Hoelang slaapt een kat ongeveer?
- sweetremco
- Kitten
Hoelang slaapt een kat ongeveer?
ik heb zelf 2 katers van 1 jaar en ze zijn erg vaak wakker maar kunnen ook in 1 stuk doorslapen, maar vroeg me dit gewoon af.
Hoi Remco,
De exacte cijfers kan ik je niet geven maar dat ze veeeeel slapen is mij ondertussen wel duidelijk
Wij werken overdag en 's ochtends gaan ze liggen en wanneer ik 's avonds thuis kom dan staan ze op vanuit hetzelfde plaatsje en heb zo'n flauw vermoeden dat ze daar de gehele dag hebben geslapen
Ook als ik soms onverwachts tussen de middag even thuis kom, moet ik ze wakker maken
en begroeten ze me met een hele uitgebreide gaap ..
Groetjes Renate
De exacte cijfers kan ik je niet geven maar dat ze veeeeel slapen is mij ondertussen wel duidelijk

Wij werken overdag en 's ochtends gaan ze liggen en wanneer ik 's avonds thuis kom dan staan ze op vanuit hetzelfde plaatsje en heb zo'n flauw vermoeden dat ze daar de gehele dag hebben geslapen

Ook als ik soms onverwachts tussen de middag even thuis kom, moet ik ze wakker maken

Groetjes Renate
- sweetremco
- Kitten
Het hangt er ook vanaf hoeveel je poes te doen heeft op een dag. Poezen die zich vervelen , slapen meer.
Mijn poezen mogen naar buiten als het licht is, in de winter van 8 tot 17 uur en in de zomer zelfs tot 22 uur. Soms komen ze tussendoor een tijdje binnen slapen, maar als het lekker weer is zeker niet! Per etmaal slapen ze dus zo'n 10 tot 14 uur gok ik. Altijd nog een stuk meer dan wij!
Oudere katten slapen trouwens ook een stuk meer dan jonge katten. En kittens en katten die nog in de groei zijn slapen ook veel.
Mijn poezen mogen naar buiten als het licht is, in de winter van 8 tot 17 uur en in de zomer zelfs tot 22 uur. Soms komen ze tussendoor een tijdje binnen slapen, maar als het lekker weer is zeker niet! Per etmaal slapen ze dus zo'n 10 tot 14 uur gok ik. Altijd nog een stuk meer dan wij!

Oudere katten slapen trouwens ook een stuk meer dan jonge katten. En kittens en katten die nog in de groei zijn slapen ook veel.
ik meen ergens gelezen te hebben dat een kat ongeveer 16u per dag slaapt. Al moet ik er wel bijzeggen dat ik zelf merk dat pitou in de zomer, als ze langer kan buiten spelen veel minder slaapt. Nu het kouder begint te worden, kan ze wel naar buiten, maar blijft ze toch liever binnen en slaapt ze meer. Zij is trouwens altijd wakker als we thuiskomen.
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?