Pluisje, verhoogde nierwaardes

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Cerna

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Cerna »

Mandy, ook namens mij heel veel sterkte.
Wanneer een dier zo ziek is, is dat inderdaad de beste beslissing maar het blijft een groot verlies wanneer je een kat zo lang gehad hebt.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Kattenbella »

Mandy, van mijn kant ook heel veel sterkte! Je hebt alles gedaan wat je kon.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
maij
Lynx
Lynx
Berichten: 180
Lid geworden op: 13 dec 2010 12:28

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door maij »

Heel veel sterkte de komende tijd. Verwen het zusje van bootje maar lekker veel. Geeft troost.
mjverrijp
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 28 feb 2011 19:20

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door mjverrijp »

@ mandy, sterkte met het verlies van je katje.

Wat betreft het dwangvoeren, ik heb Sophietje misschien wel vier maanden zelf eten gegeven, maar op den duur werd het echt een kat en muisspelletje, zodra ze nog maar dacht, dat ik eten voor haar ging klaarmaken, was ze er al vandoor.
ik was ook ontzettend blij, dat ze met behulp van de periactin weer zelf ging eten, dit is toen anderhalf jaar goed gegaan, ze kreeg wel alles wat ze wilde hebben, om ze maar aan het eten te houden, tot het dan weer twee weken geleden mis was, ik heb vandaag KD van Hills wezen halen, kijken of dit gaat,
andered dieet voer voor nierkatten hebben ze hier, geloof ik niet bij de DA, ik zal eens kijken wat hier in de buurt nog te koop is.
Ik geef ze trouwens niet met een spuitje eten, maar met een klein theelepeltje, dat gaat beter bij haar, dan met een spuitje.

gr Ina
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door patiani-guusje »

Mandy heel veel sterkte gewenst, blijft altijd moeilijk afscheid nemen van je huisdier...
Je hebt in ieder geval alles gedaan wat je kon, en hem verder lijden bespaart.
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Cerna

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Cerna »

Ina, bij Zooplus hebben ze veel nierdieet (Beaphar, Integra, Kattovit) en de dierapotheker (www.dierapotheker.nl) verkoopt het dierenartsvoer wat net een tikkie beter is. Verzendkosten zijn slechts € 2,95 maar je moet wel behoorlijk wat blikjes in een keer kopen, dus het is een gok. Vooral Specific en Trovet wordt hier erg smakelijk gevonden.
Gebruikersavatar
puksji
Panter
Panter
Berichten: 483
Lid geworden op: 03 dec 2010 23:59

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door puksji »

Wat droevig Mandy. Je hebt in ieder geval alles voor haar gedaan wat je kon doen.
Sterkte met het gemis.
Groetjes Inge en Pebbles 2010 Sunna 2011 Dirk 2024

*Puk 2006-2020 3-6
Simba 1995-2011 9-6 - Sjimmie 1990-2011 1-12 - Rooie Rover 2007?-2012 22-3*
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door yana »

Toch maar hier ook even buurten. Met onze liefste Rosa, óók CRF.
Ze is 7.5jr, staat al 2.5jr op nierdieet, Hills.
Uiterlijk zie je weinig aan haar. Nieren voelen normaal, bekje is schoon, oogjes staan goed, ze ruikt niet uit dr bekje, alleen drinken en plassen. Ze braakt niet. Ja 1x per 3wk ofzo, maar dat lijkt me normaal.
Haar gewicht is stabiel op 4.2k ongeveer, sinds november, misschien nog langer (pas gemeten vanaf nov). Ze wás ooit 4.6 schat ik, na beginnen Hills. (erg voedzaam kennelijk).
Verder is ze nog best ok. Ze speelt wat, spint, roept aan je, geeft overal kopjes tegen..En ze eet ook best goed. Ik hoorde dat haar waardes erg verder verhoogd waren dinsdag, en ik was in álle staten! Veel gehuild enzo. Dacht dat we haar snel moesten missen..
Nu is de paniek beetje weg. Al hou ik de angst, en dat onderbuikgevoel. Ik heb McSamuel besteld, en Ipakitine. Tevens ga ik ander niervoer erbij bestellen om achter de hand te hebben.
Ze krijg 1 pil Fortekor sinds 2 dgn. Heb het idee dat ze er wel lui van word, maar dat ze wel wat beter eet in de paar uur na de pil. Of kan dat nog niet na 2 dgn? Wanneer gaat die sloomheid weg? 2/3weken?
DA kon geen prognose geven, niemand weet het.Moeilijk die tijdbom..
Laatste waardes(zonder Fortekor dus), crea 349, max 186, ureum 29.8 (max 10.7)
Ik zie enorm op tegen de toekomst, wat zal die brengen? Moet ik wel beginnen aan dwangvoeren, spoelen? Dat is niks voor onze Rosa. Een pil is al moeilijk..Rosa is een 'koninginnetje', práchtige poes, Ragdoll, soort van grijs met bruin. Érg trotse poes.En mega mensgericht.

Ik hóóp dat er hier mensen zijn met katjes die ,ook met deze waarden, nog lang gelukkig geleefd hebben...Ze is nog zo jong..
Gebruikersavatar
puksji
Panter
Panter
Berichten: 483
Lid geworden op: 03 dec 2010 23:59

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door puksji »

Ik hoorde dat haar waardes erg verder verhoogd waren dinsdag, en ik was in álle staten! Veel gehuild enzo. Dacht dat we haar snel moesten missen..
Nu is de paniek beetje weg. Al hou ik de angst, en dat onderbuikgevoel.
Hier precies zo.
Ik zie Simba nu eigenlijk als een soort bommetje, wat onverwacht kan ploffen.

