Tekentijd?
Ik kreeg een blaadje van een dierenarts met daarin ook een waarschuwing. In april is bij een aantal honden een teek gevonden die normaal gesproken niet in Nederland voorkomt. Twee honden zijn overleden. De teek die de babesiosis (de doodsoorzaak/ziekte) veroorzaakt, is na de incidenten in april niet meer in Nederland gezien.
Aan het eind van het verhaaltje staat: de kans op de ziekte van Lyme is erg klein wanneer teken binnen 24 uur én met een speciale tekentang worden verwijderd. Breng pas ontsmettende middelen aan nadat u de teek hebt verwijderd. Als u de teek verdooft met bv. alcohol of ether, loopt u kans dat de teek juist op dat moment de ziekte overbrengt op uw hierdier.
Aan het eind van het verhaaltje staat: de kans op de ziekte van Lyme is erg klein wanneer teken binnen 24 uur én met een speciale tekentang worden verwijderd. Breng pas ontsmettende middelen aan nadat u de teek hebt verwijderd. Als u de teek verdooft met bv. alcohol of ether, loopt u kans dat de teek juist op dat moment de ziekte overbrengt op uw hierdier.
Frontline schrijft hierover:
Frontline verhindert niet dat de teken aanhechten, maar doodt de aangehechte teken. Het kan zijn dat afgedode teken toch op het dier vastgehecht blijven. Deze kunt u dan gemakkelijk verwijderen, bijvoorbeeld met een pincet.
Pincetidee vind ik toch persoonlijk minder geslaagd. Meestal is een pincet net iets te scherp en heb je door midden geknepen teek.
Frontline verhindert niet dat de teken aanhechten, maar doodt de aangehechte teken. Het kan zijn dat afgedode teken toch op het dier vastgehecht blijven. Deze kunt u dan gemakkelijk verwijderen, bijvoorbeeld met een pincet.
Pincetidee vind ik toch persoonlijk minder geslaagd. Meestal is een pincet net iets te scherp en heb je door midden geknepen teek.
Nee, rond oktober is de laatste geweest, volgens mij. Of hebben jullie buiten soms een lekker overwinterplekkie voor de teken?
Nee, wel vervelend!
Zijn het loslopenden of volgezogenen? De laatste kunnen er namelijk oktober/november al gezeten hebben...
En de eerste teek heeft zich deze week alweer laten zien op Spooky. De tweede vandaag. Ben er niet echt blij mee
Ze zijn best vroeg dit jaar, of is dat normaal?
Meer mensen alweer teken gesignaleerd?

Nee, wel vervelend!

Zijn het loslopenden of volgezogenen? De laatste kunnen er namelijk oktober/november al gezeten hebben...
En de eerste teek heeft zich deze week alweer laten zien op Spooky. De tweede vandaag. Ben er niet echt blij mee

Ze zijn best vroeg dit jaar, of is dat normaal?
Meer mensen alweer teken gesignaleerd?
Ik denk dat door het snelle warme weer, de teken ook vroeg zijn dit
jaar.Normaal begin ik eind April begin Mei met fronfline, maar als
het zo'n weer blijft dan denk ik dat het eerder wordt. Onze katten komen
niet zo veel buiten, maar we heben wel een hond die graag overal
doorheen struind.
Alma
jaar.Normaal begin ik eind April begin Mei met fronfline, maar als
het zo'n weer blijft dan denk ik dat het eerder wordt. Onze katten komen
niet zo veel buiten, maar we heben wel een hond die graag overal
doorheen struind.
Alma
De poezen,Ashley,Shanna,Pearley,Zenith,
Cosmo en Griffin en Landseer E.C.T. Caya
Cosmo en Griffin en Landseer E.C.T. Caya
Dat is mij ook een keer gebeurt toen ik een teek wilde verwijderen bij Buffy. die zat boven haar oog en ik krege 'm niet goed te pakken met het pincet.
Heb het vermoeden dat het koppie is blijven zitten, maar dat is al maanden geleden en ze heeft geen last gelukkig. Ik heb ook nooit iets zien terug groeien hoor Claudia.
Zou dan alleen de pootjes zijn blijven zitten?
Heb het vermoeden dat het koppie is blijven zitten, maar dat is al maanden geleden en ze heeft geen last gelukkig. Ik heb ook nooit iets zien terug groeien hoor Claudia.

