Welk medicijn tegen lintworm?
Welk medicijn tegen lintworm?
Onze katten krijgen elke 6 weken een pipetje Stronghold in hun nek. Ik vind dit echt superspul en het werkt tegen heel veel verschillende soorten ongedierte. Behalve, helaas, tegen lintworm. Nu heb ik weleens ergens gelezen of gehoord dat je ook spul kunt kopen wat alleen tegen lintwormen is. Mijn dierenarts had hier nog nooit van gehoord en raadde me een gewone ontwormingspasta aan. Nu vind ik het zelf een beetje zonde om een pasta te gebruiken tegen alle wormen, terwijl ze tegen een heleboel al beschermd zijn. Ik vroeg me af jullie misschien weten of er een specifiek medicijn tegen lintwormen bestaat. En dan vooral hoe dit heet. 

Wieke, wij gebruiken naast de gebruikelijke Stronghold wel iets voor een eventuele lintworm. Ik heb even gezocht, maar ik kan het niet meer vinden. Ik zal mijn dierenarts van de week even bellen om te vragen wat de meiden extra krijgen, eens per jaar
. Het is wel een pasta die extra is en ook tegen de gewone worm werkt. Ik denk dat jouw dierenarts hetzelfde bedoelt. Inderdaad wel zonde, maar Stronghold mist net dat kleine beetje extra.

Daantje en B-kwintet 
'Geweld eindigt waar respect begint'

'Geweld eindigt waar respect begint'
Op deze pagina http://www.dierenartsonline.nl/ zag ik dat dieren alleen besmet raken met lintwormen door vlooien, dus als je ze vrij houdt van vlooien worden je katten er ook niet door besmet.
Groetjes van Ilse en kopjes van Buddy en Roxy !