zenuwachtig likken

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Anonymous

zenuwachtig likken

Bericht door Anonymous »

hallo,
mijn kat heeft heel vaak dat ze zichzelf heel zenuwachtig zit schoon te maken, vooral als ze erg druk is. ik vind het er zelf niet echt prettig uitzien en vraag me af of iemand dit herkent.
groetjes
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 393
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Ik zie Lady en Lana dat ook vaak doen. Maar bij hun heb ik niet
het idee dat het iets vreemds is ofzo :grin:
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Katten kunnen zich overmatig wassen als ze gestressed zijn. Daar kunnen ze ook kale plekken van krijgen. Vraag bij je DA eens naar comicalm, worden ze rustig van.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

oke heel erg bedankt :)
Gast

Bericht door Gast »

Emily schreef:Katten kunnen zich overmatig wassen als ze gestressed zijn. Daar kunnen ze ook kale plekken van krijgen. Vraag bij je DA eens naar comicalm, worden ze rustig van.

IS toch weer chemische rommel, ik zou liever de oorzaak van de stress opzoeken en oplossen.

Groetjes,
Nanna
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Die van mij doen het ook als ze heel druk aan het doen zijn, maar niet obsessief of zo. Zo heel hysterisch likken. Ik zie er ook niet bepaald iets raars in, is meestal net een erg grappig zicht!
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Rustgevende middelen worden voornamelijk gebruikt om de gewoonte te doorbreken, waarna je af kunt bouwen. Je kunt ook voor homeopathische middelen gaan natuurlijk.
Gebruikersavatar
Meikevertje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 okt 2004 23:03
Locatie: oldenzaal

Bericht door Meikevertje »

Dat doet loekie ook,...zij heeft ook een kale plekje en DA zei dat niets men daar niets aan kan doen...maar het is geen pijnelijk plekje,....en sinds Nicky is overleden likt ze wel meer dan voorheen.

Binnenkort moet ik toch met Loekie naar DA dus dan zal ik het vragen,.maar loekie kan niet tegen kalmerende middelen.
Ik hou heel veel van katten
Anonymous

Bericht door Anonymous »

nouja ik vraag me soms af of ze niet eenzaam is en daarom misschien een beetje gestresst. daarom vroeg ik me dit af. maar ze is ondertussen al weer 2 jaar bij ons en het gaat hartstikke goed. ze zit altijd rustig op de kachel als ik thuis kom dus niks aan de hand :smile: maar ik dacht voor de zekerheid even vragen
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 393
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Nou, ik denk dat ze een vriendje of vriendinnetje wel heel erg leuk
zou vinden :grin:

Maar dat is natuurlijk iets wat je helemaal zelf moet weten :wink:
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Anonymous

Bericht door Anonymous »

als het aan mij ligt komt die er ook ;) maar ik woon nog thuis en mn ouders zijn echt niet over te halen. maar als ik hier wegga neem ik er zeker nog een bij :)
Gesloten