alternatieve behandeling van aandoeningen kat

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gesloten
Anonymous

alternatieve behandeling van aandoeningen kat

Bericht door Anonymous »

onze kat Karel had niesziekte en kreeg antibiotica van dierenarts.
hij is ziek geweest en had ook last van de medicijnen, die hielpen wel maar het was heftig.
nu heeft hij een kale plek op zijn kop met korstjes. als ik naar de dierenarts ga, krijgt hij misschien weer iets wat te sterk werkt. ik ben geinteresseerd of dit kale plek ook met homeopatie of zo te genezen is of met etherische olieen. wie heeft daar ervaring mee? en wie weet wat het kan zijn.

carina van der giessen
Gebruikersavatar
Vanessa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 98
Lid geworden op: 23 okt 2003 16:24
Locatie: Lelystad

Bericht door Vanessa »

Of deze kwaal met homeopatie te genezen is, weet ik niet. Dat moet je echt navragen bij een homeopaat.

Ik loop met mijn katten sinds een tijdje bij een homeopaat en dat bevalt prima. Ik hou ook niet van al die chemicaliën en ben nu zelf ook op zoek naar een homeopaat voor mezelf.

Groetjes,
Vanessa, Pippin & Jesse & Freyja
I think I'd be a pretty decent cat. I've been around them enough to know what the rule of being a cat is: WHEN ALL ELSE FAILS...WASH! (Neil Gaiman)
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Hai Carina,

Ik denk dat eerst duidelijk moet zijn wat die kale plek veroorzaakt. Als het schimmel zou zijn, is dat goed met (verdunde) tea-tree olie te behandelen. Je zult dus toch de afweging moeten maken om ofwel bij een reguliere da de oorzaak van de kale plek na te laten kijken, ofwel meteen een homeopatisch da zoeken die je kan informeren.

Succes!
Gesloten