Lusteloos, koorts!!

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Bjørn
Huiskat
Huiskat

Lusteloos, koorts!!

Bericht door Bjørn »

Onze Sjors is nu 9,5 week, vorige week vrijdag zijn eerste inenting gehad.

Sinds gistermorgen is hij erg lusteloos, eet bijna niks, voelt warm aan. Hij wil ook helemaal niet spelen en wil alleen maar op schoot liggen en niks anders.

Nu zijn we er gisteravond mee naar de da geweest. Deze kon niks constateren, we hebben pilletjes meegekregen (Clavubactin). Gisteravond het pilletje gegeven (een kwart) en een uur daarna ging hij eigenlijk wel beter. Wilde weer spelen, at uit de hand en later zelf uit zijn bakje. Vanmorgen tweede kwart toegediend. Stond meteen toen zijn bakje gevuld was met zijn neus erin en begon te eten.

Nu kom ik net thuis (16.00u) en hij zit in zijn mandje en wil niks, niet spelen, heeft weinig tot niks gegeten (behalve wat hij vanmorgen op heeft) en ligt rillend op schoot (alsof het -15 graden is)

Net weer de da gebeld, daar kunnen we om 18.30u terecht.

Kent iemand deze symptomen? Zijn het de naweeën van zijn inenting? Is het wellicht eenzaamheid (wij werken allebei overdag)(ik ben deze week begonnen, dus dit is nu de eerste week dat wij beide weg zijn), alhoewel wij toch ook afgelopen weken een paar dagen alleen heeft door moeten brengen?

Wie o wie weet raad?
Het uitlezen van een goed boek is als afscheid nemen van een goede vriend. (Voltair)
claudia
Panter
Panter

Bericht door claudia »

Oh Bjorn, wat vervelend! Helaas weet ik niet wat het zou kunnen zijn. Maar gelukkig heb je direkt weer een afspraak gemaakt met de da.
Hopelijk voelt Sjors zich gauw wat beter! ;-)
Bjørn
Huiskat
Huiskat

Bericht door Bjørn »

We kijken het even aan.

Om 18.30u is de dierenarts open die Sjors gister behandeld heeft. Is een stukkie rijden en rekent €22,50 voor consult.
Onze eigen dierenarts is vlakbij maar gaat pas om 19.30 open. Hij rekent geen consult.

Dus we gaan waarschijnlijk naar onze eigen da.
Het uitlezen van een goed boek is als afscheid nemen van een goede vriend. (Voltair)
ilsebrons
Huiskat
Huiskat
Contacteer:

Bericht door ilsebrons »

Ook ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn, maar ik denk niet dat het eenzaamheid is, hij weet tenslotte dat jullie weer terug komen.
Ik hoop dat de dierenarts nu wel een oorzaak kan vinden.
Misschien is het een optie om Sjors een nachtje bij de DA te laten ter observatie ?
Veel sterkte !
Groetjes van Ilse en kopjes van Buddy en Roxy !
claudia
Panter
Panter

Bericht door claudia »

Zou ik ook doen, naar je eigen da gaan. Waarschijnlijk maakt dat ene uurtje geen verschil en daarbij is er minder stress van de reis. Daarnaast krijg je ook nog een 'frisse blik' op de situatie van Sjors. Sterkte!
sandy
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door sandy »

Missy had een paar uur na haar enting al een ent-reactie dus ik weet niet of dat het is.
Ik heb wel gehoord dat het een paar dagen later nog kan opspelen. Tis wel frappant dat het net een paar dagen na zn enting komt.
Dan zou hij een tegenprik nodig hebben.
Sterkte!
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Cathy

Bericht door Cathy »

Zelf heb ik 2 kittens gehad van ongeveer dezelfde leeftijd die een week na de vaccin gestorven zijn.

Ons Siska is nu 14 weken en nog laat ik haar niet vaccineren ,ben bang geworden van de ent reactie.
Maité een volwassen poes die hier zwanger gedumpt werd (laten aborteren) is ook niet gevaccineerd .

