Kalende kat

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Gesloten
Anonymous

Kalende kat

Bericht door Anonymous »

Mijn kat is aan de zijkanten achter heel erg kaal en de dokter zei: dat is hormonaal, de baarmoeder moet eruit want die is ontstoken. Maar nu is de baarmoeder weg en de kat wordt nog kaler en ze eet bijna niet. Ze ziet er ook niet ziek uit, alhoewel ze bijna niets eet. Nu krijgt ze spuiten met vrouwelijke hormonen. drie stuks, alle twee weken. De eerste is al bijna twee weken gegeven maar ze eet nog niet. Zouden die haren nog terug komen want zo is ze niet mooi.
Heeft er nog iemand een poes met dit probleem??????

De kaalheid is niet door schimmel of vlooien.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Er is een haaruitvalziekte, die alopecia heet. Er staat me iets van bij dat we dit wel eens bij de hand hebben gehad hier, maar je kunt ook googlen op alopecia areata. Ik kom vooralsnog alleen maar wetenschappelijke stukken tegen, maar wie weet, vind je iets.
Gebruikersavatar
Ushi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 feb 2005 19:30
Locatie: Numansdorp

Bericht door Ushi »

Over de Alopecia Areata waar Emma het over heeft , kan ik je misschien iets meer vertellen. Ik heb het namelijk zelf gehad , ik weet niet of het bij dieren hetzelfde is.

Ze zijn nog steeds aan het onderzoeken wat de ziekte precies in houd. Maar wat mij toen verteld is dat er een bepaalde stof in mijn bloed zit,(iedereen heeft die stof bij zich, maar uit het niet bij iedereen) die mijn haarwortels/zakjes afstoot. Daardoor ontstonden kale plekken in mijn haar. Ik heb toen zalf en een spray gekregen om mijn haar weer te laten groeien , dat sloeg bij mij snel aan. Ik heb het inmiddels al twee keer gehad. Het kan ook ieder moment terug komen.

De geruchten gaan ook dat dit met stress te maken heeft , ik ben onder behandeling geweest in een Polikliniek voor haar en nagelziekten(dit gaat soms gepaard met elkaar) Mocht het alopecia zijn, kan je daar misschien informeren??
Succes!!!
Groetjes Ushi , Rebel en Flo !!! ;-)
Geertje
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jul 2007 22:07
Locatie: Bunschoten

kalende kat

Bericht door Geertje »

Hallo,

Ik las je bericht over een kalende kat. Mijn vraag is hoe oud is je kat? Mocht je kat al 8 jaar of ouder zijn, dan kan ik je misschien helpen. Onze kater werd begin dit jaar ook kaal eerst zijn hele onderkant en vervolgens zijn kont en achterzijvlanken. Wij zijn toen met hem naar de dierenarts geweest, we dachten aan vlooienallergie of vitaminegebrek. Hij had toen wel vlooien, ben gewoon een vlooienbandje gaan gebruiken en de vlooien waren zo weg. Had hem inmiddels ook extra vitaminedruppels gegeven. Volgens de dierenarts was stress de oorzaak. Hij kreeg een spuit (om hem rustiger te maken) en homeopatische tabletje. Maar niets hielp. Totdat ik aan het winkelen was en zag dat Gourmet seniorbrokjes verkoopt. Ik dacht laat ik dat eens proberen en inderdaad na een aantal weken zag ik al verbetering, inmiddels heeft onze kater al zijn haar weer terug. Ik meng de brokjes met natvoer, zodat het beter verteerbaar is. Ik hoop dat ik er iemand mee kan helpen, want een kalende kat is echt geen gezicht. En ook de buren spraken er ons op aan, net of wij onze kat niet goed verzorgden. Wij wisten natuurlijk zelf wel beter.
Gesloten