Oormijt

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gesloten
Anonymous

Oormijt

Bericht door Anonymous »

<titel aangepast door moddy>

Mijn kat laat overal waar zij vaak zit of ligt kleine zwarte korreltjes achter. Nu heeft ze in augustus vlooien gehad, maar die heb ik met succes bestreden. En haar vachtje is weer mooi schoon (geen vlooienuitwerpselen), dus dat is het niet. Kent iemand dit probleem? Wat zou het kunnen zijn? Toch even naar de DA?
Gebruikersavatar
nienke21
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 apr 2004 15:43
Locatie: hilversum
Contacteer:

Bericht door nienke21 »

Komt het niet uit haar oren? Mijn katten hadden op een gegeven moment oormijt en dat lag werkelijk overal.. Als ze aan hun oortjes krabten vlogen de korreltjes in het rond :shock:
Je kan goed zien of het uit de oren komt, en als het inderdaad oormijt is zou ik wel even langs de dierenarts gaan. Het jeukt namelijk als een gek die beestjes en das best zielig voor je kat.

succes ermee in elk geval! :smile:
groetjes Nienke...

Pluk (cypers) & Coco (wit)

"Een kat heeft 40 miljoen haren: 5 miljoen op de rug, 10 miljoen op de buik en 25 miljoen op je bankstel." :catmellow: :shock:
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Bedankt Nienke! Ik denk dat je wel eens gelijk kunt hebben, alle symptomen wijzen op oormijt: krabben aan de oren, overal zwarte korreltjes en een beetje vieze oortjes.
Bovendien heb ik zelf sinds kort ook een klein plekje op mijn been met rooie pukkeltjes die verschikkelijk kunnen jeuken :shock:. Op <URL VERWIJDERD DOOR MODDY> las ik "Bij mensen heeft besmetting meestal tot gevolg dat er kleine, jeukende bobbeltjes op de armen en de buik komen. Dit gebeurt echter alleen na langdurig intensief contact met een besmet dier". Dusss... Ik ga dus zeker even naar de DA!
Gesloten