
Patrick
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 nov 2005 10:46

Bericht door Patrick »

We hebben inmiddels eten en speeltjes en een boek gekocht.
Ze heeft haar buikje rond gegeten en ligt inmiddels weer prinsheerlijk te slapen.
Ik heb de melk vervangen door water maar tot nu toe wilt ze geen water drinken.
Ik moet wel zeggen dat ze echt heel erg aanhankelijk is want waar wij zijn is zij ook.
Ik zal morgen even de da bellen en dan navraag doen.
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Speeltjes en een boek....ik krijg hier zo een zwaar vermoeden, dat het een blijvertje gaat worden... :grin:

Wat dat water betreft, gewoon laten staan, ze zal wel gaan drinken als ze dorst krijgt, waarschijnlijk heeft ze dat nu nog niet door de melk die ze gehad heeft daarstraks, maar als je haar brokkjes voert, krijgen ze automatisch dorst en zal ze wel naar het water lopen !

Succes en liefs veronikske
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

En als ze echt geen water wil drinken, kun je de melk eerst ook nog aanlengen met water. Misschien kan zij melk wel verdragen, want onze beide poezen krijgen er geen diarree van.

Succes met jullie zoektocht, maar ik geloof dat het poesje al gekozen heeft :grin:
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Miranda schreef:En als ze echt geen water wil drinken, kun je de melk eerst ook nog aanlengen met water. Misschien kan zij melk wel verdragen, want onze beide poezen krijgen er geen diarree van.
Miranda, dan heb jij twee uitzonderingen rondlopen hoor ! In melk zit lactose, en katten krijgen daar diarree van, als je dan toch melk wil geven, zou ik speciale kattenmelk halen. Maar water is nog steeds het beste

liefs veronikske
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gebruikersavatar
Patrick
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 nov 2005 10:46

Bericht door Patrick »

We hebben een tuigje gekocht zodat ze toch even de tuin in kan.
Ik Ingrid wou haar van de bank aftillen en ik had het idee dat ik haar pijn deed ze maakte een geuid en begon daana tegen me te blazen.
Eenmaal buiten werdt ze bang en ging meteen weer naar binnen.
Buiten als ik haar aaide gingen ook haar haren overeind staan :shock:
Ik moet dan wel zeggen dat ze best een bang katje is, want van elk geluid schrikt ze.
Ook met eten eet ze met de staart tussen haar benen, lijkt mij niet normaal eingelijk.
Zelf heb ik het idee dat ze uit een gezin komt met drukke kinderen.
En het zowiezo niet gewent is om buiten te komen.
Ze is wel heel lief en aanhankelijk dat weer wel.
Vanacht heeft ze bij ons op bed gelegen mijn man wil dat liever niet, kan ik haar vanacht gewoon beneden houden of gaat ze dan mauwen.
Gebruikersavatar
sandra
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:47
Locatie: omgeving Leiden
Contacteer:

Bericht door sandra »

veronikske schreef: Miranda, dan heb jij twee uitzonderingen rondlopen hoor ! In melk zit lactose, en katten krijgen daar diarree van, als je dan toch melk wil geven, zou ik speciale kattenmelk halen. Maar water is nog steeds het beste
Nou Veronikske, niet alle katten zijn hebben een reactie op lactose. Er zijn dus katten die het kunnen drinken zonde diarree te krijgen. Vaak zijn dit katten die het van jongs af aan krijgen en dus ´geleerd´ hebben om dat te verteren....

MAAR: melk is geen drinken, melk is voedsel! Er zit niet zo heel veel vocht in en veel voedingstoffen. Beter is om de kat water te laten drinken en af en toe een keer (katten)melk als extra´tje geven.

En patrick: dat ze geen water wil drinken heeft volgens mij ook een beetje met de manipulerende aard van katten te maken... Melk is namelijk veeeel smaakvoller dan water, dus wil ze liever melk... Dus nu drinkt ze gewoon niet, in de hoop dat je de melk terug zet.
Heel soms komt het voor dat een kat kraanwater niet lekker vind omdat er metaaldeeltjes in zitten en alleen buiten uit plassen, binnen uit vazen, vissenkommen, etc drinkt... maar ik denk dat het hier gewoon een kwestie van volhouden is... als ze dorst heeft drinkt ze vanzelf
Groetjes Sandra,
een pootje van Roos
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 393
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Ik denk dat het voor hem heel prettig is als hij lekker bij jullie mag slapen :grin: Je kunt een fleecekleed op je dekbed leggen, de kans is heel groot dat hij daar lekker op gaat liggen ;-) Want ik neem aan dat Patrick het niet zo hygienisch vind of iets?

Misschien heeft hij toch iets naars meegemaakt en is hij daarom schuw. Sommige katten hebben dat gewoon in zich, zoals onze Lana.
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Plaats reactie