Ik wil graag een nestje hebben van mijn meisjes maar helaas bij mijn fame kan het niet, ik zal u vertellen waarom niet.
Met het ras ragdolls en andere rassen als je daar een nestje van wil moet je ze laten testen op leukemie kattenaids ,de nieren en het hart, ook wel de hcm test genoemd.
katten aids en leukemie hebben ze alletwee niet maar toen kwam de grote schrik fame haar nieren waren goed maar helaas haar hartje is heel slecht, haar zusje fancy mankeert gelukkig niks dus van haar mag ik een nestje .
Fame daar in tegen mag ik hopen dat ze nog een jaartje bij me blijft en dat is wel heel klein die kans,er bestaan wel medicijnen die kunnen het niet genezen maar wel haar levensduur wat rekken misschien blijft ze dan wel 4 jaar bij me ik weet het niet maar ik doe zeker mijn best om haar heel lang bij me te laten blijven.
Als u een ragdoll wil vraag aan de fokker om de papieren waar alle testen in staan ook op die lijst staat of er wel of niet mee gefokt mag worden ,zegt de fokker: ik heb geen lijst koop dan geen kittens want ze zijn het verplicht aan u om ze te testen. Bij mij staat er in fame mag geen kittens en fancy mag het wel.
Doet u dat aub niet alleen voor uzelf maar ook voor de kitten die u koopt ik mag blij zijn dat ik er nu achter kom deed ik dat niet had fame of verlamd geraakt en dan gelijk gestorven of als ik s'morgens wakker word en ze is dood.
Nu weet ik wat mijn te wachten staat en kan ik mij op fame storten en zorgen dat ze ons voorlopig niet verlaat
groetjes sylvia en een poot van fame en fancy