mijn kat eet niet

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gesloten
Gast

mijn kat eet niet

Bericht door Gast »

Sinds een week eet mijn poes Lara niet meer. We zijn nu twee keer naar de dierenarts geweest, de laatste keer moest ze zelfs een nacht blijven.De dierenarts kan echter niets vinden hij heeft haar op van alles onderzocht en haar ook twee vitamineshots gegeven. Ze ligt nu sinds 3 dagen als een hoopje op stille plekjes en laat zich niet zien. Ze drinkt gelukkig af en toe wel wat. Vanaf vandaag proberen we haar met een spuitje te voeden maar dat lukt bijna niet. We zijn er behoorlijk van onderste boven en hopen van harte dat er iemand is die misschien een tip voor ons heeft.We voelen ons echt machteloos.We hebben trouwens ook nog een kater die haar normaal nog wel eens wil domineren maar sinds ze terug is van de dierenarts doet hij juist heel lief.Wat kan het zijn, alsjeblieft help ons!
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Wil de dierenarts jullie niet leren hoe je moet dwangvoeren? dan zou je dat voorlopig kunnen doen. Maar er moet toch een oorzaak voor zijn, misschien kan je eens naar een andere dierenarts gaan voor een second opinion.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Angie
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 sep 2003 21:39
Locatie: Oost-Vlaanderen (België)

Bericht door Angie »

Het idee van Shaz voor een second opinion, zou ik ook doen.
Het is wel vreemd dat ze al zolang niet meer eet. Een week is al echt lang. Wat raar dat de da niets vind :???:.
Hou goed in het oog dat ze zeker goed drinkt karin. Dat ze al zeker niet uitdroogd.
Komt je kat soms buiten?
Misschien toch maar eens een sec. opinion...
Groetjes Angie ;-)
Piekeren neemt zorgen voor morgen niet weg, het neemt alleen je krachten weg v vandaag.
Gast

Bericht door Gast »

Bedankt voor je reactie dat doet me al goed.We gaan morgen inderdaad maar weer naar een andere da, het punt is alleen dat ze verschrikkelijk angstig overal voor is en al helemaal voor de da ze is dan echt tijden van slag. ze komt trouwens niet buiten dus dat kan het ook niet zijn. groetjes karin lara en tijger.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Karin, dwangvoeren is niet moeilijk; er zijn speciale spuitjes voor. Je kunt het beste Hills AD gaan geven, eventueel aangelengd met gekookt afgekoeld water dan je verrijkt met zakjes ORS van Waldham (allemaal bij de da te krijgen, nou ja te koop).
Als ze zich nog wel wast, kun je Virbac eetlustopwekkende pasta op haar voorpootjes smeren, dan wast ze dat en krijgt ze dat binnen.

Is er bloedonderzoek gedaan? En heeft de dierenarts een infuus gegeven?
Hoe oud is ze? (kittens willen ook nog weleens niet eten als ze wisselen) En is er gekeken naar blaren in haar bekje?

Ik vuur nogal wat vragen op je af, maar misschien kom je daar verder mee. Verder zou ik bovenstaande met de da overleggen. Hou de poes dicht bij je, neem haar veel tegen je aan en zorg dat ze voldoende eten en drinken binnenkrijgt. De da kan je makkelijk leren dwangvoeren.

Veel sterkte!
Gast

Bericht door Gast »

Hoi Karin,

Inderdaad, een second opinion doen hoor!! Het is echt niet normaal wanneer een poes niet eet. Daar moet een reden voor zijn! Zelf heb ik dit ook gehad met een van mijn poezen, de eerste DA kon niks vinden, en de 2e DA zag direct dat ze last had van herpes.(koortslip)
Wel doen hoor!
En inderdaad, dwangvoeren kan heel makkelijk! Er rustig voor gaan zitten, en het spuitje wat achterin de bek doen, dan rustig het voer erin spuiten, dan moet ze het wel doorslikken....

