Twijfel bij Euthanasie...Wat te doen?

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Hallo, allemaal

Heb daarstraks nog de DA gebeld.(dat mocht ze was er nog tot twaalf uur zei ze) Vertelde dat ik vond dat het wel erg lang duurde en dat ze nog behoorlijk van slag is.Klopt zei de DA. Ze was eerst zelfs bang toen ze eruit moest komen dat het helmaal niet meer zou lukken dus ze heeft veel tijd nodig.Vandaar...dacht ik.'t Is een sterk poesje. Ik vertelde haar dat Orphy nét was gaan waggelen naar haar waterbakje in de keuken. Die hád ik voor haar gemak in de kamer geplaatst maar ik volgde haar. Dít keer ben ik háár sneller af...Maar wat mij betreft loopt ze me liever weer storend voor de voeten.Ik vertelde de DA ook dat Orphy al zo'n half uurtje ongeveer(zonder overdrijven) boven haar bakje water hing.Ze vertelde me deze keer ook dat er behoorlijk met haar gehannest is natuurlijk dat kunnen jullie begrijpen.Ze zal wel behoorlijk pijn krijgen. Ik vroeg de DA wat door over haar hartruis.We overlegden samen en komende week,wanneer Orphy weer een beetje eet en zo dan kom ik weer voor controle voor haar hartje.We bespreken dan natuurlijk ECG en zo.Ik ga gewoon door en ik hoop Orphy ook.Op dit moment zit ik met de laptop op schoot op de bank en Orphy begint eindelijk iets meer ontspannen te liggen.Naast me tegen me aan met een dekentje en veel, heel veel liefde om zich heen.
Jullie zijn een grote steun voor mij en Orphy geweest en nog steeds...
Gr. Red Leef Lang en Voorspoedig...
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Dit is zeker een schappelijk tarief. Al helemaal in het weekend.
Zo te horen heb je veel te veel moeten betalen bij die andere dierenarts en heeft je kat langer moeten lijden dan nodig.
Veel sterkte en mijn duimen draaien op volle toeren mee.
Ik hoop dat je de dierenarts die je nu heeft geholpen kan aanhouden.

Bella
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Als je voor die hartfoto gaat, laat het weten. Ik geef het medicijnadvies dan weer aan je door en ben benieuwd of je dierenarts dit kent.
Dikke knuffel voor jullie beiden.

Bella.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Anonymous

Bericht door Anonymous »

kattenbella schreef:Als je voor die hartfoto gaat, laat het weten. Ik geef het medicijnadvies dan weer aan je door en ben benieuwd of je dierenarts dit kent.
Dikke knuffel voor jullie beiden.

Bella.
beste Bella,

Tuuuuurlijk ga ik voor die hartfoto.Ik moet alleen zien hóe.Maar ik heb al van iemand een tip gekregen.Daar maak ik gebruik van als dat nodig is.Misschien kan ik het later betalen als de foto met spoed moet.En anders via een stichting of vereniging.Geld houdt mij niet tegen.
Ik hou je op de hoogte zoveel ik kan...
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Ok meid.
Ik bedoelde eigenlijk, laat me weten wanneer je gaat. Dan geef ik je de naam van het medicijn die mijn kat krijgt, zodat je dat misschien ook kan krijgen. Het is namelijk geen duur middel. Je kan je dierenarts vragen of het geschikt is voor de aandoening van je kat.
Voor nu, zorg goed voor je lieverd en neem rust.

Tot morgen,

Bella.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Anonymous

Bericht door Anonymous »

kattenbella schreef:Ok meid.
Ik bedoelde eigenlijk, laat me weten wanneer je gaat. Dan geef ik je de naam van het medicijn die mijn kat krijgt, zodat je dat misschien ook kan krijgen. Het is namelijk geen duur middel. Je kan je dierenarts vragen of het geschikt is voor de aandoening van je kat.
Voor nu, zorg goed voor je lieverd en neem rust.

Tot morgen,

Bella.
Ik begreep dat wel hoor, gaf je gewoon wat aanvulling ;-)
je zult het van tevoren wel weten. Deze kliniek is denk ik ook wel voor de wat minder bedeelden.Ik kon het eerst niet vinden.Het bleek ook gewoon in een flatgebouw zoals huurwoningen. Ik denk dat de kliniek zelf ook wel wat hulp kan gebruiken.Dat is iets wat in mijn achterhoofd zit.Wie weet kan ik daar nog iets aan doen.
Slaap lekker
Anonymous

Bericht door Anonymous »

kattenbella schreef:Dit is zeker een schappelijk tarief. Al helemaal in het weekend.
Zo te horen heb je veel te veel moeten betalen bij die andere dierenarts en heeft je kat langer moeten lijden dan nodig.
Veel sterkte en mijn duimen draaien op volle toeren mee.
Ik hoop dat je de dierenarts die je nu heeft geholpen kan aanhouden.

