Poes en kater samen

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
Richelle
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 mar 2005 16:17
Locatie: Twente

Poes en kater samen

Bericht door Richelle »

Hallo,

Ik heb een poesje van 8 weekjes en een katertje van 4 maand.
In de toekomst zou ik graag een nestje van hen willen. Maar dat moet ik wel kunnen plannen en het mag niet te vroeg.
Wanneer mijn kater Simba krols wordt kan het dan zo zijn dat hij boven op (kleine) Indy springt?

Ik wil haar wel aan de poezenpil doen maar daar is ze nog te jong voor.
Wie heeft ervaring met een poes en een kater samen? Wat kan ik het beste doen?

ik hoop dat iemand het weet.

groetjes Richelle
Anonymous

Bericht door Anonymous »

hoi,

Ik heb hetzelfde als jij, een jonge poes en een iets ouder katertje. Heb me er helemaal in verdiept, de kater zal zeker proberen haar te dekken. Mijn dierenarts vond de poezenpil geen goed idee, misvormingen aan de baarmoeder en dus problemen bij latere zwangerschap en kans op mammatumoren bij de poes. Er was dus maar een optie: apart zetten vanaf dat de poes 8 maanden is. Volgens de fokker van mijn katertje mag de poes niet eerder bevallen dan dat ze een jaar is (dit ivm met eventueel niet accepteren van de kittens).
Apart vonden ze niet leuk, gelukkig is die periode nu voorbij en kunnen ze weer samen spelen. Inmiddels is Bubbles ook gedekt en is het afwachten of ze zwanger is.
Oh ja, Elric heeft ook een tijdje (onder toezicht) een katerbroekje gedragen.

succes, voorlopig heb je nog wel even voor het zover is ;-)

Corina
Gebruikersavatar
Richelle
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 mar 2005 16:17
Locatie: Twente

Bericht door Richelle »

bedankt voor de tips.

Het klopt dat de kater een raszuivere bengaal is. Het poesje is een halve siamees en heeft geen stamboom.
Het zouden dus ook geen echte bengaal kittens worden wanneer ze een nestje krijgen.
Gebruikersavatar
Richelle
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 mar 2005 16:17
Locatie: Twente

Bericht door Richelle »

Hoi,

Ik en mijn vriend hebben besloten Simba te laten castreren. Morgen zal ik de d.a. bellen. Nogmaals bedankt voor de tips.

p.s. mijn tweede bengaaltje is Indy. Er is haast niet te zien dat ze siamees in zich heeft. Vandaar mijn twee bengaaltjes.
Gebruikersavatar
Richelle
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 mar 2005 16:17
Locatie: Twente

castratie

Bericht door Richelle »

Ik heb de d.a. gebeld (tenminste ik kreeg de assistente aan de lijn). Zij vond 4 maand inderdaad vroeg. Ze vertelde dat 6 maand het vroegste is waarop ze willen castreren.
Volgende week moet ik met Indy naar de d.a. voor inentingen. Dan zal ik het de d.a. nogmaals voorleggen.

ik weet niet zo goed hoe ik foto's moet plaatsen. Zo gauw ik het heb uitgevonden zal ik ze plaatsen.

[/img]
Gebruikersavatar
Richelle
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 mar 2005 16:17
Locatie: Twente

Bericht door Richelle »

in mijn profiel kun je nu een foto van simba zien.
Gebruikersavatar
bojangels
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 apr 2005 14:55

Bericht door bojangels »

Een verstandig besluit om Simba te laten castreren! :grin:
Groetjes,
Caroline
Gesloten