Volgens mij zitten we hier op Rozenburg in de tekentijd. Onze Tim komt elke dag met zo'n 5-8 teken op de kop thuis. Moe heeft er bijna elke dag 1 in zijn keelgedeelte (buitenkant natuurlijk) en arme Oscar sinds kort dus ook. Wat mij opvalt is dat alle katten vorige maand voor het eerst Stronghold kregen en voorheen Frontline. De katten die "per ongeluk" nog frontline kregen hebben nergens last van. Ik vanmorgen de dierenarts opgebeld omdat ik het even niet zag zitten met van die kriebelspinnetje. Ik had Emma ook al gevraagd wat ik moest doen maar twijfelaar die ik ben wist het dus niet meer. De dierenarts vertelde dat Stronghold wel goed was maar beter nog om Frontline te gebruiken. Ik was stomverbaasd omdat ze mij vorige keer Stronghold aanraadde. Waarop ik dit zei en vroeg waarom ze me dit vorige keer dan ook heeft "aangesmeerd". Nu zit ik met de "gebakken teken".

Stronghold is dus voor: vlooien, teken en bijna allerlei soorten wormen. Het dood de vlooien en teken niet!
Frontline dood binnen 48 uur de vlooien en teken maar ontwormt niet.
Nou die ontwormingstabletten geef ik wel apart want dit is niet te doen.
Misschien een tip voor jullie!
En verder kun je natuurlijk ook een lauwwarm badje maken met tea-tree olie, kam erdoor halen en proberen je kat te overmeesteren en hem dan kammen. Teken en vlooien vinden dit echt niet leuk.