Ik ben met Stella nu aan het "praten" over Bagheera.
Hoe het verder afloopt horen jullie nog.
====> update:
Ik heb een nieuwe samenstelling van de bach bloesem gegeven, en het gaat tot nu toe geweldig!
Bagheera lijkt nu plotseling lekkerder in zijn velletje te zitten, en als hij naar Nala loopt, is het om te spelen, en niet meer om te vechten!
Ik denk ook dattie nu de "baas" hier is van de drie, want als hij ergens wil liggen waar Nala of Fluffy al liggen, dan duwt en perst hij net zolang tot hun een andere plek gaan zoeken.
Dus uiteindelijk is het goed afgelopen!
====> update:
Het lijkt weer net zo erg als in het begin.
Ik heb hier in de buurt zo'n winkel gevonden die die bachbloesems verkoopt, maar die helpen niet. Ook het voorstel om Nala te behandelen helpt niet, ze blijft al krijsen als hij alleen maar kijkt...
Bagheera kijkt ook heel wild om zich heen als hij zo bezig is.
Hij wandeld gewoon rond, ziet Nala, kijkt wild en vliegt op dr af. Zomaar uit het niks.
Maar als hij zit te eten en Nala of Fluffy komen bij hem, dan gaat hij opzij zodat hun kunnen eten.
Ook met blikvoer gaat het zo. Als wij een keer niet ingrijpoen en Nala is vlugger klaar, dan gaat ze bij zijn bakje ruiken en hij gaat opzij en llaat haar zijn bakje leeg eten. Hij loopt daarna gewoon de kamer in...
Wij wonen op een bovenverdieping, maar de katten kunnen beneden in de hal. Ineens horen we een enorm hol en klaaglijke gemiauw, zit Bagheera beneden te gillen. Wanneer ik dan zeg: "kom dan, wij zijn boven," en ookgcontact met hem zoek dan komt hij naar boven gerend en is het goed, hij lijkt ons echt helemaal kwijt te zijn dan.
Maar als ik naar beneden loop om de was te doen weet hij neit hoe snel hij ook naar beneden moet rennen en lijkt mij wel te "bewaken"
Loop ik dan naar boven dan moet i khem even aanspreken van: kom maar mee" anders blijft hij verdwaasd beneden om zich heen kijken en begint weer zo te gillen
Ondanks de bachdruppels, ondanks de nederlandse bloesem druppels, het wil niet helpen.
We hebben hem gevonden op een parkeerplaats op de camping, hij was helemaal alleen. We snappen nu wel waarom. Als hij zo vaag wordt, snaptie helemaal nergens meer iets van. Zo issie waarschijnlijk zijn moeder en broertjes en zusjes ook kwijtg eraakt ( of verstoten door de moederpoes).
Hij pakt mij soms ook hard vast als ik hem aan het aaien ben, maar dat kan van de emoties zijn heb ik hier gelezen.
Hij laat dan wel los als ik zeg dattie zachtjes moet doen.
Pfff toch nog een heel verhaal geworden, sorry hoor.
Mijn man begint nu echt een hekel aan Bagheera te krijgen.
Weet iemand nog een optie? Want wie wil nou zo'n kat die anderen aanvalt?
owja, vergeten erbij te zeggen: als we hem met de plantenspuit geven, kijkt hij ons aan zo van: waarom doe je dat, ik deed toch niks verkeerds? " en loopt dan steeds van ons weg, hij lijkt dan weer bang voor ons te zijn. Hij verstopt zich dan en komt na een tijdje weer tevoorschijn en kijkt nogsteeds bang naar ons...
Terwijl als hij beneden zit te gillen dan weettie niet waar wij zijn...
Soms denk ik weleens dat er een spook zit ofzo, dattie daarom zich zo vreemd gedraagd af en toe....
Maar dan zouden de andere 2 het ook moeten merken
====> update:
We hebben hem door iemand laten tekenen. Het enigste wat deze vrouw van ons wist, was dat hij af en toe raar deed, en dat we ten einde raad zijn.
Hier het verhaal:
Bagheera is een inteelt kat.
( kan kloppen, hij is op de camping geboren waar we hem gevonden hebben.)
Er is iets vreemds met zijn ogen, hij ziet OF scheel, of 1 oogje is heel slecht.
maar ze vertelde ook nog, dat het kon dattie dus alleen slecht zag, en dan ziet hij ineens die witte flits ( Nala dus) en dattie daarvan schrikt, en zijn reactie is om die witte flits te pakken.
( klopt, want hij kijkt me af en toe vreemd aan en draaid vreemd met zn koppie, net Stevie Wonder

)
hij kan niet alleen leven. Van nature is hij eigenlijk "niet af" want hij zou nooit in het wild overleven, hij is dus heel erg afhankelijk van de mens.
Er is iets "vreemds" in zijn koppie.
( klopt, ik heb van begin af aan al gezegd dattie "vaag" in zijn hoofd is...)
hij heeft mankementen in zijn "natuur".
Hij krijgt veel warmte van zijn omgeving.
Omdat hij niet goed ziet en er ook iets met zijn oortjes is, zou hij zelf slachtoffer kunnen worden, ipv dat hij zelf prooien vangt
hij ziet dus zijn prooi niet aankomen en hoort ze ook niet (goed) dus wordt hij zelf slachtoffer. Dit kan in de natuur zijn maar ook buiten bijvoorbeeld dattie onder een auto komt.
hij wordt goed verzorgd.
het beste zou Bagheera af zijn in een huis waar hij alleen is
of alleen met Fluffy, maar in ieder geval niet met Nala
want die witte pakt hij en die zwarte kan hij nog accepteren.
(nou en dat alles klopt als een bus.)
maar er ligt dus een advies om zijn gehoor en zijn oogjes na te laten kijken.
ik heb net staan kijken en het lijkt net of zijn linker oogje inderdaad een beetje gedraait staat, en dan knippert hij en zittie weer goed.
ik wil wel naar de DA voor hem, maar Nala doen we dus niet weg, dan moet hij maar naar een ander goed tehuis.
Er zit ook iets in zijn koppie wat niet goed functioneert, hij is raar in zijn kop.
ik wil eerst naar de DA en dan daarna gaan we dan maar kijken of we hem ergens onder kunnen brengen, mocht er niks aan gedaan kunnen worden.
in ieder geval NIET naar het asiel!
dus van 1 kant ben ik blij dat mijn vermoedens bevestigd zijn, maar aan de andere kant vind ik het ook heel erg omdat ik dus niks kan doen:
zijn oogjes en oortjes kan ik na laten kijken, maar dat hij vaag in zn hoofd was, daar kan ik niks aan doen.
hij is eigenlijk geestelijk en lichamelijk gehandicapt:
hij heeft een tik: er functioneert iets niet goed in zijn koppie, en hij ziet en hoort slecht...
Arme Bagheera