Bella
Dank je wel.En:Ja hoor Ik sta er ingeschreven.Het is alleen erg, erg ver weg.Maar met spoed kan ik altijd een dierenarts in de buurt proberen natuurlijk. waarschijnlijk :?: :!: :???:
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Hallo, allemaal,
Het gaat moeizaam voor Orphy.Ik heb steeds telefonisch contact met de DA.Orphy heeft gewoon even wat tijd nodig om weer een beetje op krachten te komen.DA zegt ook dat de narcose behoorlijk veel indruk op haar heeft gemaakt. Ze begint langzaam piephapjes te eten en lijkt nog behoorlijk in de war. Je ziet soms dat ze b.v. water wil gaan drinken. Ik heb een extra bakje in de woonkamer gezet naast de poef waar ze het liefst op ligt. Dan gaat ze erheen en halverwege blijft ze een behoorlijk lange tijd in dezelfde houding staan. Alsof ze wil zeggen: "Wat ging ik ook alweer doen?"Met een beetje hulp richting bakje lukt het dan wel. Ik hou haar in de gaten.
In ieder geval lijkt er nu geen direct levensgevaar meer te zijn. Ik bedenk nu ook ineens dat ik die andere DA nog moet bellen om te vetellen dat donderdag zékers niet doorgaat! Dát in ieder geval.
Ik ben blij dat ik dat kan doen.Ik was niet veel op het Forum maar gisterenavond heb ik ook even geen internet gehad.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Loontje@21 schreef:Red, wat een verhaal zeg :shock:
Maar dit klinkt wel als een goede dierenarts :grin:

Die arme kleine Orphy. Heel veel sterkte meid, en een hele dikke knuffel aan Orphy!
Inderdaad. Ze moeten het duidelijk met weinig middelen doen. Maar dát zijn nu ook vaak de mensen die extra begaan lijken omdat ze aan de poes denken en niet allen maar aan de portomonnee van de baas...
Bij die andere DA leek dat andersom. Wel aardig dat die DA aan mijn portomonee denkt; me dus €60,= voor het inslapen wil laten betalen om kosten te besparen.Plus 29,= consult. Ik ben nu ca.100,= kwijt maar Orphy niet. Ze ligt hier toch haar best te doen om te leven. Ik kan het niet om die levenskracht zomaar te beeindigen met een spuitje als dat misschien niet nodig is. In díe zin is deze dierenkliniek dus zeker erg goed.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

AngieS schreef:Wat leuk om te lezen dat Orphy het goed doet!! Zo'n opluchting voor jou ook zeker?

Je hebt goed gedaan voor Orphy en dat mag je jezelf dankbaar zijn. Voor hetzelfde geld, was je haar kwijt deze donderdag .

Geef haar lieve aai van me en hou ons op de hoogte hoor ;-).
Dank je wel. Ik baar me toch nog steeds zorgen. Ze lijkt nu behoorlijk pijn te hebben en ze eet nauwelijks...Ik ben in overleg met de dierenarts hierover. Schuldig over mijn keus voel ik me niet want de oorzaak is niet echt helemaal bekend nu. Dan kun je de diagnose in laten slapen in ieder geval niet stellen.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Orphy...

Hoi mensen,

Sorry dat ik er zo lang niet was. Heb nogal veel problemen op te lossen. Met Orphy gaat het redelijk wel...
Ik moest nogmaals met Orphy naar de DA en wéér in het weekend.
Het is een heel verhaal dat ik zo kort mogelijk hou. Deze DA constateerde ook een lichte hartruis maar niet direct levensbedreigend. Plus Orphy had er nu ook een flinke blaasontsteking bij gekregen. Dus Antibiotica mee en een laxeerspulletje.
Dit was vorige week. De antibiotica kuur is af en het laxeermiddel blijf ik nog gebruiken. Het gaat wat beter. Orphy slaapt eet en drinkt en loopt rond. Alles rustig aan en met mate.
Ik vind haar toch af en toe behoorlijk opgezet c.q. opgeblazen. Met meer geld zou ik haar beter laten onderzoeken, maar er lijkt nu geen onmiddelijk levensgevaar. Ik vind dat ze haar oude zelf niet is.
Ze heeft natuurlijk ook een jasje of twee uitgedaan...
Ik hou haar nauwlettend in de gaten en natuurlijk wordt ze erg verwend.
Ik blijf zo nu en dan hier terugkomen om te vertellen hoe de vorderingen verlopen.
Gesloten