Waarom tikken tegen waterbakje?
Dit doet mijn kat nou ook vaak.
En soms haalt hij gewoon een paar brokjes met zijn pootje uit het voerbakje.
Ook als mijn andere kater aan het eten is, gaat hij er ook wel eens bij zitten, en haalt er gewoon wat brokjes uit met zijn pootje, gooit het op de grond en eet het op..
Waarom hij het doet, geen idee.
En soms haalt hij gewoon een paar brokjes met zijn pootje uit het voerbakje.
Ook als mijn andere kater aan het eten is, gaat hij er ook wel eens bij zitten, en haalt er gewoon wat brokjes uit met zijn pootje, gooit het op de grond en eet het op..
Waarom hij het doet, geen idee.
ja precies of in een glazen schaaltje, dan ziet hij niet goed of er nog water in zit. Quinto voelt dan vaak eerst even met zijn poot voor hij gaat drinken of tikt er inderdaad even tegen aan.Carol schreef:Volgens mij om te kijken of er nog wel water in zit. Hier doet Remi dat ook, maar dan vooral als het schaaltje bijna leeg is.
groetjes Sharon
Onze poes (delphi) haalt ook het eten met zijn pootje uit het bakje om het vervolgens van zijn pootje af te eten!....meerdere keren kijken we met verbazing toe
soms legt ze het ergens anders overigens ook wel eens op de grond...waarna we de hele vloer kunnen schoonmaken.. en mijn andere kat (hiernaast op de foto) Micio gooit vaak zijn drinkbak om omdat hij de restjes van het eten ´onder wil dekken´ ....ook érrug leuk! Grote schoonmaakboel bij ons dus na etenstijd! 

De voer en drinkbakjes staan hier inmiddels in een plastic mandje, anders kunnen we die leeg aan de andere kant van de kamer weer terugvinden. Met name het waterbakje gaat de kamer door. Chanel doopt ook vaak eerst haar pootje in het water om vervolgens haar pootje af te likken. Misschien vind ze het water anders te koud?
My cat isn't spoiled, I'm just well trained.
Haha, ik lees het al. Er zijn meer katten geobesedeerd door water!
Flanna zit soms uren naast de waterfontein, alleen maar te kijken hoe het water stroomt en draait.
Een druppende kraan levert hier geheid een wasbak vol katten op en samen met de baas de planten geven is zo ongeveer het leukste wat ze kunnen bedenken! 

Flanna zit soms uren naast de waterfontein, alleen maar te kijken hoe het water stroomt en draait.

Ik vervang het filter pas als die goed vies is. Het ligt er ook aan hoeveel katten er uitdrinken. Als ik de fontein verschoon dan spoel ik het filter ook heel goed af. Ik heb nu pas mijn 2e filter er in zitten en ik heb de fontein vanaf eind september in gebruik. Ik moet zeggen dat de fontein pas sinds half december door alle 2 mijn Rusjes gebruikt wordt omdat er eentje bang voor was maar gelukkig zijn angst heeft overwonnen.
De filters kun je (als ze tenminste niet zijn uitverkocht) in de dierenwinkel kopen. Ik heb voor 3 stuks € 4.95 betaald.
De filters kun je (als ze tenminste niet zijn uitverkocht) in de dierenwinkel kopen. Ik heb voor 3 stuks € 4.95 betaald.
Russengroetjes Jolanda
Russian Blue I love you and Binky too!!
In Memoriam: Flappy
Russian Blue I love you and Binky too!!
In Memoriam: Flappy
- Admin
- Administrator
- Contacteer:
[Off topic]diana333 schreef:...alleen staat er bij dat na drie weken het filter vervangen moet worden, kun je die gewoon in de dierenwinkel kopen?
Zie http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=7355
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."