Koorts?

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gesloten
Gast

Koorts?

Bericht door Gast »

Hallo,

Ik hoop dat iemand me snel antwoord kan geven. Ik ben deze week met mijn gecastreerde kater naar de da geweest omdat hij bijna niet kon plassen en bloed in zijn urine had. Nu had hij iets verhoging zei de da. Hij heeft een spuitje gehad en ik heb antibiotica meegekregen. Het plassen gaat nu alweer een stuk beter en er zit ook geen bloed meer in, maar hij wil bijna niet eten terwijl hij normaal op zijn brokjes duikt. Ik heb net zijn temperatuur opgenomen en hij heeft 38,6 C. Is dit te hoog?? Ik weet het echt niet. Ik vertrouw het gewoon niet. Wie heeft er een antwoord voor me.

Alvast heel erg bedankt,

Monica,
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Nee niet te hoog, is normale temperatuur. Je kunt het morgenochtend ook weer even opmeten, zo houd je het in de gatne.
Maar bijna niet kunnen plassen, bloed erbij, is de urine niet onderzocht op gruis? Zo niet, dan zou ik dat laten controleren.
Als je nou merkt dat je kat op de bak zit en niet meer kan plassen, dan is dat altijd een spoedsituatie, ook 's nachts! Wel even iets om in het achterhoofd te houden want bij niet spoedig ingrijpen door de dierenarts kan de kat overlijden. Hopelijk gaat snel weer beter met je kater!
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Beste Monica,

De temperatuur is heel normaal. Het moet zijn tussen de 38 en 39 graden.
Maar dat niet kunnen plassen is meer om je zorgen over te maken.
Let aub goed op. Hij moet zeker 1 keer per dag goed plassen of er moet genoeg uitkomen. Zeker bij katers is het levensgevaarlijk! Want als al de afvalstoffen in de nieren blijven, vergiftigt hij zichzelf!
Maar gaat hij vaak naar de bak? Het zou namelijk ook iets van een blaasontsteking kunnen zijn. Ik zou proberen wat urine op te vangen, of op te zuigen met een spuitje en dan de DA het laten onderzoeken.
Houd het even goed in de gaten.
Veel succes ermee!

Groetjes Eva
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Ik sluit me hierbij aan en opletten dat het niet te lang duurt. Ik zou zeker snel weer naar je dierenarts gaan als de behandeling niet lijkt aan te slaan. Je kat moet dus weer snel eetlust hebben en gewoon kunnen plassen.

Bella.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gesloten