Kattebeest schreef:En, heeft het geholpen
Lukt het een beetje met de afscherming van het terras? Hoop zo dat het voor jullie beiden straks rustiger (stiller ) wordt.
Toen ik echt boos op hem werd heeft het geholpen. Rustig en zachtjes terug praten helpt echt niet bij hem als ie in z'n zeur modus zit.
Het afzetten van terras lukt niet echt. Ga morgen voor materiaal kijken, daarna kijken of ze het leveren anders moet ik gaan kijken voor vervoer..heb zelf geen auto. En dan moet ik kijken of het me fysiek lukt alles in elkaar te zetten.
Misschien dat je foto's kan plaatsen in dit topic met je terras.
Kunnen forumleden meedenken. Of een nieuw topic openen bijvoorbeeld 'hoe scherm ik mijn terras af'. Met een nieuw topic meer kans op gerichte reacties.
Als je materiaal koopt via een webwinkel geen problemen met vervoer want ze komen thuis afleveren.
Kleine profielschets van Noppie erbij zodat we een beetje een idee krijgen wat voor type het is. Mijn kater-op-leeftijd heeft van het forum bijvoorbeeld de bijnaam 'Houdini' gekregen . Dan weet je een beetje waar je zoal rekening mee moet houden...
Het terras afzetten is op zich geen probleem. Maar mijn fysieke mogelijkheden zijn een probleem. Ik heb artrose en een spierziekte die ook mijn pezen beïnvloed. Hierdoor zijn al m'n gewrichten niet echt soepel te bewegen. Wat iemand anders in 1 dag doe moet ik echt uitspreiden over 1-1,5 week.
Noppie is op ruim 2,5 jaar geschat door dierenarts van asiel. Ik geloof zelf dat ie eerder rond de 5-6 jaar is. Hij is heel erg speels, is soms wat schrikachtig, komt graag knuffelen, hij is niet heel groot, weegt ruim 6 kg en is echt verzot op eten.
Vandaag is ie 3 keer buiten geweest, aangelijnd. 's ochtends 1,5 uur, 's middags 1 uur en vanavond 1 uur. Nu weer binnen, eerst heeft ie nog uurtje lopen klagen bij achterdeur. Heb hem op gegeven moment in de gang gezet, na kwartiertje weer binnen gelaten en nu ligt ie spinnend naast me op bureau, begon al gelijk kopjes te geven toen ik woonkamerdeur opendeed..volgens mij wil ie zich verontschuldigen.
Hoop als alles goed gaat binnen nu en 1 week terras afgezet te hebben. Zal m'n zenuwen zeer zeker goed doen als meneer fijn naar buiten kan. Doordat ik constant pijn heb aan m'n gewrichten kan ik minder hebben dan jaren terug..merk zelf ook dat ik sneller geïrriteerd ben door iets.
Klinkt bekend in de oren, hier gaat het ook allemaal minder met de jaren...
Heb pas geleden nog een klussenman ingehuurd om helft van de tuin af te zetten, had ik nooit in mijn eentje kunnen doen met die grote palen. En dan nog gaten in de grond maken door alle boomwortels heen .
Heb je anders geen vrienden die je kunnen helpen?
Zei zij, die nooit iets van een ander vraagt .
Kattebeest schreef:Klinkt bekend in de oren, hier gaat het ook allemaal minder met de jaren...
Heb pas geleden nog een klussenman ingehuurd om helft van de tuin af te zetten, had ik nooit in mijn eentje kunnen doen met die grote palen. En dan nog gaten in de grond maken door alle boomwortels heen .
Heb je anders geen vrienden die je kunnen helpen?
Zei zij, die nooit iets van een ander vraagt .
Ik vraag niet meer, heb in verleden dat wel gedaan maar dan had niemand tijd, iedereen had het spontaan heel druk als ik iets vroeg.
Er is wel iemand die me helpt met de poortjes die er moeten komen zodat ik nog naar garage en voorkant huis kan via terras.
Sorry, maar had in mijn eerste bericht eerst staan: te druk, geen tijd, willen alleen leuke dingen samen doen... Maar bij nader inzien achterwege gelaten.
Me net rot geschrokken..Noppie buiten aan lijn vastgemaakt, had halsbandje om. Hoor ik opeens een hoop lawaai, was ie ergens van geschrokken en was zich echt aan het rollen,ophangen en wurgen aan halsband om weg te komen. Gelijk halsband af en naar binnen, geen zin om straks een kat met een nek hernia of erger te hebben.
Vanochtend alles besteld bij de gamma en ze komen het donderdag leveren, dan al het hout beitsen en hopelijk blijft het dan vanaf zaterdag overdag lang genoeg droog om alles te monteren.
Noppie is echt flink geschrokken van een grote stenen bloempot, de rand lag er los op en die heeft ie met touw eraf getrokken. Zelfs zo erg dat ie nu al waarschuwend begint te miauwen als ik met hem op schoot naast de pot zit, hij wil er niet bij in de buurt komen. Nu zijn we weer binnen, kan ie even bijkomen van de schrik
Je zou een tuigje kunnen aanschaffen, dan wurgt hij zichzelf in ieder geval niet als hij ergens van schrikt. Want dit is dubbel schrikken voor hem (bloempot + halsbandje).
Tijd terug in een topic een geval van een kat met tuigje op straat die ergens enorm van schrok, tegen de benen van het baasje knalde en daarbij een pootje brak. M.a.w., tuigjes zijn ook niet altijd veilig maar beter dan een halsbandje, denk ik.
Verder moet het halsbandje flink strak zitten wil zijn koppie er niet uit floepen, lijkt me niet zo prettig zitten.
Hoop dat jullie weer snel wat van de schrik bijkomen!
Hij is inmiddels weer bekomen van de schrik. Ik heb wel een tuigje, maar dat is van de hond geweest toen ie pup was. Is net ietsje te groot voor Noppie. Ik blijf er nu zolang even bij als ie buiten is.
Donderdag wordt alles geleverd, dan hout beitsen en als dat droog is kan het draadpaneel er tegen aan en kan alles gemonteerd worden. Met beetje geluk is het over een week tot anderhalve week af. Dus hij moet nog even geduld hebben
Ben nu wel bezig om niets terug te zeggen tegen hem als ie aan het zeuren is. Hielp bij laatste zeuren, hij stopte na een half uurtje, normaal bleef ie aan de gang, maar ja ik zei telkens wat.
Is best wennen een kat die zo vocaal is als Noppie, mijn vorige katten waren allemaal vrij stil, die hoorde je zelden
Fijn dat jullie weer van de schrik bekomen zijn
Inderdaad kan blijven praten leiden tot blijven praten
Duim voor je dat het weer mee zal zitten bij het opbouwen!