Maar 7,5 is ook erg jong. Laatst hoorde ik van een poes van 5. Dit was geen raskat. Kunnen raslozen ook PKD krijgen?
Groetjes Inge en Pebbles 2010 Sunna 2011 Dirk 2024

*Puk 2006-2020 3-6
Simba 1995-2011 9-6 - Sjimmie 1990-2011 1-12 - Rooie Rover 2007?-2012 22-3*
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door yana »

Alle katten kunnen PKD krijgen vlg mij. Sommige raskatten zijn er echter gevoeliger voor geloof ik.
Gebruiken jullie de merken DA dieetvoer door elkaar?
Dus vb Hills brok, RC blik?
Volgens onze DA worden katten niet misselijk van Fortekor trouwens. Terwijl ik meen dat wel eens gelezen te hebben op het forum? Alleen duf/sloom vlg bijsluiter.
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door patiani-guusje »

Hoi welkom hier, helaas meteen met zorgen... Ik weet helemaal hoe je je voelt, ook ik heb half nov. vorig jaar te horen gekregn dat mijn kat Patiani nierfalen heeft. Zijn verhaal kun je ook lezen in dit topic. Niet te snel wanhopen is mijn advies, deed ik ook, en is makkelijk gezegd, maar mijn kat is nu 4 maanden na de diagnose met zijn bijna 12 jaar nog erg goed ookal heeft hij nierfalen. Patiaan had ong. dezelfde creatinewaarde als jouw kat. Ureum is wel erg hoog, maar dat kun je wellicht ook wat naar beneden krijgen. Er is hier veel te vinden over Mac Samuels, zoek even met de zoekfunctie, heb er zelf (gelukkig) geen ervaring mee.

Wb de fortekor: mijn kat is hier ook erg sloom van geweest in het begin, gaat na een paar weken over.

Is het bloed ook op kalium en fosfor getest? Ook dit is heel belangrijk: kalium mag niet te laag zijn wat wel regelmatig voorkomt bij nierkatjes en waar ze zich erg beroerd van kunnen voelen, en een te hoog fosfor richt nog meer schade aan aan de nieren, dus is van groot belang dat je dit weet, dan kun je dit meteen aanpakken, hier zijn supplementen voor.
Heeft jouw dierenarts niet voorgesteld jouw kat op te nemen om door te spoelen met een infuus? OOk daarvan dalen de waardes vaak...
Ik wens je heel veel sterkte toe, en lees vooral dit forum goed door, heb er zelf erg veel aan gehad.

Lees nog even terug, je hebt al Mac Samuels besteld lees ik net, goed zo!!
Laatst gewijzigd door patiani-guusje op 04 mar 2011 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door patiani-guusje »

Nee volgens mij worden ze niet misselijk hoor van fortekor/benekor... Jouw kat zal wel heel misselijk zijn door de hoge ureum waarde. Het is dan ook van groot belang dit zo snel mogelijk naar beeneden te krijgen, vraag je dierenarts om advies wb een opname/doorspoelen. Zelf heb ik mijn kat thuis onderhuidse infusen gegeven, en de waardes zijn daarmee flink gedaald, maar denk niet dat dit ook werkt bijn zo'n hoog ureum.
Wb het door elkaar geven van dieetvoer: in het begin heb ik dit wel gedaan totdat bleek dat meneer maar een merk en een smaak lekker vind. Maar volgens mij kan dit geen kwaad, zolang het maar nier dieetvoer is..
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door yana »

Geloof niet dat ze misselijk is. Ze braakt niet en eet wel goed.
DA niks gezegd over spoelen ofzo.
Mag ze trouwens een grasplant hebben? Daar knaagt ze graag 'naast'.
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door patiani-guusje »

Volgens mijn dierenarts kan gras geen kwaad. Toch baart het hoge ureum mij wel zorgen, dat moet zo snel mogelijk omlaag. fijn dat ze wel goed eet en geen tekenen van misselijkheid vertoont, dat komt nl heel veel voor bij een hoog ureum. Je kan overigens ook zien of een kat misselijk is als ie veel "smakt" met zijn/haar bekje.
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
sassabootje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jan 2009 12:41

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door sassabootje »

Allemaal bedankt voor alles en het zal even duren voor ik hier doorheen ben maar ik ben blij dat ik het zo gedaan heb, nu ben ik bezig om een mooie urn te vinden voor Bootje haar as. Het liefste wilde ik soort monumentje van haar met een gedicht maar kan dat nergens vinden dus als iemand iets weet dan hoor ik dat graag. Verder ben ik bezig om een verhaal te schrijven en dan op het forum afscheid te plaatsen maar dat wil nog niet helemaal lukken. Voor Bootje haar zusje is het nu werkelijkheid geworden en ze zoekt en miauwt op een hele aparte manier wat ik nog nooit eerder heb gehoord, zo zielig voor haar. Vannacht heb ik Sasja (ZsaZsa) mee naar bed genomen en ik schrok wakker omdat ze zo aan het miauwen was en ze zat gewoon naast me op bed en keek me zo aan van waar is Bootje.... hartverscheurend zoiets!! Ik laat de slaapkamer deur gewoon open en dan maar ruzie met me vriend als hij het er niet mee eens is (zo dat moest ik even kwijt)
groetjes Mandy
Mandy
BeauBeau aka Bootje zusje van ZsaZsa 30-04-1995 / 03-03-2011
ZsaZsa aka Sasja zusje van BeauBeau 30-04-1995 / 03-11-2011
Plaats reactie