Poes lijkt controle kwijt te zijn

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 393
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Nou, maak je maar niet te druk! Davey zal er echt van opknappen :wink:

Geef haar maar een dikke kus van me!

En mocht je vragen hebben of iets dergelijks, je kunt me altijd PB-en.
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Ik heb zelf schildklierfalen na behandeling van een te snel werkende schildklier, en ik herinner me het schokken van mezelf op momenten dat ik me ontspande en bijna sliep.

Door de te snel werkende schildklier bouwen je spieren zoveel spanning op, dat die spanning er uit moet als je bijna slaapt. Dat uit zich door trekken en schokken. Ik ga er van uit dat dit voor katten hetzelfde werkt; de hele stofwisseling is versneld dus ook de spierspanning is verhoogd.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Bij een te snel werkende schildklier heb je het erg warm. Dus ik neem nog steeds aan dat dat bij een kat ook zo is :wink:
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 393
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Klopt helemaal! Mickey zocht ook de koele plekken op. Hij ging midden in de herfst op de koude vloer in de keuken liggen :shock:
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Ik had midden in de winter de verwarming op 14 staan en had het dan nog warm :???:
Anonymous

Bericht door Anonymous »

We geven haar nu Carbimazol pilletjes. Gaan niet opereren.

Maar ik heb een vraag. Zojuist gebeurde het weer, ze ging liggen, met haar rechterachterpootje trekken. Ze is wel bij. Als je haar naam zegt begint ze meteen te knorren en kijkt je gewoon aan. Na anderhalve minuut is het over en komt ze meteen naar je toe lopen (terwijl dit toch echt de meest schuchtere kat is...).

Nu mijn vraag: wie weet of je een tumor meteen kunt herkennen op een foto.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Een tumor is zichtbaar als een vaste massa op een foto. Het hangt er echter wel van af waar deze zich bevindt; als het in een andere vaste massa is (zoals bot of hersens), is het niet altijd te zien. Met een scan is het wel op te sporen, met een echo vaak ook wel.
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 393
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Een tumor zal het denk ik niet zijn.

Dat trekken hoort bij het ziekteverschijnsel. Mickey had precies hetzelfde :wink:

Hij kreeg ook Carbimazol inderdaad.
Gesloten