Onze Aiko heeft een ernstig dominantieprobleem en nu er wat katers en poezen krols zijn, is het veel erger geworden. Hij bijt onze poezen Zosja en Luna keihard in de nek en gaat een gevecht met ze aan. Ook Miko (krols, wordt maandag gecastreerd) had hij vandaag flink te pakken. Zosja en Luna wonen vanwege Aiko boven, maar omdat onze Dwaalgasten ook boven wonen en Dana op het punt van bevallen staat, halen we Zosja 's avonds naar beneden. Aiko heeft haar nu twee avonden achter elkaar flink gepakt en in haar nek gebeten (tot bloedens toe).
Nu heb ik bij de da geïnformeerd en er is de mogelijkheid tot chemisch castreren (Aiko is ruim een jaar geleden gecastreerd, toen hij hier kwam; hij was toen 2 1/2 jaar oud) en we hebben alles geprobeerd: Feliway, Bachbloesem, noem maar op, maar niets hielp.
De chemische castratie houdt in dat hij drie keer een forse injectie met hormonen krijgt, telkens met een tussenpoos van twee dagen. Ik weet niet meer hoe het heet

Bij 99% van de katers heeft het effect en houdt het agressieve dominante gedrag op. Natuurlijk ben ik bang dat Aiko bij die ene procent hoort...
Heeft iemand hier ervaring mee? We gaan het sowieso doen, maar ik wil graag ook ervaringen van anderen horen!