Luna en Ziva worden gesteriliseerd!

Voor alle vragen over de castratie en sterilisatie, de geslachtsdelen van de kat, en andere vragen m.b.t. de voortplantingsorganen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Biny
Lynx
Lynx
Berichten: 197
Lid geworden op: 20 feb 2009 13:14
Locatie: Assen

Luna en Ziva worden gesteriliseerd!

Bericht door Biny »

Ze komen tot nu toe nog niet buiten, maar zijn beide voor 't eerst krols geweest.
Misschien, maar daar twijfel ik nog héél erg over, mogen ze van 't voorjaar af en toe even zelf naar buiten, nu heb ik ze aan n lijn waardoor ze in de hele tuin kunnen komen.
Vind het doodeng om ze los te laten, ze zijn me zoveel waard :smile:
Luna is 3 week geleden voor 't eerst krols geworden.. ze eh.. is dan dól op isaac :lol: , maar hij kan niet eens meer iets zeggen (de mannelijke tv-presentator ook niet)
Maar zolang hij thuis is kan ze niet eens meer lopen zo druk heeft ze het ermee.. kan ze alleen nog liggen, rollen, miauwen.. heel zielig voor haar..!
't is een paar dagen over geweest en toen was ze het alweer, dit keer nog heftiger. Als Isaac er niet is dan was ze véél rustiger en kon ze gewoon lopen maar ging soms wel luidkeels miauwen.. vooral als hij net weg was.
Ze ging alleen de tweede keer ook in huis plassen, wellicht om katers te lokken.
Vorige week ontdekten we dat Ziva ook krols was geworden, ze ging nl. ook miauwen en rollen en doen, ook weer vooral bij Isaac, maar véél minder hevig, het viel daardoor maar amper op. Je zag alleen aan haar lichaamstaal dat het wel zo was.
Daarom hebben we besloten ze gelijk maar te laten steriliseren nu! Voor hun eigen bestwil want het sloopt vooral Luna, en als ze het nu om de week gaat krijgen dan vind ik het bijna dierenmishandeling om 't beesje niet te helpen dan.
Luna haar navelbreukje wordt dan ook gelijk dichtgemaakt, was toen niet gelijk nodig.
Ze lijkt er verder totaal geen last van te hebben, gelukkig maar, maar dat moet ze in de toekomst ook niet krijgen dus die wordt ook dicht gemaakt.
Vind het alleen zelf zo zielig! 't idee dat er in mijn babietjes wordt gesneden.. (noem ze altijd 'De Baby's, haha)
Al denk ik dat de narcose nog meer impact zal hebben dan de operatie zelf.
Hebben jullie nog tips voor ons om ermee om te gaan? Ze gaan dus wel samen, dus hopelijk geen geurtjes dat ze elkaar niet meer willen kennen etc, en ook samen zielig zijn, dat scheelt hoop ik.
Verder vanaf woensdag 19.00 geen eten meer, donderdag moeten ze 8.30 worden gebracht en kunnen we ze rond 15.00 weer halen..
Zie er nu al tegenop.. :oops:
Ik ben Biny, woon samen met Isaäc
Baardkonijn Nou-Nou, Syrische hamsters Jackie en Bruce, 3 Visjes
En onze kittens LUNA & ZIVA! (9 mnd)
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Luna en Ziva worden gesteriliseerd!

Bericht door Umimeis »

Veel sterkte toegewenst! Probeer je je maar niet al te druk om te maken, het zal allemaal wel goedkomen. Trouwens, wat leuk dat ik je hier weer zie, ik had je al een tijdje niet meer gezien hier.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Biny
Lynx
Lynx
Berichten: 197
Lid geworden op: 20 feb 2009 13:14
Locatie: Assen

Re: Luna en Ziva worden gesteriliseerd: Aantal vragen

Bericht door Biny »

Ik heb nog een vraag: Her en der hoor ik dat katten nog wel eens flink willen aankomen na een sterilisatie.. ik wil liever geen dikke bolletjes rond hebben lopen, ze zijn zo mooi slank! Al is Ziva wat aan de iele kant, maar meer eten doet ze ook niet..
Kan ik hier nog iets aan doen na de sterilisatie? Ze eten al niet heel veel, denk ongeveer 45 gr. per kat per dag.. ze zijn dus 9 maandjes en inmiddels over op volwassenvoeding omdat vooral Luna aanzette door de kittenvoeding. Ziva lijkt dit ook beter te eten, al zou het voor haar niet erg zijn, nog even kittenvoeding.. ze eet alleen niet zo veel/vaak. Geef ze 90 gr. per dag, (Isaac geeft soms meer maar dat gaat niet op) Het kan best zijn dat Luna daar 55 van eet en Ziva 35. Heb ze een tijd op tijdstippen per dag gevoerd toen ze jonger waren omdat ik Ziva nogal dun vond, maar toen at ze nog slechter. (Als madame geen zin heeft op dat moment eet ze ook niet) Ze is niet heel dun, maar er zou niet meer af moeten/kunnen. Dus toch maar gewoon weer neer gezet.

Maar ik dwaal af: Zijn er tips om te voorkomen dat ze te erg aankomen na sterilisatie?
Ik ben Biny, woon samen met Isaäc
Baardkonijn Nou-Nou, Syrische hamsters Jackie en Bruce, 3 Visjes
En onze kittens LUNA & ZIVA! (9 mnd)
Gebruikersavatar
Rowena
Lynx
Lynx
Berichten: 137
Lid geworden op: 15 feb 2010 09:59
Locatie: Breda

Re: Luna en Ziva worden gesteriliseerd!

Bericht door Rowena »

Biny schreef:Ze gaan dus wel samen, dus hopelijk geen geurtjes dat ze elkaar niet meer willen kennen etc, en ook samen zielig zijn, dat scheelt hoop ik.
Om diezelfde reden hebben we er ook voor gekozen om ze samen te laten castreren en steriliseren. Dat is inderdaad al een heel voordeel! Voor de rest kan je niet zo heel veel doen denk ik. Gewoon jezelf niet al te druk maken (hoe moeilijk dat ook is, i know!), want dat voelen ze heel goed..Komt vast allemaal goed! In ieder geval alvast veel succes & beterschap voor Luna & Ziva gewenst!
"Geen huis is compleet zonder het getrippel van kleine katten pootjes"
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Luna en Ziva worden gesteriliseerd!

Bericht door Umimeis »

Biny, toen mijn katten geholpen waren kwamen ze ook flink aan. Ik geef ze nu ondanks dat het buitenkatten zijn, indoorbrokjes. Daar zitten minder vetten in. Maar ik geloof dat er ook speciaal voer is van RC en Hills voor gecastreerde katten. Ik gaf Flea eerst gewone brokjes van prins en hij at ook wel eens kittenbrokjes van Sam.
Toet Sam eenmaal geholpen was, ben ik overgegaan op indoorbrokjes van Prins.
En gewoon wat minder natvoer geven.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Plaats reactie