Zet m op!!

Groetjes Marjan
Gebruikersavatar
Angie
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 sep 2003 21:39
Locatie: Oost-Vlaanderen (België)

Bericht door Angie »

Karin, weet je al iets meer van je second opinion? Of is ze al bijgedraaid en eet ze al terug goed?
Sterkte !
Groetjes Angie ;-)
Piekeren neemt zorgen voor morgen niet weg, het neemt alleen je krachten weg v vandaag.
Gebruikersavatar
6-2love
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 aug 2003 10:13
Locatie: Rotterdam

Bericht door 6-2love »

Weet je al meer? Eet Tijger weer?
Laat ons even weten hoe het gaat.
Groetjes Lida
Solo, Willie, Bloempie, Liesje, Biggles en Nina

Liefde is.....het spinnen van een kat
Gast

Bericht door Gast »

Lara heeft het hele weekend weer bij de dierenarts gezeten en blijkt een lever aandoening te hebben. Dit hebben ze gevonden na bloedonderzoek. Tevens hebben ze de doorstroming van de darmen onderzocht hierbij werden geen problemen aangetroffen. Ze is vanaf gisteren weer thuis en heeft al weer een heel klein beetje zelf gegeten. Dus het gaat de goede kant op.

Op dit moment heeft ze nog wel koorts en krijgt ze medicijnen, een antibiotica en prednoral.

We zien er wel tegenop om deze pillen te geven, zelfs de dierenarts had er moeite mee.

Groetjes.
Karin, Remco, Tijger en Lara
Carol
Poema
Poema
Berichten: 244
Lid geworden op: 26 apr 2003 21:15
Locatie: Heerenveen

Bericht door Carol »

Ach wat akelig zeg voor Lara en voor jullie. Hopelijk gaan de medicijnen helpen nu bekend is wat ze mankeert. Veel succes met de pilletjes geven, ik heb zelf gelukkig redelijk makkelijke katten wat dat betreft, ik kan ze alleen geven. Doe hun bekje open en stop het pilletje achterin hun keeltje. Dan kijken ze me aan 'van wat doe je nou?' maar ze laten het iedere keer weer toe.

Heel veel sterkte met alles.

Groetjes, Carol
Gebruikersavatar
6-2love
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 aug 2003 10:13
Locatie: Rotterdam

Bericht door 6-2love »

karinvs schreef:We zien er wel tegenop om deze pillen te geven, zelfs de dierenarts had er moeite mee.
Er is een topic over het toedienen van pillen. Kijk dat even na. Er zijn namelijk makkelijke pillenschieters in de handel. Ik heb er zelf 1 en het bevalt erg goed.

Die van ons ziet er iets anders uit maar zoiets bedoel ik

Afbeelding
Groetjes Lida
Solo, Willie, Bloempie, Liesje, Biggles en Nina

Liefde is.....het spinnen van een kat
Gebruikersavatar
Rocis
Poema
Poema
Berichten: 247
Lid geworden op: 08 jan 2003 13:59
Locatie: Uithoorn

Bericht door Rocis »

Hi Karin,

Ik heb een klein vraagje aan je....meestal is het aan de verkleuring van de huid in oa bv de oren te zien dat het een lever kwestie is. Had Tijger geen verkleuringen? Een van mijn vorige katten had ook een leveraandoening, maar dat was (zeker voor een da) zeer duidelijk te spotten, hij was behoorlijk geel.

Sorrie, ben nieuwsgierig.
Heel veel succes met haar :wink:
Cis
"Cats aren't clean, they're just covered with cat spit."
Gast

Bericht door Gast »

Dat klopt inderdaad, m'n kat bij mijn ouders was ook knalgeel, ook aan het oogwit (ooggeel?) kan je het dan zien. Goed om op te letten voor de volgende keer (die hopelijk niet komt natuurlijk).
Gesloten