Zou dan alleen de pootjes zijn blijven zitten?
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
- Poezebal
- Panter
- Contacteer:
Ik durfde eerst teken niet te trekken met de hand, en met een tangetje werkt het niet. Ik heb een waarbij ik met het trekken de huid erg beschadig en de teek er dus nog leuk in zit.
Over het niet durven heb ik me dus maar heengezet, en ik trek ze dus met kop en al gewoon zo er uit.
Nu controleer ik de katten elke dag omdat we hier aan de rand van t land wonen, met bosjes, en hoog gras en gisteren vond ik bij Caddy 2 teken.
De ene had ik er zo uit, maar de andere was al zo groot dat ik m er niet zo uit kon trekken
Hoe halen jullie zon dikke eraf?
Ik gebruik ook frontlinepipetten maar beide teken waren dus nog niet dood, terwijl dit zou moeten.
Kent iemand nog andere pipetten die tegen teken en vlooien helpen, en die dus ook zorgen dat de teken wel gelijk doodgaan?
Over het niet durven heb ik me dus maar heengezet, en ik trek ze dus met kop en al gewoon zo er uit.
Nu controleer ik de katten elke dag omdat we hier aan de rand van t land wonen, met bosjes, en hoog gras en gisteren vond ik bij Caddy 2 teken.
De ene had ik er zo uit, maar de andere was al zo groot dat ik m er niet zo uit kon trekken

Ik gebruik ook frontlinepipetten maar beide teken waren dus nog niet dood, terwijl dit zou moeten.
Kent iemand nog andere pipetten die tegen teken en vlooien helpen, en die dus ook zorgen dat de teken wel gelijk doodgaan?
Ik ben in vorm
. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..

Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Tja, ik had het lijf en 4 van de 8 pootjes te pakken, dus ik denk dat de kop er nog steeds inzit aangezien het een klein bultje werd. Wel heb ik er daarna met een watje Echinaforce op gedaan, omdat daar 65% alcohol inzit en ik het idee had dat die halve teek dat niet leuk zou vinden.
Inmiddels blijkt dat ook, want het bultje is nu geslonken tot formaat pukkeltje. Nog maar een paar keer ontsmetten dan maar het lijkt allemaal mee te vallen.
Wel apart dat dit net gebeurt nu ik hem een week geleden vlooiendruppels heb gegeven (TwinSpot).
Inmiddels blijkt dat ook, want het bultje is nu geslonken tot formaat pukkeltje. Nog maar een paar keer ontsmetten dan maar het lijkt allemaal mee te vallen.
Wel apart dat dit net gebeurt nu ik hem een week geleden vlooiendruppels heb gegeven (TwinSpot).
Personeel van Keesje, Minoes en... Hoe zal ze gaan heten?
Ik had het gelijk ontsmet met tea trea lotion waar ook alcohol in zit. Alleen ik heb nooit een bultje gezien dus het zal wel goed zijn dan.
Volgens mij als je genoeg gebruikt istie wel dood hoor, ik heb het vorig jaar bij mezelf gedaan, wat niet mocht..ik zag een teek op mn been(in dan) en ik heb een sloot van die lotion erop gegooid, had 'm er zo uit en volgens mij wastie wijlen
Volgens mij als je genoeg gebruikt istie wel dood hoor, ik heb het vorig jaar bij mezelf gedaan, wat niet mocht..ik zag een teek op mn been(in dan) en ik heb een sloot van die lotion erop gegooid, had 'm er zo uit en volgens mij wastie wijlen

The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.