zijn open ramen en balkons gevaarlijk?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
Iet
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 21 apr 2004 21:01
Locatie: Wijchen

Bericht door Iet »

De poes die wij vroeger thuis hadden sprong toen ze jong was uit zichzelf regelmatig van het dak van onze keuken (ongeveer 3 meter) waar ze geen moeite mee bleek te hebben. Maar toe ze ouder werd (jaar of 12) lukte het haar niet altijd meer op een vensterbankje van 1 meter hoog springen en kukelde daardoor regelmatig meteen weer naar beneden. Dat was wel een maf gezicht want wij zaten regelmatig te eten bij dat raam en zagen dus iets zwart omhoog komen en weer om laag gaan. Regelmatig heeft mijn moeder toen van de schrik haar aardappeltjes laten vallen. :lol:
Maar hiermee wil ik dus aangeven dat een wat oudere kat een val van drie meter echt niet meer aankan en ook wat onhandiger wordt.
Drie hoog zonder bescherming...dat gaat een keer mis.
My cat isn't spoiled, I'm just well trained.
Gast

Bericht door Gast »

Ik woon 7 hoog en doe dus ook nooit ramen en deuren open, daar zijn we al zowat militair op getraind hier thuis haha.
M'n gompie is ooit al weggelopen via een bovenluikje........toen woonde ik 11 hoog en heb de grootste angsten uitgestaan !!! Gelukkig was die domme kat via de trap naar beneden gegaan en ging op de 7e etagen voor deuren staan te mauwen. Lieve mensen hebben hem toen binnengelaten en opgesloten in de douche......ik ben ze eeuwig dankbaar !!!
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Let, heb je Babiches topic al gelezen? Volgens mij is dit echt goedkoper.
Als je echt duivennetten wil ga ik kijken in de duivenblaadjes van een vriend.

Bella.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gast

Bericht door Gast »

:grin:
Staat ook al elders op dit forum, maar ik heb bij nettenlijn.com een stuk net gekocht, met mazen van 5x5 cm.
Dit kost 0.85 cent per M2

kan op elke maat geleverd worden!!!!
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Admin »

DIT ITEM bewijst maar weer dat draai/kiepramen gevaarlijk kunnen zijn voor katten. Ze proberen er tussendoor te klimmen maar zakken dan tot bijna in de punt, waardoor het ademen moelijk kan worden en organen in de verdrukking komen. De kat kan zichzelf niet bevrijden. Er zijn overigens V-vormige schotten in de handel die tussen de ramen kan worden gezet zodat het weer veilig wordt om het raam open te laten staan (al kan een kat dan wèl ontsnappen).

Afbeelding

Afbeelding
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gesloten