Gevonden / Vermist

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
nikkee
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 aug 2004 01:09
Locatie: provincie flevoland

Bericht door nikkee »

En is Casper weer terug gevonden? Ik hoop het voor je!
Groetjes Nikkee
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Weer zwervertje aan de deur

Bericht door yana »

Hadden we vorige week toch weer een zwervertje aan de deur!?
Hard mauwen. Dacht dat ze honger had maar dat was het niet, ze kwam meteen naar binnen?! En heel tam en lief ook. Een ex-huiskatje dus..
Ong 14wk denk, overwegend zwart, een poesje denk ik.
De buren hebben haar naar de opvang hier in OudeTonge gebracht nadat ze haar gered hadden omdat ze zich bijna had opgehangen in een boom..
Hópen dat haar baasje haar komt ophalen maar ik vrees van niet..
Maar het móet mogelijk zijn voor zo'n poesje nog een lief baasje te vinden!
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Yana, misschien moet je in je dorp/stad niet teveel ruchtbaarheid geven aan het feit dat jij die katjes opgevangen hebt. Mensen die hun katten kwijt willen en dat verhaal horen zouden ze wel eens gewoon bij jou voor de deur kunnen zetten. :???:
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Kitten zwervend langs de snelweg.

Bericht door tacuma »

Aangezien ik niet goed weet waar ik dit berichtje moet plaatsen, sluit ik maar bij dit onderwerp aan. Afgelopen maandag heeft mijn man een zwart kitten op de vangrail langs de A73 zien balanceren. We zijn er meteen gaan kijken, maar zagen het diertje niet meer. De dierenambulance van de dierenbescherming die ik erover gebeld heb, is niet bereid er een vangkooi te plaatsen; wel hebben ze mijn melding genoteerd en "zouden er naar uitkijken als ze er langs zouden komen". Gisteren, woensdag, zag mijn man het kitten weer, nu aan de andere kant van de snelweg. We zijn er meteen weer heengegaan, compleet met vervoersbox en bakje met lekker ruikend voer uit een kuipje, maar weer zagen we het diertje niet. Er is ter plekke geen bebouwing, noch in de directe omgeving, en voor zover ik weet zijn er geen meldingen van vermiste zwarte kittens hier in de buurt. Uit de auto gezet, vermoeden we dus. Nu is er me veel aan gelegen dit diertje te vangen, zou het erg rot vinden als het doodgereden werd. Ik ga er zo weer heen met mijn dochter. Heeft iemand een idee hoe we dit het beste kunnen aanpakken, of waar we wel terecht kunnen voor hulp?

Alvast bedankt voor het meedenken, groetjes van Laura.
Gebruikersavatar
José
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 18 mei 2005 08:45
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door José »

Wat goed dat je het diertje daar weg wilt halen! Das best lastig zo langs de snelweg.. En wat achterlijk dat de dierenbescherming niet wat actiever mee wil helpen! Daar zijn ze toch voor? :evil:
Ik weet niet zo goed hoe je het beestje kan lokken als je het niet ziet. Lekker ruikend voer is het enige dat ik ook kan bedenken. Het beestje zal wel bang zijn, als het nog leeft tenminste. Dus ik denk dat het nog heel lastig gaat worden! Doen jullie zelf wel voorzichtig?
Heel veel succes!
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Bericht door tacuma »

We hebben het diertje zojuist gezien. In tegenstelling tot wat mijn man dacht, is het wel degelijk een volwassen kat, aan de bouw en ogen te zien, maar wel klein van stuk. Helaas heel erg bang; we konden hem tot op een meter of tien benaderen, toen rende hij (zij?) er in paniek vandoor, richting snelweg... Gelukkig was daar een kuil met bomen en een soort rioolbuis, waar -ie in verdween. We durfden niet verder te naderen, want dan zou hij zeker de drukke snelweg opgerend zijn, en zijn dus onverrichter zake naar huis teruggekeerd. Maar ja, wat nu? Vangen laat hij zich zeker niet, daar keek -ie veel te verwilderd voor uit zijn grote gele ogen.

Groetjes van Laura.
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Laura, mijn vraag is niet verkeerd bedoeld hoor.
Maar als deze kat volwassen is en je krijgt het toch voor elkaar om hem/haar te vangen, wat wil je er dan vervolgens mee doen? Hij zal niet in huis te houden zijn, plaatsen lijkt me ook heel erg moeilijk.
Ik snap wel dat je wat voor het beestje wilt doen, maar als hij zo verwilderd is ben ik bang dat je er niks voor kunt doen :(
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Bericht door tacuma »

Helemaal mee eens hoor, Lotte! Ik wilde het niet aan mijn vorige berichtje toevoegen omdat ik dacht dat het hier niet in goede aarde zou vallen, maar zeg het nu toch: we laten het verder zo, hebben het idee dat het dier zichzelf wel kan redden. We hopen alleen dat hij weg zal gaan bij de snelweg, uit veiligheidsoverwegingen. Meer kunnen we toch niet doen, en doen daar deze kat waarschijnlijk toch geen plezier mee. Anders was het als het wel een kitten bleek te zijn, of een tamme kat. Neemt niet weg dat ik het toch niet goed van me af kan zetten...

