Kat luistert niet en blijft doorgaan!!!

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Gebruikersavatar
Ushi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 feb 2005 19:30
Locatie: Numansdorp

Kat luistert niet en blijft doorgaan!!!

Bericht door Ushi »

Onze Rooie poes ( Speciaal geval ) is op het moment supervervelend.

We hebben een plantje staan in huis met sprietjes eraan..De hele tijd loopt of zit ze op de bank vlakbij dat plantje. Ze kan er maar niet van af blijven , als we er niet zijn zet ik het al weg. Of is het juist spannend als ik dat ding weghaal??Ik heb het idee dat bij dit rooie dier alles averechts werkt namelijk!!!

Ik geef haar met de plantenspuit straf door haar nat te spuiten , dan is ze 5 minuten bezig met schoonlikken en dan komt ze weer!!!!!!!Ze is geobserdeerd door deze plant!!!! Ik kan die plant natuurlijk weghalen zou je zeggen , maar eigenlijk wil ik er niet aan toegeven........Heeft iemand tips??
Groetjes Ushi , Rebel en Flo !!! ;-)
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 454
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Geef je plant maar op!!! Planten met sprietjes zijn gewoon nooit veilig voor katten. Wij hebben ze in ieder geval al niet meer. Als ze hier eenmaal gek zijn op een plant, moeten we hem of op de kast zetten, of alvast weggooien.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1759
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Ik denk ook dat je het wel kan vergeten.
Ik heb hier een vetplant staan waar de jongste helemaal gek van is, en dan bedoel ik met slopen. Ze trekt er een stuk vanaf en gaat er vervolgens mee spelen.
Alles geprobeerd maar nix helpt dus ik heb 'm maar verplaatst waar ze er niet bijkan. :???:
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Ushi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 feb 2005 19:30
Locatie: Numansdorp

Bericht door Ushi »

Ja ik heb die spriet ook al een poos , en inderdaad ook hoog weg gezet, ik denk ook dat ik dat maar weer moet gaan doen. Ik baal er alleen zo van dat ik dat dan moet toegeven voor die dondersteen he?? Maarja ik hoor van iedereen dat rooie poezels nou eenmaal erg apart zijn........
Groetjes Ushi , Rebel en Flo !!! ;-)
Gebruikersavatar
Eva
Huiskat
Huiskat
Berichten: 57
Lid geworden op: 12 jun 2003 13:24
Locatie: Schiermonnikoog en Groningen
Contacteer:

Bericht door Eva »

Nee ik denk ook niet dat je er iets aan kan doen hoor, die sprietjes zijn gewoon te verleidelijk....... :lol:
Ik moest ook al mijn spriet plantjes weg doen, ze kunnen er gewoon niet afblijven. :roll:
Groetjes Eva,
Vondel, Silly, Nuki en Izzie
Gipsy * 20-04-1995 - † 08-06-2006
Basil * 11-10-1996 - † 17-10-2006
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 573
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

Op zich hoef je hem niet helemaal weg te doen. Zet er gewoon kattengras neer, is ook een sprietplant, maar leuk en lekker (en vielig) voor katten.

Probleem opgelost ;-)
Gebruikersavatar
Stefanie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 feb 2005 14:45
Locatie: Brugge

Bericht door Stefanie »

Bij ons net zo, we moeten al onze planten hoog opstellen zodat ze er ni aankunnen... Maar wij hebben mooie nepplanten gekocht, want we vinden pplanten toch wel heel mooi en gezellig in huis en daar blijven ze (gelukkig) met hun bekkie en pootjes af! :-)
Het zijn toch allemaal Majesteiten hé
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 454
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Miranda schreef:Op zich hoef je hem niet helemaal weg te doen. Zet er gewoon kattengras neer, is ook een sprietplant, maar leuk en lekker (en vielig) voor katten.
Miran, wij hebben kattengras in een 'plantvorm' (dus hele lange slierten) en zelfgekweekte in een bakje, maar nog zijn sommige planten gewoon niet veilig. Ze zullen er wel iets aan ruiken of iets gezien hebben. Overigens, dat kattengras wordt wel gretig gegeten!
Gebruikersavatar
alma
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 01 dec 2004 21:14
Locatie: Heerlen

Bericht door alma »

