Diarree

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Claire
Huiskat
Huiskat
Berichten: 92
Lid geworden op: 24 aug 2003 16:35
Locatie: Groningen

Bericht door Claire »

Heb je geprobeerd het voer te mengen met het voer wat ze eerst gewend was? Het is sowieso beter om die omschakeling niet te plotseling te late gebeuren. Je zegt het zelf al, ze heeft ineens andere voeding gekregen. En ja als je aan de dunne bent dan wordt je achterste inderdaad gevoelig. Ik zou inderdaad maar even naar de dierenarts gaan om gewoon geen risico te nemen.
Ik geloof dat je zou kunnen proberen om wat gekookte kipfilet te geven. Maar dat weet ik niet zeker, je zou dat even kunnen opzoeken via de zoekfunctie op dit forum. Diarree of dunne ontlasting intikken en dan rolt er vast wat uit.
Succes!
Gebruikersavatar
Anke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 jul 2004 14:59
Locatie: Deurne

Bericht door Anke »

Ik heb dit ook gehad met de opvang kittens, ze hebben toen een tijd op een kip en rijst dieetje gezeten, en ging Royal Canin Veterinary Diet halen bij de dierenarts, dat gecombineerd met wat finidiar tabletjes en toen ging het best snel goed.
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 393
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Drinkt ze wel genoeg? Het is namelijk heel belangrijk dat ze genoeg vocht binnenkrijgen. Anders is er een kans op uitdroging.

Heel veel succes!
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Gast

Bericht door Gast »

Hoi hoi,

Mijn kittens waren ook aan de "race"en toen heb ik even de DA gebeld.
Ik moest ze per katje een eetlepel biogarde geven!!!

Na een dag of twee konden ze weer mooie drolletjes draaien!

:razz:
Anonymous

Bericht door Anonymous »

ik heb nog een week gratis concult. dus veel gaat het mij niet kosten :)
maar ik het het zo te doen met haar, ze is nu zo zielig, ik ga zo naar de dierenarts.
ik hoop dat ie er wat aan kan doen.

haar oogje is trouwens nu ook erg slecht, dus ik ga er zowiezo heen om oogzalf te halen.

drinken doet ze zeker wel, daar letten wij wel op...

en van die biogarde.... hmm, ik kan het wel proberen, 1 lepel per dag?
Gast

Bericht door Gast »

Ja mag ook iets meer, ik gaf in de ochtend en in de avond.
Brengt de darmpjes tot rust, net als bij mensen.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Je kunt het zere kontje insmeren met wat zinkzalf, dat helpt goed. Van de biogarde-tip heb ik nog nooit gehoord. Het zou kunnen dat het de zuurgraad in de darmen verandert.

Het klinkt toch meer als ziekzijn (kan verergerd zijn door stress van de plaatsing) dan als een voedingsprobleem, zeker in combinatie met het oogje.
Ik ben erg benieuwd wat de dierenarts zegt.
Gast

Bericht door Gast »

De Biogarde tip, zou ik ook alleen maar aanraden als het katje verder gezond is.

Diesel en Roxy, hadden geen loopneusje, vuile oogjes.
Ze speelden intensief, aten en dronken ook goed.

Biogarde bevat bacterien die de darmen tot rust brengen.
Maar als er iets anders aan de hand is, dat de kat bijvoorbeeld ziek is, zou ik ook altijd aanraden om eerst de DA te bellen.

Maar als de kat verder ok is, zou ik het even proberen op de biogarde van 0.39 euro de halve liter.
Het heeft bij mij echt perfect geholpen, en ze vinden het nog lekker ook!
Anonymous

Bericht door Anonymous »

de dierenarts heeft de temp opgenomen, wat ze niet echt prettig vond, want haar kontje is al erg gevoelig nu, maar ze had verhoging, we zijn gesropt met tempen bij 39.5 en toen bleef hij nog stijgen...

ze heeft een antibioticaprikje gehad en een ontwormingstablet.

verder heeft ze last van een beginnend niesziekte, nog niet zo heel erg.
daarvoor heb ik oogzalf en eurofloksaral (?) dat is een drankje tegen niesziekte.

ik ben vergeten te vragen over biogarde, maar denken jullie dat ik het kan gaan proberen? of toch eerst maar afwachten of de antibiotica aanslaat?
ze is verder wel speels en eet een drinkt goed
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Je zou het bijde kunnen doen, maar dan kan je niet zien of het nou van de boigarde of van de antibiotica overgaat.