Het kitten moet wel in uitstekende gezondheid zijn eer het mag gevaccineerd worden maar soms kan je niet merken dat het katje iets mankeert aangeboren of niet maar soms manifesteert zich dat na de vaccinatie.
Bij mij heeft het ook te maken met het aantal katten hier ,de laatste tijd zijn er enkele ziek geweest (overige 8 poezen zijn gevaccineerd) en zolang ze niet allen terug helemaal gezond zijn laat ik Siska niet vaccineren.
sandy
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door sandy »

Missy en Redney kregen een ent-reactie omdat er een stof inzat waar meerdere katten problemen mee hadden en deze stof, chlamydia is eruit gehaald.
Buffy heb ik ook pas met 6 maanden voor het eerst laten enten omdat zij niet sterk genoeg was. Met hetzelfde als waar Miss en Red mee waren ge-ent alleen zonder die stof en zij is niet ziek geworden.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Bjørn
Huiskat
Huiskat

Bericht door Bjørn »

We zijn vanavond naar onze eigen da geweest. Hij heeft hem een antibiotica-spuit gegeven en als de koorts morgen niet over is, dan moeten we terugkomen.

Vanavond is hij wel weer een en al levenslust, dus het gaat de goede kant op gelukkig!!
Bjørn
Huiskat
Huiskat

Bericht door Bjørn »

Oorzaak onbekend.
Het kan zijn dat hij een bacterie op het balkon heeft opgelopen. Ik heb dat vorige week schoongespoten en misschien heeft daar wel een bacterie gezeten. Of het komt van het douchewater want hij is van de week ook in de douche geweest en heeft wat water gedronken in de douche.

Hij heeft nu weer volop gespeeld, dus het komt wel goed. We wachten morgen maar af en gaan toch nog maar even naar de da om te kijken hoe zijn temperatuur is en ook om te vertellen over de docuhe en balkon. Misschien heeft de da daar wat aan.
daantje
Cheetah
Cheetah
Contacteer:

Bericht door daantje »

Goed dat je hem nog eens wil laten bekijken, maar zoals ik het nu lees is hij wel door het ergste heen ;-) . Water drinken vanuit de douche kan volgens mij niet zoveel kwaad ;-)
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Loontje
Poema
Poema

Bericht door Loontje »

Ik vind het wel klinken als een ent-reactie.

Lana heeft dat ook eens gehad en dat was maar liefst een week na de enting.

Ze schijnen dan koorts en heel veel spierpijn te krijgen. Lana kreeg toen een pijnstiller in de vorm van een prikje en een half uur later voelde ze zich duidelijk veel beter :grin:
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
sKatje
Panter
Panter

Bericht door sKatje »

daantje schreef:Water drinken vanuit de douche kan volgens mij niet zoveel kwaad ;-)
Nee, maar er zitten wel gemakkelijk bacterieen in denk ik.

Goed dat het beter gaat!
Bjørn
Huiskat
Huiskat

Bericht door Bjørn »

Sjors is weer koortsvrij! Volgens de da was het waarschijnlijk dat hij een virusinfectie had. De antibiotica is dus aangeslagen. Wel moeten we nog even met de pilletjes doorgaan.

Gister was onze deugniet flink aan het spelen en dacht in zijn balorigheid op de stoel te klimmen. Toen een bonk en wat bleek; pijnlijk pootje. Gelukkig niets ernstig pootje is een beetje gekneusd.

(Je ziet maar hoe snel zo'n beestje familie is geworden :grin: )
ilsebrons
Huiskat
Huiskat
Contacteer:

Bericht door ilsebrons »

Jeetje, jullie maken een hoop mee zo kort op elkaar !
Gelukkig dat de antibiotica aanslaat en dat de koorts weg is !
Nu dat arme pootje nog en dan hoop ik voor Sjors en jullie dat hij zijn verdere leven wat meer geluk zal hebben. :smile:
Groetjes van Ilse en kopjes van Buddy en Roxy !
Gesloten