De paal is niet zelfgemaakt hoor, althans, niet door mij

maar komt bij Royal Woods vandaan
http://www.royalwoods.nl/en ... is wel een custom ontwerp, beetje zelf verzonnen. De paal was niet zo heel populair bij mijn Tommie; het lianenspul nodigt niet echt uit tot krabbelen
en klimmen blijkbaar, hij zat soms alleen op het onderste plankje,
en dan ook alleen omdat dat voor het raam stond
De paal kwam in een grote doos
en die beviel wel meteen, ik had de paal er nog niet uitgehaald of meneer zat diep in de doos. Die paal liet ie eerst compleet links liggen
Over een week ofzo krijg ik 2 nieuwe kittens,
en om nou te zorgen dat deze de paal wat makkelijker als krab-
en ook klimpaal gaan gebruiken, heb ik er grotendeels sisal omheen gewonden. Dit is 8mm dik (Praxis bouwmarkt, 3 klossen van 20m). Ik heb eigenlijk alleen het begin
en het einde met 2 krammen vastgezet, de rest is grotendeels los gewikkeld (wel strak). Omdat de liaan veel onregelmatigheden heeft (net als takken) heb ik er hier
en daar ook nog een krammetje verdekt bijgezet omdat anders de boel verschoof tijdens het wikkelen. Het beste is om met de draai van het touw zelf, mee te wikkelen, zo kun je het touw als het ware om zijn eigen as strak wikkelen, waardoor het strak tegen het andere touw aan gedrukt wordt (als je begrijpt wat ik bedoel...).
Ik heb wel met wat houtlijm eerst het wat rafelige begin van het touw wat bij elkaar geplakt.