Aan een lijntje

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
fiona
Huiskat
Huiskat
Berichten: 58
Lid geworden op: 06 aug 2003 14:11
Locatie: tilburg

Bericht door fiona »

Bij de dierenwinkel kunnen ze er ook gaatjes voor je bij maken.Daar hebben ze een speciaal apparaatje voor :grin: .
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

de mannen hier vinden het doodeng, maar de dames lopen al erg goed mee!! ze hebben het dan ook binnen een paar dagen geleerd!
Gebruikersavatar
Iet
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 21 apr 2004 21:01
Locatie: Wijchen

Bericht door Iet »

Ranzijn zegt me niets, dus ik denk niet dat die hier in de buurt zit. Heb nog even gekeken bij de dierenwinkel. Ze hadden wel een rattentuigje, maar die is denk ik net te klein. Misschien past ons tuigje wel 2 keer om haar heen, eventuele extra gaatjes maken we er zelf wel in.
Ben bang dat ze het absoluut niet leuk gaar vinden, van het halsbandje was ze ook aardig van slag. Maar ze is nog niet gechipt, dus heeft ze voor de zekerheid eentje met adreskokertje. Nu is ze daar al aan gewend.
Denk dat we binnenkort eerst binnen maar even testen voor de zekerheid.
Ik laatweten....
My cat isn't spoiled, I'm just well trained.
Gebruikersavatar
Iet
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 21 apr 2004 21:01
Locatie: Wijchen

Bericht door Iet »

Vandaag ons eigen tuigje binnen geprobeerd, wel 2 keer omgeslagen. Maar ze wurgt zichzelf op die manier bij haar nek. Ik denk dat we toch een ander tuigje nodig hebben.
Heeft iemand nog een kleintje voor ons liggen in ruil voor....... :?: :?: :?:
My cat isn't spoiled, I'm just well trained.
Gebruikersavatar
Iet
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 21 apr 2004 21:01
Locatie: Wijchen

Bericht door Iet »

Vandaag tusen de buien door hebben we Chanel voor het eerst buiten laten lopen. Ze schrok eerst zo erg dat ze tegen de hordeur omhoog klom. Echt een beetje zielig. Toen we de deur helemaal dicht hadden ging het meteen beter. Ze wilde meteen alles kijken en natuurlijk liep ze om alle stoel en tafelpoten heen en had ze zichzelf al snel in de nesten gewerkt. Ze heeft een hele tijd op de grond gelegen en bekeek vol interesse alle mieren die daar krioelen. Volgende keer gaat ze er achteraan denk ik :twisted: . Ben benieuwd naar de volgende ronde.
My cat isn't spoiled, I'm just well trained.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Hoi Iet,

Als ik jou was zou ik bij de dierenwinkel even kijken voor een kittentuigje.
Dan hoef je ook niet bang te zijn dat het tuigje om hun nek komt vast te zitten en ze zijn goed op maat te stellen en voorzien van een makkelijke klik-sluiting.

Succes!

Groetjes, Anita :zwaaien:
Gebruikersavatar
Iet
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 21 apr 2004 21:01
Locatie: Wijchen

Bericht door Iet »

Anita, bedankt voor de tip, maar we hadden al een kleiner tuigje in huis gehaald, :wink:
My cat isn't spoiled, I'm just well trained.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Oke, dan wens ik je daar heel veel succes mee! :perfect:
Diesel (14 weken) denkt dat 'ie verlamd is zodra hij het tuigje omkrijgt, hij stopt acuut met bewegen en blijft dan ook rustig een kwartiertje zo zitten of staan! :lol:

Groetjes, Anita :zwaaien:
Gebruikersavatar
Iet
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 21 apr 2004 21:01
Locatie: Wijchen

Bericht door Iet »

W zijn inmiddels een aantal weken verder. De laatste weken hebben we haar met dit mooie weer bijna dagelijks buiten gehad en volgens mij snapt ze dat dat tuigje betekend dat ze naar buiten mag en is ze inmiddels wel gewillig als we het tuigje omdoen. De eerste paar keren vond ze dus wel wat eng, maar met een beetje afleiding was ze snel over haar schroom heen. Kan het dus iedereen aanraden!
My cat isn't spoiled, I'm just well trained.
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

Shaz schreef:Ik heb er zelf meer gaatjes bij gemaakt en de riempjes zitten nu niet 1 keer om hem heen maar 2 keer :smile:
Hier precies hetzelfde. :lol:
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Mijn katten Noor en Sita heb ik zodra ik ze had (met 8 weken) direct af en toe een tuigje omgedaan en ze vinden het helemaal niet erg: het is alleen wel eens lastig want tijdens het omdoen beginnen ze te spelen met de (te lange) touwtjes. Die van mij heb ik ook gewoon een volwassen-poezen-tuigje om, en het lange eind gaat gewoon nog een keertje rond: werkt prima!
fiona
Huiskat
Huiskat
Berichten: 58
Lid geworden op: 06 aug 2003 14:11
Locatie: tilburg

Bericht door fiona »

Wat leuk dat het gelukt is :grin: .

Groetjes
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Onze volwassen katten passen gewoon in een kittentuigje :shock:
Wel op z'n grootst gezet natuurlijk maar toch wel grappig dat het past...
Niet dat ze het leuk vinden ofzo :silly:
Maar Neelix vind het tuigje wel ok, hij weet dat zodra hij het tuigje omgaat
er allerlei avonturen volgen :grin:
Anonymous

Bericht door Anonymous »

hebben jullie geen last van honden buiten met de kat in het tuigje?

zo ja wat doe je dan? :???:
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

belka schreef:hebben jullie geen last van honden buiten met de kat in het tuigje?

zo ja wat doe je dan? :???:
Nee, want ik loop altijd achterhuis. De enkele keren dat ik bij de weg ben, let ik goed op of er honden aankomen (ze wonen namelijk wel op de buurt). Als dat zo is, kun je je kat optillen of als je de hond kent, laten begaan (maar blijf zeer alert!!!).
Maar een onbekende hond zou ik niet aan je kat laten snuffelen.
Gesloten