Wat ik zou doen ik zou eerst de antibiotica afwachten een paar dagen en daarna kan je altijd biogarde proberen.

Heel veel sterkte.
Gebruikersavatar
Coen
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 mei 2004 11:26

Bericht door Coen »

Ben onlangs naar de dierenarts geweest en daar bleek dat ze een ontsteking had aan de speekselklier.
DA heeft toen ontstekingsremmers voorgeschreven waarmee de ontsteking en de koorts verdwenen.

Ze is echter nog steeds sloom en heb hier net een vraag over gesteld in het forum.

Bedankt voor de reacties,

Coen Heck
Anonymous

Bericht door Anonymous »

even reageren op dat biogarde:

mijn kitten is ook al een aantal weken aan de dunne. DA kon toen niks ontdekken (zie mijn topic in dit forum) en heb m toen op ander voer gezet.
omdat ik het nu ook niet meer wist, heb ik m maar ook wat biogarde gegeven. maar dit werkte averechts! het is nu nog wateriger...
ik ben nu weer overgestapt op andere voeding, misschien dat dat werkt. anders weer terug naar de da, dit duurt te lang.
Gebruikersavatar
Dimasjoko
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 aug 2004 09:46
Locatie: oud-beijerland

dunne ontlasting

Bericht door Dimasjoko »

< titel aangepast door moddy. Svp duidelijk in titel de klacht aangeven! >

hallo allemaal mijn naam is Mariska en ik kijk hier al een tijdje rond op dit forum.
ik zie dat er al een hoop mensen goed advies hebben gekregen op dit forum daarom vraag ik jullie of je mij mischien advies kan geven ,het gaat om het volgende: sinds 4 weken heb ik er een ragdoll katertje bij van 7 mnd, het is echt een schat loopt me overal achterna en wil overal bij zijn.
sinds 2 weken merk ik dat die dunne ontlasting heeft het is een beetje een smurie (ik weet niet hoe ik het anders kan zeggen) volgens mij geen diarree want dan is het toch ook waterig? en dat is het niet ik ben al overgestapt op ander merk voer ,ik geef geen blikvoer alleen brokjes maar het is nog steeds hetzelfde.
komt het mischien omdat die nog jong is? ik weet het niet.
en de laatste 3 dagen geeft die 1 keer per dag over dan vind ik zeker 3 hoopjes met voer op de keukenvloer en vervolgens gaat die gewoon weer eten dat doet die goed en drinken ook.
plus dat ik voor de rest niks aan hem merkt hij is heel speels enz......
wie weet wat het kan zijn oh ja ik heb hem al wel ontwormd dus dat is het in ieder geval niet (denk ik)
alvast bedankt voor het lezen en ik wacht op jullie antwoord groetjes van Mariska...................
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

Heb je hem op ander voer?
Daar zou t aan kunnen liggen...
Hier raakten ze van whiskasbrok en vlees aan de dunnere poep...

En misschien eet hij te snel?
Wat geef je hem als lekkers? Daar kan het ook aan liggen..

Een haarbal, wormen... t kan van alles zijn..

En als je het niet vertrouwd je dierenarts raadplegen.
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Gebruikersavatar
Dimasjoko
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 aug 2004 09:46
Locatie: oud-beijerland

Bericht door Dimasjoko »

ja ik geef hem ander voer en op het moment krijgt die even niks lekkers
omdat ik wil weten waar het vandaan komt.
het zijn geen haarballen want daar lijkt het niet op het is echt voorgekauwd voer wat er uit komt.
ik kijk het nog even aan en anders ga ik naar de da.
bedankt voor uw snelle reactie................
Plaats reactie