Waarom brokjes mengen met warm water??
Ik heb er ook nog nooit van gehoord en het lijkt me sterk, al kan het misschien wel bij katten met zwakke nieren, maar dan nog zullen ze van brokjes niet toch snel beschadigen!? Het lijkt mij dat wanneer een kat vocht binnen krijgt op watvoor manier dan ook, dat dat hetzelfde effect heeft als natte brokjes, want het komt uiteindelijk toch bij elkaar...
- Brenda And The Cats
- Huiskat
het natuurlijke voer heeft een voht gehalte van zo'n 70%,terwijl brokjes nauwellijks vocht bevatten...Brenda And The Cats schreef:Volgens mij was dat vroeger, met die beschadigde nieren.
Ik denk dat het hoogwaardige voer van tegenwoordig weinig kwaad kan.
Mijn poessies drinken in ieder geval erg goed, moet iedere dag het bakje vullen,![]()
- BlackPanther999
- Huiskat
- Contacteer:
Daar ben ik het helemaal met eens. Als je katten maar altijd de beschikking hebben over schoon water (wat ook vaak op de verpakkingen staat) is er niets aan de hand.
Vraag het maar na bij de dierenarts, hij zal ook zeggen dat je beter droge brokjes kunt geven dan blikvoer. Tenzij je wil dat je over een paar jaar een kat met rotte tanden hebt.
Vraag het maar na bij de dierenarts, hij zal ook zeggen dat je beter droge brokjes kunt geven dan blikvoer. Tenzij je wil dat je over een paar jaar een kat met rotte tanden hebt.
ik ben de trotse eigenaar van 3 katten, namelijk Misty, Ugly en Jamie.
Precies, de nieren worden pas beschadigd op het moment dat ze er geen of veel te weinig bij drinken. Het staat ook altijd op de verpakking dat de katten er wel water bij moeten hebben staan.BlackPanther999 schreef:Daar ben ik het helemaal met eens. Als je katten maar altijd de beschikking hebben over schoon water (wat ook vaak op de verpakkingen staat) is er niets aan de hand.
groetjes Sharon
Ten eerste houden katten helemaal niet van afwisseling en is afwisseling van voer ook niet goed voor katten.viri schreef:ik geef dit om ze een beetje afwisseling te geven,maar ook omdat er zoveel katten zijn met beschadigde nieren,doordat ze hun hele leven alleen droge brokken gegeten hebben,ik wil dat op deze manier proberen te voorkomen.
Je kunt beter standaard hetzelfde voer geven.
Ten tweede ontstaan er echt geen beschadigde nieren door droge brok. Wel door afwisseling van soorten brok en het zoutgehalte in sommige goedkope soorten.
Als je brokjes geeft en je wilt over op een ander soort of merk (of bijvoorbeeld van baby naar kitten), dan moet je het een week afmengen om de darmen niet teveel te belasten. Afwisselen is dus erg belastend!
- Brenda And The Cats
- Huiskat
Dus als ik ze standaard 2x daags RC fit geef, en 's avonds een beetje natvoer van het een of andere merk, doe ik t dan goed??Emma Boom schreef: Ten eerste houden katten helemaal niet van afwisseling en is afwisseling van voer ook niet goed voor katten.
Je kunt beter standaard hetzelfde voer geven.
Ten tweede ontstaan er echt geen beschadigde nieren door droge brok. Wel door afwisseling van soorten brok en het zoutgehalte in sommige goedkope soorten.
Als je brokjes geeft en je wilt over op een ander soort of merk (of bijvoorbeeld van baby naar kitten), dan moet je het een week afmengen om de darmen niet teveel te belasten. Afwisselen is dus erg belastend!
Of moet het natvoer ook 1 soort/ merk zijn??
Ze eten in iedergeval ALLES :smakelijk:
Brenda, Diesel & Roxy
**Fotoboek is online, Diesel & Roxy's Place**
**Fotoboek is online, Diesel & Roxy's Place**