Yay ik mag weer uitbreiden qua kattenspullen (op voorwaarde dat twee mandjes die nooit gebruikt worden naar de kelder verhuizen, nou vooruit dan maar).
Maar hier is dus mijn vraag: Wij hebben een houten buffetkast gekocht voor in de woonkamer. Mooi ding, loeizwaar. Het bestaat uit twee delen, in totaal 2.10 meter hoog. Het bovenste deel staat los op het onderste deel. Onze katten zijn enorme klauteraars
en willen altijd hoog zitten. Ook deze kast zal dus waarschijnlijk een geliefd ligplekje worden. Maar ik wil niet dat ze aan het bovenste deel gaan hangen, om zich naar boven te werken. Veel te bang dat de bovenste helft naar beneden komt zetten
en de kat eronder ligt (
en de kast stuk is
en de vloer, maar voor mij zijn dat bijzaken, ook al zijn ze naar).
Dus... Een telescoopkrabpaal ernaast leek me wel wat. Niet te breed, niet te opvallend, maar wel stevig. Op zooplus vond ik deze:
http://www.zooplus.nl/shop/katten/krabp ... 0cm/291142
Iemand daar ervaring mee? Hij moet vrij dicht tegen de muur komen te staan, dus de bijgeleverde beugel is sowieso te lang (die hebben we nu ook bij de andere grote krabpaal). Ik zou dus een beugel willen halen bij bijvoorbeeld de gamma, om hem stevig tegen de muur vast te kunnen zetten. Iemand daar ervaring mee? Ik wil niet riskeren dat de paal (met kat
en al) omvalt natuurlijk.
En als deze paal bagger is, heeft iemand dan een aanrader qua telescooppaal?