Slapen in kattenbak
Slapen in kattenbak
Mijn kat heeft een hele rare gewoonte, namelijk slapen in de kattenbak. Heeft iemand enig idee hoe ik hem dit kan afleren??
Zet naast de kattenbak een dicht mandje (waar natuurlijk wel 1 opening in zit om in te kunnen). Als je kat hierin gaat liggen schuif je het mandje in de dagen daarna steeds een beetje verder op (niet als hij erin ligt natuurlijk) en als je kat het mandje blijft gebruiken om in te slapen is het probleem verholpen. Als je kat weer terug gaat liggen in de kattenbak zet je het mandje er weer dichterbij. Ik denk ook dat hij de beslotenheid prettig vindt en zulke slaapmandjes zijn ook te koop.
Ik weet niet hoe lang de kat al bij je is, maar Gizmo heeft dit in het begin ook gedaan. Hij moest toen nog heel erg wennen bij mij en de kattenbak was voor hem een veilig plekje.
Ik moest even zoeken, maar ik wist dat ik er nog een foto van heb gemaakt destijds, zie hier het resultaat:

Bij mij is het uiteindelijk overgegaan, nadat Gizmo zich prettiger begon te voelen in huis.
Ik moest even zoeken, maar ik wist dat ik er nog een foto van heb gemaakt destijds, zie hier het resultaat:

Bij mij is het uiteindelijk overgegaan, nadat Gizmo zich prettiger begon te voelen in huis.
Knuffels van Doerak & Gizmo