Ontwormen
Wij gebruiken wel EXIL. Waarom is deze pasta niet zo goed dan andere?
Sjorske heeft vndaag zijn eerste spuitje gekregen. Op de bijsluiter staat dat het een eenmalige toediening is, dus niet drie dagen achter elkaar.
Hij heeft het helemaal en in een keer doorgeslikt. Niks gebraak of anders.
Tip: als je het spul in zijn/haar bekje hebt gespoten, bekje dichthouden en zachtjes over de keel strijken. Hij/zij slikt het dan door (slickrefelctie wordt dan in werking gebracht)
Sjorske heeft vndaag zijn eerste spuitje gekregen. Op de bijsluiter staat dat het een eenmalige toediening is, dus niet drie dagen achter elkaar.
Hij heeft het helemaal en in een keer doorgeslikt. Niks gebraak of anders.
Tip: als je het spul in zijn/haar bekje hebt gespoten, bekje dichthouden en zachtjes over de keel strijken. Hij/zij slikt het dan door (slickrefelctie wordt dan in werking gebracht)
Het uitlezen van een goed boek is als afscheid nemen van een goede vriend. (Voltair)
- telefoonklep
- Lynx
- Contacteer:
Hoi, ik wil toch nog even een vraag stellen. ik heb net de hele discussie over de hoeveelheid ontworming gelezen en ben nu erg ongerust.
Volgens mij heb ik een paar weken geleden ook teveel gegeven. Ik heb nog niks gemerkt aan Simba en Enzo, maar Emma had het toch over een `overdosis`. Ik ga morgen sowieso de DA bellen, maar hoe kan ik merken dat ze teveel gehad hebben. Ik merk nu niks, maar zijn er tekenen? diarree ofzo?? alvast bedankt. ik maak me toch zorgen
Volgens mij heb ik een paar weken geleden ook teveel gegeven. Ik heb nog niks gemerkt aan Simba en Enzo, maar Emma had het toch over een `overdosis`. Ik ga morgen sowieso de DA bellen, maar hoe kan ik merken dat ze teveel gehad hebben. Ik merk nu niks, maar zijn er tekenen? diarree ofzo?? alvast bedankt. ik maak me toch zorgen
Een wekker is een mechanisch instrument om mensen te wekken die geen kinderen hebben.
Ja, Bianca, dat had je inderdaad binnen een dag of twee moeten merken. Als het al langer geleden is, is het niet erg.
En in de discussie hadden we het over twee kittens van 9 weken oud (waarvan er eentje een groeiachterstand had
)
Voor Björn over Exil: zie http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=1788
Gebruik s.v.p. eerst de zoekfunctie voordat je een vraag stelt. Vaak is al in een ander topic een antwoord gegeven.
Alvast bedankt
h.g. Emma
En in de discussie hadden we het over twee kittens van 9 weken oud (waarvan er eentje een groeiachterstand had

Voor Björn over Exil: zie http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=1788
Gebruik s.v.p. eerst de zoekfunctie voordat je een vraag stelt. Vaak is al in een ander topic een antwoord gegeven.
Alvast bedankt

h.g. Emma
Ik vind al een hoop met antwoorden via de zoekfunctie, maar toch wil ik voor sommige vragen de vraag nog een keer stellen en niet over een antwoord heen lezen.
Dus soms zullen er wel dubbele vragen gesteld worden. Maar doet niet iedereen dat?
Dus soms zullen er wel dubbele vragen gesteld worden. Maar doet niet iedereen dat?

Het uitlezen van een goed boek is als afscheid nemen van een goede vriend. (Voltair)
Ja, dat doen meerdere mensen, (met name mensen die de forumregels de forumregels 1.d, 1.e en 1.k niet of niet goed hebben gelezen)Bjørn schreef:Ik vind al een hoop met antwoorden via de zoekfunctie, maar toch wil ik voor sommige vragen de vraag nog een keer stellen en niet over een antwoord heen lezen.