Ik zou zeggen koop katten gras, is een soort papyres en te koop bij
Intratuin voor ongeveer 1.69 en dan maar hopen dat het plantje met de sprieten gespaart blijft. ;-) Zo niet, dan een plant kopen die poezen niet lekker vinden. Hebben wij ook moeten doen, ondanks kattengras. :-(
Alma
De poezen,Ashley,Shanna,Pearley,Zenith,
Cosmo en Griffin en Landseer E.C.T. Caya
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 573
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

claudia schreef: Miran, wij hebben kattengras in een 'plantvorm' (dus hele lange slierten) en zelfgekweekte in een bakje, maar nog zijn sommige planten gewoon niet veilig. Ze zullen er wel iets aan ruiken of iets gezien hebben. Overigens, dat kattengras wordt wel gretig gegeten!
Kattengras in plantvorm? Kattengras ís een plant en groeit door en als je hem dan niet knipt, krijg je inderdaad die lange slierten.
Ik bedoelde met mijn 'niet weg doen' de plant vervangen door kattengras. Dan kunnen ze niet aan planten komen waar ze niet aan mogen komen. Desnoods zet je door het huis heen meerdere kattengrasplantjes.
alma schreef:Ik zou zeggen koop katten gras, is een soort papyres en te koop bij
Intratuin voor ongeveer 1.69 en dan maar hopen dat het plantje met de sprieten gespaart blijft. ;-) Zo niet, dan een plant kopen die poezen niet lekker vinden. Hebben wij ook moeten doen, ondanks kattengras. :-(
Alma
En als dat plantje niet gespaard blijft, zet je hem toch op een hoge plaats of gooi je hem weg?
Ik zou die andere sprietplant trouwens wel weggooien als je kattengras neerzet, want die van ons kende het verschil niet en dacht dat een andere sprietplant ook kattengras was.

Hier staan overigens wel allemaal soorten planten, maar ze komen er niet aan. Desy haalt alleen wel eens dode blaadjes uit de vensterbankplanten, maar dat geeft niks.
Maar op tafel stond een ander plantje, met een soort zachte blaadjes en iedere dag knauwde Desy eentje af aan het steeltje en zo werd die plant een beetje kaal en is vervangen door kattengras.
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 454
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Miranda schreef:Kattengras ís een plant.
Ja, dat snap ik ook wel, maar ik bedoelde dus zo'n leuke pot waar kattengras in groeit, net zoals de rest van de planten op de vensterbank. Verder kopen wij meestal ook van die plastic bakjes (als van de Chinees) waarin je dan nog zelf het kattengras moet opkweken. Die vinden ze hier meestal veel lekkerder.
Gebruikersavatar
Ushi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 feb 2005 19:30
Locatie: Numansdorp

Bericht door Ushi »

De spriet heb ik maar weggezet , ellendig voor het beessie en voor ons.....Kattengras heb ik al eens geprobeerd maar daar gaan ze enorm van kotsen.....hele slierten gras eruit. Dat is toch niet de bedoeling van kattengras?? :esick: Het kan toch dat ze een beetje overgeven ,maar toch niet zo abnormaal??
Groetjes Ushi , Rebel en Flo !!! ;-)
Gebruikersavatar
6-2love
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 aug 2003 10:13
Locatie: Rotterdam

Bericht door 6-2love »

van kattengras braken ze inderdaad. Ook goed tegen haarballen
Groetjes Lida
Solo, Willie, Bloempie, Liesje, Biggles en Nina

Liefde is.....het spinnen van een kat
Gebruikersavatar
maddo
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 22 sep 2003 13:32
Locatie: Breda

Bericht door maddo »

Ik denk inderdaad ook dat je die sprietplant hoog weg moet zetten of moet weggooien helaas! Ik heb al helemaal geen planten meer in huis. Vind het wel jammer maar ja, met mijn donderstenen is het helaas niet anders.

Ik heb ook eens kattengras geprobeerd, maar mijn katten gingen er ook heel erg van kotsen, ze bleven er echt helemaal in joh, heb toen de DA gebeld en moest gelijk het kattengras weggooien!
Tuurlijk gaan ze wel kotsen van kattengras, maar het moet niet constant zijn natuurlijk!

Succes ermee!
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Ik geloof niet dat het in de vachtkleur zit dat er van een sprietenplant gegeten wordt. Als een kat in de natuur zijn maag moet legen omdat er te veel haar of andere zooi in zit, eet hij gras. Daarom is er kattengras in de handel.
Eten je katten te veel voer, dan kan kattengras voor te veel overgeven zorgen, dus in dat geval kun je beter geen kattengras neerzetten.
Sprietenplanten bewegen heel leuk en doen bovendien denken aan gras, dus is het logisch dat een kat daarmee associeert dat hij erop kan kauwen. Ik had een aantal katten dat mijn hele sprieten kaalgraasde, maar ook een stel dat er niet naar omkeek.
Ik heb nu een aantal vetplanten en bromelia's, waarvan het blad niet interessant is. Die blijven dus nog aardig om te zien :-P
Gesloten