Hoi allemaal,
dit avontuur heeft een staartje gekregen. Afgelopen donderdagavond ontdekte mijn vriend een bult op Luna's rug. Ik ging ook voelen en inderdaad, een ronde zachte bult ongeveer tien centimeter van haar staart.
Ik ben de volgende dag naar de dierenarts gegaan. Zij deed de haartjes op de plek waar de bult zat opzij en er zat een korstje. Ze haalde het korstje weg en er kwam een grote hoeveelheid pus uit het wondje. Het was best een groot ' gat', ik had het gevoel dat ik ' in' haar ruggetje kon kijken

. Ik schrok heel erg, want ik dacht dat het een buil was, opgezet vanwege een kneuzing.
Het blijkt dat Luna gevochten heeft met een hond of kat (ik denk hond aan de grootte van dat wondje te zien

) en is dus gebeten in haar rug. De da heeft het wondje gespoeld met antibiotica (vond Luna niet zo'n fijn gevoel) en ze heeft een antibiotica-kuur meegekregen.
Ik moest in de gaten houden of er meer bulten kwamen, want het kon zijn dat de ontsteking zich ging uitbreiden. En inderdaad, vandaag ontdekte ik een nieuwe bult, vlakbij de plek waar het korstje zit. Ik denk dat er toch nog pus zit die niet helemaal eruit is gekomen. Dus nu verwacht ik dat ik morgen weer met mijn beestje naar de da kan....
Ik vind het zo zielig voor haar, want ze voelt zich echt niet lekker. Ze eet en drinkt wel en gaat ook gewoon op de kattenbak, maar ze kijkt zielig en ligt vooral wat te liggen. Af en toe doet ze een diepe zucht en kijkt ze ons aan van: ' weten jullie nog wel dat ik zielig ben?'
Ik hoop dat ze snel van dit gevoel af is....