Kosten narcose darmen

Voor vragen die betrekking hebben op dierenartsen(praktijken), het verschil in prijzen/kosten en voor vragen over dierverzekeringen
Plaats reactie
CharIsa
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jul 2022 20:17

Kosten narcose darmen

Bericht door CharIsa »

Beste,
Onze kitten zal binnenkort onder narcose worden gebracht i.v.m. dat haar anus open blijft staan en er harde ontlasting lijkt vast te zitten. Ze gaan voelen of de darmen misvormd zijn of dat dit komt door stress van bijv. de verhuizing.. Ook zullen ze de darmen dan legen met een klysma.
Ik heb al een paar keer gevraagd wat dit zal gaan kosten, waarop ik steeds het antwoord krijg dat ik dezelfde dag er een mail over krijg. Deze heb ik nog steeds niet gehad.
Heeft er iemand een idee hoeveel dit ongeveer zal kosten? Uiteraard zal het sowieso gebeurd moeten worden, maar ik vind het erg vervelend als dit meer blijkt te zijn dan wij zelf verwachten..
Cerna

Re: Kosten narcose darmen

Bericht door Cerna »

Dat is een lastige vraag omdat het van vele factoren afhankelijk is.
1. welke tarieven hanteert je dierenarts (in het westen vaak duurder dan in de rest van het land)?
2. hoelang moet zij/hij onder narcose?

Mijn Milka is eergisteren onder narcose geweest en ik was kwijt:
1. narcose inleiding - 43,02
2. narcose volgend kwartier - 21,51
3. sedastart - 8,50
De operatie zelf kostte als basis 149,17 en omdat het langer duurde nog een keer 103,81
Dan betaalde ik nog 20 euro voor de pijnstilling (tijdens de operatie en een flesje meegekregen) en voor antibiotica zo'n 12 euro. Ook nog een Ketamine-injectie 6,76.

Heel veel sterkte! Toch spannend bij zo'n kleintje. Hopelijk komt het helemaal goed!
Plaats reactie