Jarco Kat Kitten, aanbevolen hoeveelheid

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Jarco Kat Kitten, aanbevolen hoeveelheid

Bericht door Adriana »

je bent/was geloof ik de enige die Jarco voert/voerde.
en kreeg ook antwoord van Jarco geloof ik, maar niet het tabelletje.
hangt heel erg af van ras, leeftijd, stofwisseling, temp cv, tijd van het jaar en nog 36 andere variabelen hoeveel er hier wordt gegeten. geen dag dezelfde hoeveelheid en indd graag afwisseling.
op dit moment wordt een absolute moord gedaan voor Applaws cereal free, lijkt qua samenstelling veel op Orijen maar ruikt en smaakt blijkbaar veel lekkerder. Enzo is nog in de 'groei' maar mijn andere 10 jaar oudere kat mag het absoluut niet hebben want 47% eiwit. overigens wel goeie dierlijke bronnen.
bozita (zooplus) is geweldig natvoer, heel erg veel smaken, goeie prijs/kwaliteit en absoluut kh-arm.

af en toe katten wegen en een goeie nulmeting is een oplossing.
dan kun je makkelijk zien of katzel fors aankomt. en in de zomer zijn ze doorgaans slanker dan in de winter. dan beginnen ze in de herfst te bunkeren.
en er zijn ook dagen dat er hier nauwelijks gegeten wordt en daar doe ik zelf ook aan.
er is eigenlijk geen pijl op te trekken en de ervaring leert je dan welk dier ongeveer hoeveel eet en of ze goed in hun vel zitten.
want als daar maar even iets aan mankeert dan gaat gelijk het eten op een laag pitje.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie