Mag een kat krols zijn tijdens sterilisatie?

Voor alle vragen over de castratie en sterilisatie, de geslachtsdelen van de kat, en andere vragen m.b.t. de voortplantingsorganen.
Gebruikersavatar
Biny
Lynx
Lynx
Berichten: 197
Lid geworden op: 20 feb 2009 13:14
Locatie: Assen

Re: Mag een kat krols zijn tijdens sterilisatie?

Bericht door Biny »

Hebben ze bij de hema dan ook rompertjes voor dieren? Of bedoel je dan die voor baby's?
Ja op dat moment (en nu nog steeds) doe ik alles wat er maar voor kan zorgen dat het wat minder zwaar voor ze maakt dan het al is.. vond het echt niks om ze zo te zien :(
Ze zijn nog erg slaperig maar je merkt aan alles dat ze zich wel beter voelen..
Heb je er zelf wel eens een gebruikt (zo'n rompertje)? Hoe doe je dat dan met alleen laten omdat ze niet kunnen plassen/poepen ermee.. liefst laat ik 'm namelijk morgen nog om maar moet aan 't werk. Hij zei dat 't tot maandag sowieso moest blijven zitten (dus vandaag nog zegmaar) maar vind het een prettiger idee dat het wat langer om zit zodat ze er niet aan gaat pulken want ik weet zeker dat ze dat gaat doen. En misschien is dat dan niet heel erg meer omdat het dan al de 5e dag is, maar toch..
Ik ben Biny, woon samen met Isaäc
Baardkonijn Nou-Nou, Syrische hamsters Jackie en Bruce, 3 Visjes
En onze kittens LUNA & ZIVA! (9 mnd)
Boheme

Re: Mag een kat krols zijn tijdens sterilisatie?

Bericht door Boheme »

Ik heb het inderdaad over een babyrompertje, kost een paar euro. Je moet dan wel het middelste drukkertje wegknippen, zodat er een opening ontstaat, dan kunnen ze gewoon hun behoefte doen. Ik zou wel zorgen voor een extra exemplaar, want of het helemaal schoon blijft kan ik niet garanderen ;)

Je kan ook onderstaand modelletje proberen.

https://www.dierapotheker.nl/product/Ov ... tring=1941
Gebruikersavatar
Biny
Lynx
Lynx
Berichten: 197
Lid geworden op: 20 feb 2009 13:14
Locatie: Assen

Re: Mag een kat krols zijn tijdens sterilisatie?

Bericht door Biny »

Zoiets heeft ze nu inderdaad, alleen hier is de ruimte net niet groot genoeg om naar de bak te kunnen, als ik 't zo bekijk kan ze wel poepen ermee.. ik maak de opening wel wat groter en naai het geheel dan weer dicht, dan kan ze hem gewoon aanhouden en ben ik morgen ook rustig! Dank je voor de tips!
Ik ben Biny, woon samen met Isaäc
Baardkonijn Nou-Nou, Syrische hamsters Jackie en Bruce, 3 Visjes
En onze kittens LUNA & ZIVA! (9 mnd)
Boheme

Re: Mag een kat krols zijn tijdens sterilisatie?

Bericht door Boheme »

succes, ik ben erg benieuwd hoe het zal gaan morgen.
Gebruikersavatar
Biny
Lynx
Lynx
Berichten: 197
Lid geworden op: 20 feb 2009 13:14
Locatie: Assen

Re: Mag een kat krols zijn tijdens sterilisatie?

Bericht door Biny »

Het ging hartstikke goed allemaal gelukkig! De hechtingen zijn er uit gehaald, ze hadden er zelf ook al een aantal uit hihi maar de wond was al dicht dus was niet erg. Vanochtend ziva haar pakje uitgedaan en ze ging gelijk weer hechtingen pulken, maar nu mocht het.
Ze heeft de hele week zielig gedaan, wou helemaal niks en deed niks. Alleen maar liggen en slapen. Wou geen traplopen, sprong nergens op of af, of er wel op en moesten wij haar er weer af tillen, etc.
Ik was al bang dat er wat met haar was, maar gelukkig ken ik haar goed en weet dat ze wss. het pakje vre-se-lijk vind.
Vanochtend dus uit en binnen 5 minuten heeft madame de energie van de afgelopen week eruit gegooid en ze is weer helemaal zichzelf! Heeft zich eerst ongeveer 2 uur continue zitten wassen!
Ben blij dat alles goed is afgelopen met mijn kindertjes! Zat er nogal mee, was zo bang voor complicaties en zelfs voor overlijden :oops:

Maar alles is goed gegaan en mijn schatjes zijn blij. Vanmiddag hebben ze gelijk even in de zon buitengespeel daan het tuigje, dat was leuk!
Ik ben Biny, woon samen met Isaäc
Baardkonijn Nou-Nou, Syrische hamsters Jackie en Bruce, 3 Visjes
En onze kittens LUNA & ZIVA! (9 mnd)
Boheme

Re: Mag een kat krols zijn tijdens sterilisatie?

Bericht door Boheme »

Super... fijn dat het toch allemaal goed is afgelopen :)
Plaats reactie