Nu dan maar weer ontopic?

h.g. Emma
- telefoonklep
- Lynx
- Contacteer:
Emma en Marije bedankt. Ik maakte me echt zorgen. DA kon ik vandaag niet bereiken. alleen voor spoed en aangezien Simba niet ziek is vond ik het geen spoed. Gelukkig kreeg ik hier meteen antwoord. Bedankt voor de geruststelling.
Een wekker is een mechanisch instrument om mensen te wekken die geen kinderen hebben.
Onze Da is van mening; niet te vaak ontwormen, het blíjft vergif.
Hij gebruikt altijd Mebendoral dacht ik.
Dat schijnt een heel mild middel te zijn, zonder bijwerkingen. Helpt alleen niet tegen lintwormen, wel tegen spoelwormen. Nou zijn lintwormen ook niet de gevaarlijkste.
Ook wellicht leuk om te weten, lintwormen vb zijn alleen vatbaar voor wormenkuur als ze volwassen zijn, anders niet. Dus als je rijstkorrels van achter ziet, kun je gaan ontwormen, dan zijn er kleintjes dus ook volwassenen aanwezig. Bovendien schijnen katten als ze wat ouder zijn wat afweer te maken tegen bep wormen.
Onze Gizmo is echter soort van allergisch voor wormpasta; binne 5min kotst hij alles eruit...
Tegen lintwormen zijn er ook spuiten verkrijgbaar trouwens.
Hij gebruikt altijd Mebendoral dacht ik.
Dat schijnt een heel mild middel te zijn, zonder bijwerkingen. Helpt alleen niet tegen lintwormen, wel tegen spoelwormen. Nou zijn lintwormen ook niet de gevaarlijkste.
Ook wellicht leuk om te weten, lintwormen vb zijn alleen vatbaar voor wormenkuur als ze volwassen zijn, anders niet. Dus als je rijstkorrels van achter ziet, kun je gaan ontwormen, dan zijn er kleintjes dus ook volwassenen aanwezig. Bovendien schijnen katten als ze wat ouder zijn wat afweer te maken tegen bep wormen.
Onze Gizmo is echter soort van allergisch voor wormpasta; binne 5min kotst hij alles eruit...
Tegen lintwormen zijn er ook spuiten verkrijgbaar trouwens.
Mijn kitten van 3 maanden had vorige week spoelwormen en omdat ik het op zaterdag ontdekte ben ik meteen naar de dierenwinkel gegaan en heb ik Exil No Worm plus meegekregen dat is een kuur voor 3 dagen nu zijn we een week verder, maar hoe weet ik of de wormen weg zijn en wanneer moet ik nu weer ontwormen? evt ivm eitjes die weer uitkomen?
Volgens het schema elke twee maanden tot hij een half jaar oud is en dan twee keer per jaar
Mijn volwassen katten krijgen 1 keer per jaar ontworming van Drontal op advies van de da maar is dit dan wel genoeg?
Kan ik voor het kitten ook al Drontal in huis halen?
heeft er iemand een antwoord voor mij ik kan het nergens op het forum terug vinden?
Volgens het schema elke twee maanden tot hij een half jaar oud is en dan twee keer per jaar
Mijn volwassen katten krijgen 1 keer per jaar ontworming van Drontal op advies van de da maar is dit dan wel genoeg?
Kan ik voor het kitten ook al Drontal in huis halen?
heeft er iemand een antwoord voor mij ik kan het nergens op het forum terug vinden?
Desire
Vlg de bijsluiter heeft Milbemax geen bijwerkingen. Zijn bij jullie toch reacties bekend? Onze Ragdoll begon net na het ingeven, 5-10sec soort van te kwijlen. Hierna was het over en verder niks meer gemerkt. Ik weet niet óf dit een bijwerking was of dat ze het erg vies vond ofzo. Zij weigert ook altijd door te slikken. Voor Gizmo had ik het geweekt en door de melk gedaan maar daar zat ook ineens zo'n 'slijmdraad' in. Is dat de normale reactie als dat spul in aanraking komt met vocht? Of was het de melk?
- telefoonklep
- Lynx
- Contacteer: