Betekent zachtjes bijten 'houden van'?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Ik heb sinds afgelopen zaterdag een prachtig kittenkatertje van 7 weken die ik Loki heb genoemd. Hij is nog heel erg speels en dat uit zich bij hem in het feit dat hij het prachtig vindt om zijn nagels in mijn vingers te slaan of om te bijten. Ik weet dat hij het speels bedoelt maar hij kent zijn eigen kracht niet en het is behoorlijk pijnlijk. Verbaal straffen helpt niet, op de grond zetten ook niet want als hij weer op schoot springt begint hij van voren af aan. Tips om hem dit af te leren zijn welkom
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

In z'n nekvelletje pakken en luid en duidelijk NEE zeggen wil nog wel eens helpen. :wink:
Bij die van ons maakt het in ieder geval wel indruk.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Ik zal het proberen, bedankt voor de tip!
Gebruikersavatar
JoBoris76
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 sep 2004 12:07
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door JoBoris76 »

Wat ik altijd deed als ze hier te hard speelden was: Foei of nee zeggen en ze een tijdje negeren en dat hielp ook goed. Boris gebruikt zijn nagels helemaal niet met spelen maar zijn kleinere broertje Demi wel. Omdat ik weet dat Demi de nageltjes wel gebruikt kijk ik zelf goed uit tijdens het spelen. In het nekvelletje pakken vind ik persoonlijk zielig. :oops:
Russengroetjes Jolanda

Russian Blue I love you and Binky too!!
In Memoriam: Flappy
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Ik vond en vind het ook niet leuk Jolanda, maar het helpt wel. En soms is het ook het enige wat effect heeft.
Altijd nog beter dan een tik verkopen, dat vind ik helemaal zielig en iets wat ik ook nooit doe.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
JoBoris76
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 sep 2004 12:07
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door JoBoris76 »

[quote="sandy"]Ik vond en vind het ook niet leuk Jolanda, maar het helpt wel. En soms is het ook het enige wat effect heeft.
Altijd nog beter dan een tik verkopen, dat vind ik helemaal zielig en iets wat ik ook nooit doe.[/quote]

Dat ben ik met je eens maar ik probeer het eerst met woorden en dan met "daden".
Russengroetjes Jolanda

Russian Blue I love you and Binky too!!
In Memoriam: Flappy
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Anonymous schreef:Ik heb sinds afgelopen zaterdag een prachtig kittenkatertje van 7 weken die ik Loki heb genoemd. Hij is nog heel erg speels en dat uit zich bij hem in het feit dat hij het prachtig vindt om zijn nagels in mijn vingers te slaan of om te bijten. Ik weet dat hij het speels bedoelt maar hij kent zijn eigen kracht niet en het is behoorlijk pijnlijk. Verbaal straffen helpt niet, op de grond zetten ook niet want als hij weer op schoot springt begint hij van voren af aan. Tips om hem dit af te leren zijn welkom
Pure speelsheid. Gaat er vanzelf wel vanaf.
Gesloten