Groetjes van Laura.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Laten castreren is natuurlijk wel een oplossing voor een eventueel verder kattenoverschot.
Stichting Kattenzorg Nijmegen kan je eventueel aan een vangkooi helpen en zal zeker mee willen betalen aan de castratie. Daarna zou ik hier dier, als het echt zo schuw is, weer uitzetten.

Succes!
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Bericht door tacuma »

Bedankt voor je tip, Marjolein! Ik heb de Stichting Kattenzorg gebeld, maar helaas zijn ze alleen maar telefonisch bereikbaar op ma., wo. en vr. van 10 tot 12 uur. Heb wel een berichtje ingesproken met de melding van de kat, en heb mijn tel.nr. achtergelaten. Morgen bel ik zelf weer, als ik niets van ze hoor. Wordt vervolgd!

Groetjes, Laura.
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Kat langs de snelweg

Bericht door tacuma »

Kleine -tussentijdse- update: ik heb inmiddels contact gehad met Stichting Kattenzorg Nijmegen. Laat diegene die ik sprak nu vanmorgen diezelfde zwarte kat ook gezien hebben in het lange, natte gras in de berm bij de snelweg! In eerste instantie werd me gevraagd contact op te nemen met de dierenambulance Nijmegen (van de dierenbescherming), maar toen ze hoorden dat ik ze al gebeld had en zij geen vangkooi wilden plaatsen, wilden ze eerst even overleggen. Ik werd teruggebeld, en kreeg het telefoonnummer van degene die zich speciaal bezighoudt met (het vangen van) zwerfkatten. Vanaf 13.00 u. is deze mevrouw bereikbaar, dus bel ik haar dan meteen. Mijn idee dat de kat uit de auto gezet zou zijn werd gedeeld: als zoiets gebeurd blijft zo'n kat vaak op die plaats hangen. Waarschijnlijk dus minder verwilderd dan ik aanvankelijk dacht, alleen maar verschrikkelijk bang. Hopelijk lukt het nu wel iets te regelen, want het verkeer raast daar langs, en vroeg of laat moet het dan wel misgaan. Mocht het inhouden dat ik zeer regelmatig bij een evt. vangkooi moet gaan kijken, dan doe ik dat uiteraard, in het belang van het diertje. Ik hou jullie -zij het ongevraagd!- op de hoogte.

Groetjes van Laura.
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Bericht door tacuma »

Het verhaal wordt steeds gekker: degene die ik na heel, heel veel proberen eindelijk aan de lijn kreeg, had de kat daar ook al gezien! Zou je toch denken dat het kwartje dan valt... Niet echt dus. "Tsja, we castreren het dier en zetten het daar weer uit. O nee, dat kan niet. Dan weet ik het ook niet meer. Kunt u morgen terugbellen?" :evil: Ik heb eerlijk gezegd mijn buik vol van deze instanties, maar vanwege de kat zal ik het toch maar doen.

Groetjes van Laura, inmiddels een beetje ontmoedigd en in gelijke mate teleurgesteld...
Laatst gewijzigd door tacuma op 07 okt 2005 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
sandra
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:47
Locatie: omgeving Leiden
Contacteer:

Bericht door sandra »

Jeetje :shock: , wat teleurstellend inderdaad... Ik had ook eerlijk gezegd niet verwacht dat die instanties zo slecht meewerken zeg... En dat er niet een belletje gaat rinkelen als er al vaker wat gehoord is over dat katje.. sukkels...

En kun je ook niet via hun een vangkooi regelen? Dan zou je het bijna nog zelf kunnen doen. En als het inderdaad een katje is wat gedumpt is kun je hem naar het asiel brengen. Pas je wel op als je zelf dingen gaat ondernemen?

succes hiermee en laat weten hoe het nu verder gaat...
Groetjes Sandra,
een pootje van Roos
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Getsie Laura, je zou toch denken dat je van zo'n instantie wel hulp krijgt, maar blijkbaar valt dat aardig tegen :(
Succes! En ik vind het super lief dat je er zo veel moeite voor doet!!
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Ik weet dat kattenzorg Nijmegen het ontzettend druk heeft omdat het asiel daar niet functioneert. Dus ik snap de ontmoediging wel. Laura, sorry dat ik je dat niet even zei...

De kat kan best met een vangkooi gevangen worden en op een heel andere plaats weer uitgezet worden hoor. Als ze wel handtam is, kun je ook het Wijze Weeskitten in Haalderen og benaderen; die laat haar dan na sterilisatie naar een asiel gaan van waaruit ze wel een goed thuis krijgt.

Breng geen dieren naar het asiel Nijmegen; dat staat niet goed bekend :???:
Plaats reactie